Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

eigen beheer en ISBN aanvragen

Hallo allemaal, ik heb een vraag en misschien kan iemand van jullie me verder helpen. Ik wil mijn boek laten drukken bij een POD internetuitgever. Dat is allemaal wel te doen, alleen het ISBN aanvragen is een cryptografisch onderwerp waar we niet zo goed mee overweg kunnen. Als ik het bij de (buitenalndse) POD aanvraag, krijg ik alleen een Amerikaans ISBN. Dat schiet niet zo op, dacht ik. Dus ik wil een Nederlands nummer hebben. De vraag is nu: 1 Hoe doe ik dat en waar doe ik dat? 2 Hoe gaat het vervolgens, als het gelukt is, om met de distributie van het boek. Immers, ik vraag het aan, dus ik (beter gezegd mijn man) is dan de uitgever. Moeten we dan de garage ombouwen als voorraadplek en iedere keer een boekje versturen? Dit is overdreven natuurlijk, maar de vraag blijft bestaan. Wie weet hoe dit alles in zijn werk gaat? Ik zou je dankbaar zijn als je het geheim onthult.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb je al een gezocht via deze site op POD en ISBN? Volgens mij staan daar al veel antwoorden op je vragen. Het ligt mij namelijk bij dat dit al eens eerder hier op het forum gevraagd is. Ik heb bv deze link al gevonden http://www.schrijvenonline.org/forum/100914 Maar ik denk dat je met zoeken al veel antwoorden krijgt.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Als je zelf een isbn-nummer wilt aanvragen moet je ingeschreven staan bij de kamer van koophandel. Dit is niet zo duur en dan krijg je voor een paar centen een hele rits isbn-nummers. Je hoeft echt geen kantoor in te richten. Maar waarom zou je je al dit werk op de hals halen? Laat je boek door een Nederlandse pod uitgeven en zij zorgen ervoor (niet in eigen beheer uiteraard). Ik denk dat je Lulu bedoelt. Ja, daar heb ik veel meer problemen over gelezen. Kun je het niet annuleren en bij een Nederlandse uitgever proberen het uit te geven? Lulu werkt met amazon.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Tja, ik ga niet door denk ik met Lulu. Ze hebben zoveel aan het concept gewijzigd, dat het helemaal niet meer aantrekkelijk is. Bovendien zijn de verstuurtarieven zo schandalig duur ( € 5) voor één boekje dat dit me te gortig lijkt. Nee, ik vind het niet meer leuk, hoewel ik hier een kant en klaar boek in mijn handen heb. We zijn tevreden met de kwaliteit, maar de bijkomende omstandigheden zorgen er voor dat we niet meer verder gaan met Lulu. Wat ik nu verder ga doen weet ik evenmin dus mijn project ligt even stil.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Kun je het niet alsnog naar een Nederlandse uitgever opsturen? Moest je bij Lulu ook een contract tekenen dat je voor een paar jaar aan hen verbindt? Zo niet, dan ben je vrij om ermee te doen wat je wilt. Ja, ik heb ook gelezen dat de verzendkosten exorbitant hoog zijn. Die 5 euro valt me dan nog mee.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is precies wat ik gedaan heb, gewoon opgestuurd en ik verwacht van uitgeverij Marmer binnen vier weken een soort rapportage over mijn ms. Verder heb ik het alsnog naar debutto gestuurd en dus waxcht ik gelaten af. Bij Lulu hoef je geen contract te tekenen dus dit kan en mag ik gerust zo doen. Bij Boekscout zou dat anders komen te liggen, daar zit je twee jaar aan vast. Maar misschien dati kover een paar weken alsnog besluit om naar die padvinder te gaan.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik geef ook via lulu uit Verzendkosten zijn idd erg duur was 50 euro kwijt voor een vooraad van 25 boeken

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Suma, 4 september heb ik een ms naar Marmer gestuurd. Nog steeds niets gehoord. Ik geloof ook niet echt dat mijn ms er past. Maar als ze hoge ogen willen ogen kunnen ze het maar beter uitgeven. Misschien moet ik ze maar eens vragen of het 'per ongeluk' in de prullenmand terecht is gekomen of in een vergeten la.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
haha, Tja ik heb ze twee dagen geleden en mailtje gestuurd. Ik had op 28 augustus mijn ms verstuurd nadat ik een hoopvolle reactie had gekregen. Weet je nog? Over die schrijfcoach en weet ik wat nog meer. Ik zei dat ik daar echt geen geld meer voor had, wat verwachten ze daar van iemand? Jong, universitair geschoold en minstens tien jaar ervaring? me hoela dus. Deze week nog steeds niets gehoord, dus maar eens geïnformeerd. Dit was de reactie, nog geen twee uur later. Mijn excuses voor het feit dat het zo lang duurt. Uitgeverij **** voor de veiligheid) is slechts een kleine uitgeverij en als je wat succes hebt dan kost het veel tijd om dat te ondersteunen en uit te bouwen, dus gaan andere dingen even op de lange baan. Zo ook alle manuscripten die tussen 1 augustus en 1 november zijn ingezonden. Het wordt de komende weken beoordeeld en dan hoor je van me. Héél netjes en correct. dat stel ik zeer op prijs. En dat binnen twee uur.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hm. Jij krijgt dus duidelijk een voorkeursbehandeling. Houd ik eigenlijk niet zo van. :) Wel bijzonder dat je de uitgever nu niet noemt voor de veiligheid en even tevoren wel. Geeft niet. Ik kijk er gewoon niet naar.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, die veiligheid, nu dacht ik er even aan, eerder niet. Voorkeursbehandeling na drie maanden, :rolleyes: laat me niet lachen Tja. "tis godsgeklaagd, pas beginnen en dan nog drie-vier maanden moeten wachten. Nog erger dan het medische cirquit.