Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

afgewezen manuscript

Ik heb een boek geschreven en bij 3 uitgevers afgewezen," past niet in het fonds!" voel me zwaar klote en onzeker , kent iemand uitgevers voor trhillers? Ik heb er hard aan gewerkt en wil nog 2 delen schrijven.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elke afwijzing doet pijn. Toch moet je je bedenken dat velen veel meer afwijzingen krijgen voor het lukt. Hou vol :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik geloof dat uiteindelijk 1 of 2 procent van alles wat naar uitgevers gestuurd wordt, een boek wordt. Echt hoopgevend he, nee dus, maar wel de realiteit. Toch wordt er heel wat uitgegeven, dus er is altijd hoop.... Succes ermee, Gil!

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gil: Dat is zeer zeker "kloten" en die onzekerheid kan ik en denk ik iedereen hier op het forum zich levendig voorstellen, maar geef de moed niet op. Ik schrijf kinderverhalen dus ik zou eigenlijk niet weten welke uitgevers allemaal thrillers in het fonds hebben, maar je kunt eens kijken op bol.com. Daar kun je zoveel boeken vinden ook per genre. Als je daar nou eens het genre thriller op zoekt komen alle thrillers tevoorschijn en daar staat dan bij de beschrijving ook van welke uitgeverij ze zijn. Ik denk dat je zo uitgevers genoeg kunt vinden. ;) Nogmaals: geef de moed niet op en succes :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een afwijzing lijkt me inderdaad ontmoedigend in eerste instantie. Toch moet je achter jezelf blijven staan, en blijven proberen, want het gaat een keer lukken!! Succes Gil.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij welke heb je het al geprobeerd?
Gil, misschien handig als je hier een reactie op geeft. Anders weten wij ook niet bij welke uitgevers je het geprobeerd hebt. En krijg je dus dubbele of geen antwoorden.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij welke heb je het al geprobeerd?
ik ben geweest naar querido, de geus archipel en de arbeiderspers ik ben mijn boek aan het herschrijven en gestopt met mijn deel twee. bedankt voor je reactie

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat zijn niet direct de uitgeverijen waar ik een thriller die misschien literair is naartoe zou sturen... Nogal logisch dat je een briefje met "past niet in het fonds" terugkreeg. Heb je wel gekeken naar wat voor soort boeken die uitgeverijen publiceren voor je je manuscript opstuurde?

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat voor soort Thriller is het?
sgoorjur, ik schrijf een Psycho thriller van 200 pagina',jij?

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:))

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Daar zou ik het inderdaad ook niet proberen. Lees je zelf veel (literaire) thrillers en heb je ook al gekeken naar de uitgevers van die boeken?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad, onhandig om een psychologische thriller naar Querido of de Arbeiderspers te sturen. Als je naar de fondslijsten had gekeken van deze twee uitgeverijen dan was je opgevallen dat het zwaartepunt bij deze uitgeverijen op literaire romans en poëzie ligt. Je had jouw manuscript wel naar de imprint Q van uitgeverij Querido kunnen sturen. Een vrij nieuwe imprint van deze literaire uitgeverij die zich op (Nederlandse) psychologische thrillers richt. Verder kun je wellicht Ambo/Anthos proberen of Cargo, een imprint van De Bezige Bij. Maar ik weet niet precies waar jouw manuscript over gaat en hoe het geschreven is. De gegeven uitgeverijen richten zich namelijk wel op 'literaire' thrillers.