Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Een tweede gesprek...

Vanochtend had ik een tweede gesprek met een uitgever over mijn historische roman in wording. Het vorige gesprek was in september. Toen was de uitgeefster al heel lovend, maar gelukkig kwam er een ook aantal goede tips om het verhaal meer een roman te laten worden (in plaats van een aangekleed geschiedenisboek). Ik weet nog goed dat toen ik na het eerste gesprek wegging, ik dacht: 'help, hoe krijg ik dit allemaal in het verhaal?' Het duurde best een tijdje voordat ik gevoel kreeg voor hoe ik verder wilde met het verhaal (qua plot, perspectief, enz.), maar toen die kogel eenmaal door de kerk was, ging het steeds makkelijker (nou ja, drie passen vooruit, twee terug, dan hè). Ik heb tot eind vorige weekend hard zitten werken op het schrijven en herschrijven en het daarna opgestuurd. Dat voelde al veel minder eng dan de eerste keer en het gesprek vanochtend ging echt heel goed. 'Ze had het in een ruk uitgelezen,' zei ze. Dat vond ze een heel goed teken. En ik heb haar overtuigd van het nut om een dubbel perspectief aan te houden, gaf ze schoorvoetend toe (yes!). Ze vond mijn schrijfstijl steeds beter worden en had heel weinig kritiek (alleen wat details). Ze begon al te praten over een oplage voor de 1ste druk, over een vervolg van het verhaal (want materiaal heb ik genoeg) en zelfs over een vertaling naar het Frans (het speelt zich af in Frankrijk). Ik werd er op een gegeven moment een beetje verlegen van. Ik ben maar een beginner. We hebben nog niet over een contract gesproken, maar alle signalen staan op groen om er de komende maanden helemaal tegenaan te gaan. Over precies 3 maanden hebben we een nieuwe afspraak en dan moet er (van mijzelf dus) heel wat nieuwe hoofdstukken bij zijn gekomen. Dan lijkt het me ook passend om wat afspraken vast te leggen. Nu kan de kerst echt goed beginnen. Met al die vrije dagen voor de boeg, is dat precies wat ik nodig heb.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjaan, wat een goede berichten. Dat komt vast helemaal goed. Gefeliciteerd. :{} :{} :{} Ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet... Of toch? :nod: :nod:

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wow, zo'n leuk nieuws met de feestdagen! Proficiat! Dat zal je wel de nodige energie geven om gemotiveerd de rest van het verhaal neer te pennen. Succes! Een historisch verhaal dat zich afspeelt in Frankrijk... Dat kan niet anders dan boeiend zijn! :)

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
helemaal geweldig Zjaan, :nod: ben blij voor je. :{} Gefeliciteerd met dit :thumbsup: succes alvast, het is niet niks om op een twede gesprek te mogen. Veel van ons halen het :crybaby: eerste niet eens.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd Zjaan! Begrijp ik nu goed dat je boek nog niet af is? Als dat zo is, dan is het helemaal geweldig! :)

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel erg mooi Zjaan, zo'n serieuze belangstelling voor een manuscript dat nog niet af is. Proficiat.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hè hè, de mail met de volgende versie van mijn manuscript is de deur uit. Met dit keer geen 16k, maar zelfs iets meer dan 30k aan woorden. Ik ben echt heel erg benieuwd of het aan hun verwachtingen voldoet en probeer in de tussentijd maar gewoon door te schrijven. Het (derde) gesprek is tenslotte pas over 2 weken. Spannend! Ik hoop niet dat hun belangstelling wegebt doordat ze het verhaal nu beter kennen (en daardoor minder verrassend is). Nou ja, we zien het wel. En anders zijn er wellicht anderen ook geïnteresseerd. In dat stadium ben ik nooit aangeland, omdat het eerste contact met deze uitgeverij direct zo positief was.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoop niet dat hun belangstelling wegebt doordat ze het verhaal nu beter kennen (en daardoor minder verrassend is).
Als ze daar (het bekende) niet door heen kunnen kijken zijn het geen goede uitgevers. Gefeliciteerd en succes!

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wouw Zjaan, er staan mooie dingen te gebeuren. Hou vertrouwen, je zorgen maken moet je pas als er aanleiding toe is. Ik heb de positieviteit geproefd aan het begin van dit topic. En de volgende afspraak stáát toch al? Nou dan... Geniet ervan!

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wouw Zjaan, er staan mooie dingen te gebeuren. Hou vertrouwen, je zorgen maken moet je pas als er aanleiding toe is. Ik heb de positieviteit geproefd aan het begin van dit topic. En de volgende afspraak stáát toch al? Nou dan... Geniet ervan!
Ik sluit me hierbij aan. :nod: (Behalve dan dat ik graag wauw met au wil schrijven :P)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Als je al voor een derde gesprek wordt uitgenodigd kan er niets meer misgaan. Toch? :thumbsup: