Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoe verander ik de taal bij OpenOffice Writer?

Hallo, Nadat ik enige tijd niets van mij heb laten horen, ben ik nu weer helemaal terug :D Ik was hier niet aanwezig omdat ik mijn verhaal "Stiletto" even de kast in heb gelegd, omdat ik niet voldoende inspiratie meer had. Nu heb ik de stap gewaagd het document zojuist te openen en ik ben nu bezig met het doorlezen van het verhaal, en het stuk wat ik heb wil ik dadelijk vast gaan herschrijven. Maar nu het probleem... Ik bezit geen Windows op mijn computer maar gebruik Ubuntu van Linux. Daarop kan geen Word, aangezien dit van Microsoft is, dus schrijf ik op het programma OpenOffice Writer. Maar de taal staat daar ingesteld op Engels, en ik kan maar niet vinden waar ik het in kan stellen op Nederlands! Weet iemand waar dit moet? Bij voorbaad dank, Toms.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ik heb zelf versie 3 en daar zit midden onderaan een balk met de taal. Als je daarop klikt krijg je een popup. Klik op 'more..'. Dan krijg je het lettertype scherm met taalkeuze. De gekozen taal blijft dan vervolgens in die Popup staan. Dit is alleen een oplossing voor de spellingcontrole. Als je de interface (knoppen etc) ook in het Nederlands wilt moet je inderdaad de NL editie installeren.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oké, hartelijk bedankt voor jullie reacties! De Nederlandse versie heb ik in ieder geval gedownload, en inderdaad... :D

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou me er niet al te druk over maken, ik schrijf zelf ook met open office en ik kan je maar 1 ding erover vertellen: de spellingscontrole is echt zwaar onder de maat.