Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Revolutie in Uitgeversland - Tenpages.com

Ik kreeg vandaag dit spammailtje (en ik vermoed dat ik niet de enige ben):
Beste Micha Meinderts, Gefeliciteerd, u bent ontdekt! Wij hebben uw publicaties in het magazine Blanco Regel gelezen en het viel het ons op dat u graag en goed schrijft. Schrijverskwaliteiten als die van u zien we graag groeien. Daarom hebben we Revolutie in Uitgeversland opgericht: een uniek en vernieuwend uitgeefplatform, dat begin 2010 online gelanceerd wordt. We nodigen u van harte uit om als eerste bij dit spraakmakende concept betrokken te zijn. Het concept is een initiatief van Valentine van der Lande. Na jaren ervaring te hebben opgedaan bij bedrijven als De Arbeiderspers en Bol.com besloot ze dat het tijd was voor een Revolutie in Uitgeversland. Het doel: schrijvend talent een kans te geven om door te breken, zonder de traditionele paden in de uitgeefbranche te betreden. Revolutie in Uitgeversland werkt samen met grote namen in de internet- en uitgeefwereld. Gunt u uzelf een vervolgstap in uw schrijfcarrière? Stuur ons dan een reactie op deze e-mail. Wij nemen contact met u op en geven u meer informatie over ons uitgeefconcept.
Vooral vreemd omdat ik voor zover ik weet geen publicaties heb in Blanco Regel, ik heb alleen vorig jaar een artikel geredigeerd. Ik vermoed dus dat ze gewoon het hele colofon hebben doorgespit en iedereen hetzelfde mailtje hebben gestuurd. Lekker inspelen op de schrijversego, woei. Maar goed, het gaat dus om het concept. Nog weinig over bekend, op de site staat ook niet zo bijster veel nog. Wat denken we? Weer een POD? Of nog erger, echt puur en alleen digitaal uitgeven? Ik wil altijd het naadje van de kous weten bij dit soort "nieuwe" concepten, voor een betrokkene dit topic vindt en uit zijn slof schiet over "achterdocht" en "kritiek" en "openstaan voor nieuwe initiatieven" enzo. Ik hou gewoon niet van geheimzinnigheid, ik wil weten waarom ze denken dat dit werkt, zeker aangezien ze blijkbaar mijn medewerking wensen. Dus. Iemand meer info?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aha, CoenB, als je nu meteen in je mail had gezet: Lieve (danwel beste, of geachte of zeer gewaardeerde :D )Zjors, ik ben CoenB, ik ken je van SO en van Blanco Regel en ik heb wel vertrouwen in je werk, en we zijn iets leuks aan het opzetten en bla, bla, bla, dan was het bij mij heel anders overgekomen. :D Nu was je de zoveelste malafide POD-uitgever die mij in huis wilde halen, in mijn ogen. We zijn hier nogal argwanend geworden jegens mensen die het 'zoveelste revolutionaire concept' hebben bedacht. Dat heb je gemerkt. En ik ben het aantal 'geweldige aanbiedingen' in mijn mailbox een beetje zat. Dus excuses voor mijn narrige reactie. Al blijf ik erbij dat dit soort mailacties onder spam vallen.
Dat dus. Steek dan nog net iets meer werk in dat mailtje zodat ik in ieder geval het gevoel heb dat er moeite is gedaan om MIJ aan te schrijven in plaats van alleen mijn naam. Verder vind ik dit net zo irritant als mensen die een site-in-aanbouw rondstrooien. Niemand heeft er ene fuck aan en tegen de tijd dat het concept/site af is, is iedereen het al vergeten. Als je van mensen gaat verwachten dat ze dingen insturen zonder dat ze al enig idee hebben waar ze het naartoe sturen, kun je hooguit een paar manuscripten verwachten van mensen die bij een POD nog niet aan de bak komen en misschien een of twee van iemand met een avontuurlijke aard. Ik bedoel, kom op. Je vraagt mensen die net maanden of jaren met hart en ziel aan een manuscript gewerkt hebben om hun "levenswerk" op te sturen voor een "revolutionair" project zonder ook maar iets los te laten wat het dan is? Verwacht je ECHT dat je daar honderd(en) manuscripten voor terugkrijgt? Daar kan ik met mijn pet echt niet bij. Da's een wedstrijd opzetten zonder te vertellen wat de prijs is en wat er met de verhalen gedaan worden, en als de potentiele deelnemers naar de voorwaarden vragen, scheep je ze af met iets wazigs als "ik kan nog niet echt iets zeggen wat de hoofdprijs is of wie er in de jury zit"...

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het benaderen van diverse schrijvers is dan misschien een beetje prematuur op gang gekomen, maar ik ben toch wel benieuwd wat het uiteindelijk blijkt te zijn.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hangt er wat in de lucht ofzo? wat is dat toch met die Nieuwe Uitgeverijen die zich op debutanten stort...? :confused: We lazen al over uitgeverij Debuut, over uitgeverij Debutto (lekker handig zo gelijkende naam) en dan nu De Revolutie.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hangt er wat in de lucht ofzo?
Ja, er is storm op komst. :lol: (Sorry, off-topic) Dus de Coen die mij het mailtje stuurde was onze 'eigen' CoenB! Nou moe, waarom zeg je dat niet meteen? Verder ben ik het met Micha eens. Waarom een mailtje sturen en vragen mss op te sturen, zonder te zeggen wat het 'revolutionaire' is aan jullie onderneming? Dat ga ik dus niet doen. Ik spring ook niet van een rots het water in, voordat ik weet hoe diep het is.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb er nog eens over nagedacht, en misschien slaat het volgende wel helemaal nergens op want ik ben geen econoom, maar hier komt ie: Is het geen vraag creeren in plaats van inspringen op een bestaande vraag en een aanbod maken? Horen dit soort dingen niet andersom te gaan, namelijk er zijn een aantal mensen die een manuscript hebben waarmee ze nergens terecht kunnen, en dan krijgt een groepje mensen ineens het idee om dit revolutionaire concept uit te werken. In plaats van dat ze een idee krijgen om hier eens mee te gaan cashen en daarna pas gaan kijken of daar wel behoefte aan is, en zo niet, creeren ze dat maar even door spammailtjes vol vage beloften te sturen.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
MichaM, Ik kan me je reactie heel goed voorstellen. Deze zin "Wij hebben uw publicaties in het magazine Blanco Regel gelezen en het viel het ons op dat u graag en goed schrijft" blijft bij mij totale bevreemding opleveren ondanks dat er nu in een reactie gesproken wordt over Cadans en Proeflezen. Het is ronduit raar wanneer je iemand complimenteert met meerdere (!!) publicaties in BR die er helemaal niet zijn! Niet eentje zelfs. (Alhoewel ik CoenB kan garanderen dat MichaM een zeer gewaardeerde schrijfcollega is en er, als alles goed gaat, een zeer interessante BR-publicatie van hem op komst is). De manier waarop verschillende mensen zijn benaderd geeft op dit moment niet echt de indruk dat ze daadwerkelijk op kwaliteit zijn geselecteerd, daar vind ik het te rommelig voor (lees: onhandige benadering en verwoording). Bijvoorbeeld een Ceridwen, of een Zjors, die in mijn ogen allang bij een van de topuitgeverijen zou(den) moeten zitten en moeten concurreren met de grote namen in de industrie maar blijkbaar na al die tijd nu pas de redding gaat/gaan vinden door deze revolutie. Het is maar te hopen. Anyway...

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En nog even iets anders. Het had toch anders voor MichaM (en anderen) aangevoeld wanneer ze een e-mail ontvangen met: Beste MichaM, Ik heb enorm genoten van jouw boek Cadans. Een interessante ontwikkeling van het personage, een prima plot en mooi woordgebruik op bijvoorbeeld pagina X. Daarnaast heb ik gemerkt dat jij een duidelijk beeld hebt waar schrijven over gaat. Dat toon jij aan in het onderdeel Proeflezen op SO. Niet alleen in je eigen stukken, maar ook in de manier waarop je inhoudelijk reageert op anderen, bijvoorbeeld Y. Laat ik beginnen met mij te introduceren... Pietje/Truusje, bezig met een nieuw initiatief zijnde Z. We gaan in 2010 van start... enzovoort. Zo'n tekst geeft aan dat men je echt gelezen heeft en dat men niet over één nacht ijs is gegaan voor ze je gecontacteerd hebben. Nou, dan denk ik dat je als auteur wat eerder geneigd bent om je open te stellen en mee te denken/mee te werken aan het initiatief. Het is allemaal een kwestie van benadering.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja inderdaad, Griseo. Het was voor mij de schreeuwerige kop al die me de haren deed rijzen. De kop van het mailtje luidde: 'U bent ontdekt als goede schrijver!' Ja, dat wist ik natuurlijk al, maar nu ook door hen dus. Een marketingkop die voor mij in intentie gelijk staat aan: U bent het waard om ons dure product te kopen. U maakt kans op 5000 euro als u snel reageert. We hebben u speciaal geselecteerd om een proefrit te maken. Wegggooien die folder, denk ik dan meteen.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En nog even iets anders. Het had toch anders voor MichaM (en anderen) aangevoeld wanneer ze een e-mail ontvangen met: Beste MichaM, Ik heb enorm genoten van jouw boek Cadans. Een interessante ontwikkeling van het personage, een prima plot en mooi woordgebruik op bijvoorbeeld pagina X. Daarnaast heb ik gemerkt dat jij een duidelijk beeld hebt waar schrijven over gaat. Dat toon jij aan in het onderdeel Proeflezen op SO. Niet alleen in je eigen stukken, maar ook in de manier waarop je inhoudelijk reageert op anderen, bijvoorbeeld Y. Laat ik beginnen met mij te introduceren... Pietje/Truusje, bezig met een nieuw initiatief zijnde Z. We gaan in 2010 van start... enzovoort. Zo'n tekst geeft aan dat men je echt gelezen heeft en dat men niet over één nacht ijs is gegaan voor ze je gecontacteerd hebben. Nou, dan denk ik dat je als auteur wat eerder geneigd bent om je open te stellen en mee te denken/mee te werken aan het initiatief. Het is allemaal een kwestie van benadering.
Niet stoppen! :D Maar je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Voor de benadering die zij gebruikt hebben, bestaat een goed woord: knullig.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij de beschrijving van 'de revolutie' moest ik aan het volgende denken: op internet is een sinds een tijd een website waar beginnende bands zich kunnen presenteren. Mensen die iets in de band zien, kunnen een klein bedrag storten en als ze op die manier voldoende geld bij elkaar gesprokkeld hebben, een cd laten opnemen (waar de mensen die geinvesteerd hebben, natuurlijk een exemplaar van krijgen. Dit initiatief zou ook best voor boeken kunnen werken. Je presenteert op een website een flink stuk tekst als proefleestekst, vraagt iedereen die het de moeite waard vind om een paar euro te investeren en als de drukkosten (en meer) bij elkaar gebracht zijn, rollen er precies genoeg boeken uit de printer. Gek idee? Ik denk dat het al snel die kant op zal gaan. De vraag (=de klant) bepaalt of en hoe snel iemands verhaal als boek wordt uitgebracht.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij de beschrijving van 'de revolutie' moest ik aan het volgende denken: op internet is een sinds een tijd een website waar beginnende bands zich kunnen presenteren. Mensen die iets in de band zien, kunnen een klein bedrag storten en als ze op die manier voldoende geld bij elkaar gesprokkeld hebben, een cd laten opnemen (waar de mensen die geinvesteerd hebben, natuurlijk een exemplaar van krijgen. Dit initiatief zou ook best voor boeken kunnen werken. Je presenteert op een website een flink stuk tekst als proefleestekst, vraagt iedereen die het de moeite waard vind om een paar euro te investeren en als de drukkosten (en meer) bij elkaar gebracht zijn, rollen er precies genoeg boeken uit de printer. Gek idee? Ik denk dat het al snel die kant op zal gaan. De vraag (=de klant) bepaalt of en hoe snel iemands verhaal als boek wordt uitgebracht.
Dat bestaat al. Schaduwschrijvers doet dat geloof ik, maar pin me daar niet op vast. Was een tijdje terug eenzelfde soort topic over, meen ik. Ook voor de opening mensen gemaild en daarna niks meer van gehoord.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik dit zo lees, denk ik dat Zjaan gelijk heeft. Een soort manuscripten databank. De vraag is alleen waarom zou een uitgever daar gaan kijken? Ze komen volgens mij nu al om in het werk. Ook is het best link om je verhaal deels op het web te zetten voor je de bescherming rond hebt.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even wat links, aangezien Zjaan het had over investeren in bands: Dit gaat over SellaBand http://www.penny-saved.com/2006/11/07/sellaband-i… En hier de officiele website: http://www.sellaband.com/ Zal dit ook werken voor boeken? Ik heb zo mijn twijfels. Nog naast het feit dat er steeds meer websites komen waar je werk kan dumpen, en dat is leuk als je de eerste bent of de tweede op die site, maar na de 3.822ste inzender ben je weer gewoon een naald in de hooiberg.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er bestaat al een site waar men "supporter" kan worden van een bepaald manuscript en dan één "punt" kan kopen voor € 5,- Pas wanneer een manuscript 250 unieke supporters heeft, wordt het uitgegeven. Dit is de website: http://www.schrijversmarkt.nl/ Hier staat een interview met één van de oprichters: http://www.publishr.nl/2009/10/schrijversmarkt-nl…

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die site kende ik nog niet Scorpio. Hebben we volgens mij hier nog geen topic van. Hier is dit nou eigenlijk off-topic :o Ik zie er wel een forummer bij staan met een manuscript. Ben benieuwd of dat gaat lopen.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier is dit nou eigenlijk off-topic :o
Sorry, ik haakte alleen even in op een paar bovenstaande berichtjes over het investeren in bands en/of manuscripten.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, ik bedoelde dat ik off-topic aan het gaan was. Jij ging gewoon verder waar de discussie was gebleven. Dus ik gaf mezelf een reprimande en jou een tip om over schrijversmarkt een nieuw topic te openen. Zoiets. :o

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een soort manuscripten databank. De vraag is alleen waarom zou een uitgever daar gaan kijken? Ze komen volgens mij nu al om in het werk.
Ik denk ook niet dat alle uitgeverijen zo zullen gaan werken. Maar het scheelt wel een hoop risico. Als uit het aantal respondenten blijkt dat het verhaal 'aanslaat' dan is het risico op een eerste druk die niet verkocht wordt al een stuk kleiner. En als een schrijver op deze manier een eerste naam heeft opgebouwd, is de drempel om hem/haar te contracteren voor een tweede boek wellicht lager.
Ook is het best link om je verhaal deels op het web te zetten voor je de bescherming rond hebt.
Dat ben ik met je eens, maar misschien zijn er zat mensen die daar niet zo mee zitten. @Scorpio: interessante link naar die Schrijversmarkt. Ik denk dat dit soort initiatieven in de toekomst talrijker zullen worden. Het zal misschien niet kwaliteitsverhogend werken (de massa bepaalt en dat heeft zelden tot gevolg dat de lat hoger wordt gelegd), maar de mogelijkheden om je als beginnend schrijver te profileren worden er wel groter door.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Als uit het aantal respondenten blijkt dat het verhaal 'aanslaat' dan is het risico op een eerste druk die niet verkocht wordt al een stuk kleiner.
Het risico bij een eerste druk is zo goed als nihil, wanneer op voorhand 250 mensen vijf euro hebben betaald en de werkelijke verkoop nog beginnen moet, dat is zeker, maar het woordje als geeft al aan dat dat eerst nog gebeuren moet.
... de mogelijkheden om je als beginnend schrijver te profileren worden er wel groter door.
De vraag is alleen: Hoe wil je je profileren? En: wat zeggen die 250 x vijf euro? Met een beetje mazzel en publicatiewilskracht lap je ze met je familie en enkele goedwillende vrienden bij elkaar. Dan kun je nog beter vijftien exemplaren bij Free Musketeers bestellen. Die kosten duizend euro minder, en het scheelt een hoop zolderruimte. :o Maar ... niemand weet nog wat de werkelijke revolutie zal inhouden. Daarom heeft speculeren nog niet zoveel zin.

Lid sinds

18 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik krijg door al het bovenstaande de indruk van een soort 'Idols' voor schrijvers. (Ik geloof trouwens dat zoiets ook al bestaat in Groningen op kleine schaal) Ik weet niet of je met dergelijke revoluties gelukkig moet zijn. Ik zie zelf nog steeds het meeste brood in het vinden van een reguliere uitgever (als dat tenminste past bij je eigen behoefte) Wel denk ik dat het goed is als uitgevers vernieuwend werken, maar dan met name bij marketing en distributie. Ik ben bang dat met dergelijke methodes (als hierboven genoemd) de kwaliteit onder enorme druk komt te staan. Maar goed, dit blijft speculeren, misschien dat deze revolutie, wel echt revolutionair is.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij de beschrijving van 'de revolutie' moest ik aan het volgende denken: op internet is een sinds een tijd een website waar beginnende bands zich kunnen presenteren. Mensen die iets in de band zien, kunnen een klein bedrag storten en als ze op die manier voldoende geld bij elkaar gesprokkeld hebben, een cd laten opnemen (waar de mensen die geinvesteerd hebben, natuurlijk een exemplaar van krijgen. Dit initiatief zou ook best voor boeken kunnen werken. Je presenteert op een website een flink stuk tekst als proefleestekst, vraagt iedereen die het de moeite waard vind om een paar euro te investeren en als de drukkosten (en meer) bij elkaar gebracht zijn, rollen er precies genoeg boeken uit de printer. Gek idee? Ik denk dat het al snel die kant op zal gaan. De vraag (=de klant) bepaalt of en hoe snel iemands verhaal als boek wordt uitgebracht.
Dat bestaat al. Schaduwschrijvers doet dat geloof ik, maar pin me daar niet op vast. Was een tijdje terug eenzelfde soort topic over, meen ik. Ook voor de opening mensen gemaild en daarna niks meer van gehoord.
We bestaan nog steeds. Maar we doen niet aan actieve acquisitie...

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marria schreef:
Ik heb de conversatie vluchtig doorgelezen, omdat ik ook zo'n mailtje heb gehad. Ik kreeg het echter niet rechtstreeks van de heer CoenB, maar via een schrijforganisatie. Hij verzocht deze organisatie om zijn mail door te sturen aan mensen die aan een vervolgstap van hun schrijfcarriere toewaren. (Ben ik nou ontdekt of nog steeds niet?)
Ik begin te vermoeden dat er direct of indirect wel wat meer dan honderd mensen aangeschreven zijn. Na mijn deelname aan de Schrijfmarathon in Roermond (een van de activiteiten in de week van het schrijven) kreeg ik van het Huis van de Kunsten aldaar de volgende mail doorgestuurd:
Beste bezoeker van de Schrijfmarathon en andere aspirant-schrijvers, Vanuit de organisatie Revolutie in Uitgeversland kreeg ik het verzoek bijgaand bericht breed te verspreiden onder een schrijvend publiek van mensen die de ambitie koesteren bij een landelijke uitgever uitgegeven te worden. Revolutie in Uitgeversland is van plan in samenwerking met landelijke uitgeverijen een alternatieve weg te bereiden richting boekhandel. Daartoe richten ze een website op, waar zo veel mogelijk teksten (max. 4000 woorden) van nog onbekende schrijvers te vinden zijn. Wie deze teksten gaat beoordelen is me nog niet duidelijk. Hoewel het een commercieel initiatief is, en het natuurlijk de vraag is of het gaat werken, denk ik dat het de moeite van het uitproberen waard is. De voorwaarden voor deelname lees je in de bijlage. De contactpersoon bij Revolutie in Uitgeversland is Coen Borgman. Zegt het voort! Met vriendelijke groet, ... Onderwerp: RE: U bent ontdekt als broedplaats van talentvolle schrijvers!
Ik ben dus zeker niet rechtstreeks geselecteerd, dat werd me hieruit wel duidelijk. Of alle bezoekers aan deze 'broedplaats van talentvolle schrijvers' deze zelfde mail ontvangen hebben, weet ik ook niet. Het lijkt me zo wel een soort van piramidesysteem. Ik voel me gestreeld door dit soort aandacht (dat zal ook ongetwijfeld de bedoeling zijn), maar al heb ik dan een paar korte verhalen gepubliceerd, ik heb helemaal nog niet het gevoel dat ik me al een talentvol schrijver mag of kan noemen. Daarom kan ik me ook best de ergernis en scepsis voorstellen bij hen die wel al een basis hebben om zoiets te mogen zeggen en deze mail rechtstreeks ontvingen. Ik heb dus dezelfde vraag als Marria. Ben ik nu ontdekt of nog steeds niet? :rolleyes:

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bel of mail eens voor de grap jouw of een andere uitgever op en vraag of ze samenwerken met de 'Revolutie'... Ik heb een aantal uitgevers gebeld en gevraagd o.a. of ze hier wat mee doen (was niet de aanleiding om te bellen, maar was toch nieuwsgierig). Standaard antwoord: "Nog nooit van gehoord". Wie zijn dan wel die gerenommeerde uitgevers?

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De allereerste gedachte toen ik de betreftregel las, was dat mijn SPAMfilter niet goed werkte. Inderdaad, blijkbaar ben ook ik 'ontdekt' en wel n.a.v. mijn verhalen gepubliceerd in PF. Na wat heen en weer mailen met Coen ben ik eigenlijk nog niet zoveel wijzer behalve dat het enthousiasme er aan alle kanten vanaf afschuimt. Zelf heb ik ook nog even nagevraagd bij een gekende redacteur van een gerenommeerde uitgever (te zeggen Luitingh) en die zegt niet benaderd te zijn. Op mijn vraag of mijn ms door hem anders zal worden beoordeeld omdat het immers al zou zijn gepubliceerd op internet via dit nieuwe concept was het antwoord geruststellend en dit zou geen reden zijn om afwijzend tegenover de auteur te staan. Waar ik dus wel nieuwsgierig naar ben, is hoe ze dit willen gaan financieren. Willen ze gaan optreden als literair agenten zodat geïnteresseerde uitgevers hun gaan betalen als zijnde de ontdekkers van nieuwe talenten... of zo? :o Ik sta hier in ieder geval al niet meer zo afwijzend tegenover als na de vreselijk ongelukkig geformuleerde SPAMmail. Het is tenslotte een kans en daarmee word ik bepaald niet overladen, de laatste tijd...

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het blijft stil
Daar hun stek vrij weinig informatie geeft, heb ik om toelichting gevraagd. Naar aanleiding van deze correspondentie heb ik een tweetal teksten toegezonden.
Begin januari zou er bericht komen met een datum, waarvóór je de teksten nog eenmaal kon redigeren alvorens ze op internet werden gezet.

Nu is het eind januari. Ik heb niets meer van hen gehoord. De tijdelijke webstek (www.revolutieinuitgeversland.nl) staat er nog steeds. Op een mailtje met de vraag hoe het ermee stond, is tot nu toe geen reactie gekomen. Ik vind het verontrustend worden.

Hebben jullie ook een dergelijke ervaring, of ben ik een naïeveling die ergens ’ingetrapt’ is?

Benieuwd naar jullie reacties!

Diederik.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Diederik,
hier een volgende naieveling, misschien. Maar misschien ook niet.

Midden januari kreeg ik een mail met de vraag of ik een interview wilde doen, wat vragen beantwoorden dus en terugsturen met een foto. Nu kan ik er natuurlijk allerlei complottheorieen op loslaten over of ze serieus bezig zijn, maar daar heb ik geen trek meer in. Ik zie dit gewoon als een kans. Niet geschoten, is altijd mis.
Ik heb ook de eerste paar duizend woorden van twee manuscripten opgestuurd.

Met de vraag om het interview was de melding dat ik eind deze week de inlogcode zou ontvangen. Dus.. 8)
Afwachten.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Diederik & @ Ka Sha Gan,

Ik las zojuist jullie posts en begrijp dat jullie je afvragen wat de status is. Op dit moment wordt er met een groot team heel hard gewerkt aan de afronding van de website. Goed doen kost soms wat tijd, soms ook iets meer dan gepland en daardoor lopen we helaas achter op de oorspronkelijke planning. We jullie natuurlijk zeker niet vergeten en kunnen jullie zoals het er nu naar uitziet begin volgende week de inloggegevens toesturen. Tot snel!

Valentine van der Lande (initiatiefnemer Revolutie in Uitgeversland)