Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Advies over toevoegingen aan mijn book proposal

Dit is de eerste keer dat ik een post plaats na mijn persoonlijk voorstellen. Een vraag, ik hoop op de juiste plaats. Ik heb een boek geschreven met als thema ‘Incest en Dromen’ Binnenkort ga ik een ‘book proposal’ schrijven en naar een aantal uitgevers sturen. Ik ben nog op zoek naar een bekende Nederlander om mijn voorwoord te schrijven( een ervaringsdeskundige) Hierover heb ik het eerste contact al gelegd. Ik heb nog geen definitieve toezegging. Ik heb een gift gekregen uit het Februarifonds van de VSK ( Vereniging tegen Seksuele Kindermishandeling) Het gaat om een klein bedrag t.w. € 900,= , maar genoeg om b.v. prachtig promotiemateriaal te laten drukken. Ik denk b.v. aan een glossy kaart op A5 formaat die persoonlijk naar een grote groep geïnteresserden gestuurd gaat worden, zoals: Mijn eigen mailingbestand van 150 ( als dromen analist met eigen praktijk) De genoemde VSK en de VSD ( Vereniging voor Studie van Dromen) beiden met een substantieel ledenbestand werken mee aan de promotie van mijn boek. Mijn vraag is : Denken jullie dat het belangrijk is om deze gegevens* te vermelden in mijn brief? * Het voorwoord is geschreven door.... * Ik heb € 900,- subsidie ontvangen die kan worden aangewend voor promotiedoeleinden. Alvast bedankt voor jullie reactie. Met groet van Hanny

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat het best een positieve uitwerking kan hebben. De positieve stem van de BN'er heb je al en een instantie die haar financiële medewerking verleent... Misschien dat een uitgeverij nog wat huiverig kan zijn om zo'n specifiek onderwerp aan te nemen en dan heb je bij deze al een achterban.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind dat je je best zo professioneel mogelijk opstelt. Als je bovenstaande zaken erbij vernoemt, zien ze ook dat je er serieus mee bezig bent. Succes ermee!

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ik zou aan uitgevers niet melden dat je geld gaat steken in promotie. Dan gaan zij zich alleen maar inhouden lijkt me. Ik zou het geldbedrag niet vermelden, maar de bekende Nederlander wel. Ook zou ik zeker vermelden dat die genoemde clubs meewerken aan de promotie.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Jasha, dank voor je reactie. Ik ben het met je eens dat het nog een hele kluif zal worden om een uitgever ervan te overtuigen dat mijn boek meer is dan een autobiografie over mijn jeugdtrauma. @ Ninha, dank je voor het meedenken. @ Dries, bedoel je dat een uitgever door het noemen van het bedrag achterover zou gaan leunen v.w.b. de promotie? Ik heb geen enkel zicht op wat een uitgever investeert in promotie. Ik moet ook verantwoording afleggen voor de besteding van mijn gift, die al op mijn bankrekening staat. Ik kan het geld niet gebruiken om een feestje te geven :D . Mocht ik geen reguliere uitgever vinden - daar ga ik niet vanuit - dan ga ik het geld gebruiken als aanvulling op het uitgeven in eigen beheer. Mijn boek gaat in ieder geval de wereld in. Nogmaals mijn dank voor jullie reacties, Hanny