Start » Forum » overzetten boek van wordpad naar open office word

overzetten boek van wordpad naar open office word

8 reacties [Laatste bericht]
trisha030
Laatst aanwezig: 8 jaren 6 weken geleden
Sinds: 16 Nov 2009

overzetten boek van wordpad naar open office word

hallo allemaal, ik heb een vraag. ik ben bezig een boek te schrijven,ik doe dit in wordpad. nu heeft een schrijver die me helpt me gewezen op het feit dat ik beter open office word kan gebruiken.
goed na bijna 2 dagen zoeken heb ik die office op de pc thumbsup maar nu moet ik hem gaan gebruiken... mijn boek moet erin.. ik snap dr niks meer van!!

gister ook het forum afgezocht, het internet maar helaas of ik snap het niet of ik zie het over het hoofd. mad
voordat mijn pc dalijk buiten ligt. met alle gevolgen vandien roep ik hulp in op dit forum. ik hoop dat iemand me kan helpen! trisha030

het leven is een feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!

Reacties

Zjaan
Laatst aanwezig: 3 jaren 8 weken geleden
Sinds: 17 Mei 2008

Misschien helpt het om wat preciezer uit te leggen wat er niet lukt (we zitten tenslotte niet naast je op de bank) nod

Neem een kijkje in mijn schrijverskeuken op www.jeanineerades.nl of kom meer te weten over mijn debuutroman op www.duivelsblauw.nl!

trisha030

dat klopt zjaan! wat me niet lukt is: hoe zet ik mijn geschreven stuk wat nu in wordpad staat, over in open office?
en hoe werkt open office. moeilijk uit te leggen ook dat nog blush groet trisha030

Zjaan
Laatst aanwezig: 3 jaren 8 weken geleden
Sinds: 17 Mei 2008

Open OO en ga naar de knop om een bestaand document te openen. Selecteer je bestaande Wordpadbestand (is volgens mij een .txt-bestand). Grote kans dat je dat met OO gewoon zo kunt openen en erin verder kunt werken.

Succes
En koop anders in een dumpboekwinkel een boekje over Open Office, die zijn er vast en geven antwoord op de meeste vragen.

Neem een kijkje in mijn schrijverskeuken op www.jeanineerades.nl of kom meer te weten over mijn debuutroman op www.duivelsblauw.nl!

Ka Sha Gan
Laatst aanwezig: 4 jaren 14 weken geleden
Sinds: 13 Mrt 2009

Heb je al geprobeerd om het gewoon in OO te openen?

Het heeft toch een naam?
Gewoon naar Bestand en dan Openen...?

Ik heb tot voor kort altijd met OO gewerkt.
Werd gedwongen over te schakelen naar MS Office.

Welkom in mijn Verwoeste Land, de reconstructie is bijna voltooid.
Het wordt sensationeel! Het zal de ogen strelen.
Evenals dat het onrust baren zal...

Dries Arnolds
beheerder
Laatst aanwezig: 4 uren 24 min geleden
Sinds: 9 Nov 2004

Hoe Open Office werkt kunnen wij je niet uitleggen (dit is geen computerhulp-forum), maar volgens mij kun je alle bestanden die Wordpad kan maken openen in Open Office. Vraag het eens aan die schrijver die je helpt als het niet lukt met de aanwijzingen hierboven.

Scribendi salutem!

trisha030

beste mensen,ik ben er al uit! dank voor de info alvast,vrolijke groet trisha030

Waus
Laatst aanwezig: 2 weken 6 dagen geleden
Sinds: 13 Dec 2006

In Wordpad Ctrl+A en Ctrl+C, dan in Open Office Writer Ctrl+V?
Hoe heb je het opgelost?

trisha030
Waus schreef:

In Wordpad Ctrl+A en Ctrl+C, dan in Open Office Writer Ctrl+V?
Hoe heb je het opgelost?

nou,beetje gepuzzeld en uiteindelijk via het bestand wat in mijn desk stond die geopend.en open office open en toen stond het document er in.
dus hoe en wat weet ik niet maar het werkt echt super nu!! dank aan ieder die tips heeft gegeven!! groetjes

Lees Schrijven Magazine
  • Stephen King: schrijfadviezen van de thrillerkoning
  • Wanneer ben je klaar voor een uitgeverij?
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • Wat kun je doen tegen een schrijfdip?
  • Hoe voorkom je langdradige dialogen?

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór maandag 23 september 16:00 u. een abonnement!

Introductiekorting!
Lees Schrijven Magazine!

Lees het komende nummer van Schrijven Magazine. Meld je aan vóór maandag 16:00 u.!

Word abonnee