Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator

Video Inprint - een nieuwe boekvariant?

Het schijnt al even te bestaan, maar voor mij was het de eerste keer dat ik hem zag: de video inprint. Het is een video, ingebouwd in een papieren omgeving. Zie: http://www.rethinkingmedia.nl/2009/08/20/primeur-… Woord en beeld ondersteunen elkaar. Ik kan me zo voorstellen dat je bijvoorbeeld een thriller schrijft over de Welshe melkster Dorry die zich inschrijft voor de plaatselijke zangwedstrijd, en dat je daar video's aan toevoegt over het landschap, het vervaardigen van melk in het algemeen en het melkmengen van Dorry in het bijzonder - met van die bepaalde Dorryingrediënten, regelrecht afkomstig uit haar beautiful big breast waarop veelvuldig ingezoomd wordt - waardoor heel Wales achter haar aan loopt als kinderen achter een rattenvanger, met als gevolg dat Dorry zelfs het Britse Idols wint, en nog lang en gelukkig leeft. Van die Idolscompetitie is natuurlijk een video ingevoegd, beter nog: de mogelijkheid tot abonneren op de uitzendingen, zodat je de actuele ontwikkelingen op de voet kunt volgen, met downloadopties voor het lied dat je wilt kiezen (de zanger(es) c.q. band wier/wiens lied het meest is gedownload, is winnaar). De onvermijdelijke, niet te vesmaden aanbiedingen met korting voor de eerste tien liter real Welsh Dorrymilk kan de gebruiker via deze video inprint bestellen, want een draadloze internetverbinding hoort er vanzelfsprekend wel bij. Een totaalconcept van verhaal, beeld, muziek, reclame. Echt interactief. Maar video inprint kan ook toegepast worden op journalistieke berichtgeving: een film voor het beeld, de tekst voor de achtergrondinformatie en een mooi of lelijk stuk muziek voor de sfeer. Bladeren, kijken, luisteren ineen: heerlijk. Utopie of realiteit? Wat denken jullie?

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het zat er aan te komen. Het heeft zo zijn voordelen denk ik. Nadeel van een boek met bijgevoegd beeld: Een boek is er voor bedoeld om middels sturing je eigen beeld en fantasie er op los te laten. Hierin beperk je dat wel met voorgekauwd beeld. Voor andere dingen: Prima :thumbsup:

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het zat er aan te komen. Het heeft zo zijn voordelen denk ik. Nadeel van een boek met bijgevoegd beeld: Een boek is er voor bedoeld om middels sturing je eigen beeld en fantasie er op los te laten. Hierin beperk je dat wel met voorgekauwd beeld. Voor andere dingen: Prima :thumbsup:
Helemaal mee eens.