Start » Forum » Hoe verander ik de taal bij OpenOffice Writer?

Hoe verander ik de taal bij OpenOffice Writer?

5 reacties [Laatste bericht]
toms
Laatst aanwezig: 3 jaren 47 weken geleden
Sinds: 23 Jun 2008

Hoe verander ik de taal bij OpenOffice Writer?

Hallo,
Nadat ik enige tijd niets van mij heb laten horen, ben ik nu weer helemaal terug big grin
Ik was hier niet aanwezig omdat ik mijn verhaal "Stiletto" even de kast in heb gelegd, omdat ik niet voldoende inspiratie meer had.
Nu heb ik de stap gewaagd het document zojuist te openen en ik ben nu bezig met het doorlezen van het verhaal, en het stuk wat ik heb wil ik dadelijk vast gaan herschrijven.

Maar nu het probleem...
Ik bezit geen Windows op mijn computer maar gebruik Ubuntu van Linux.
Daarop kan geen Word, aangezien dit van Microsoft is, dus schrijf ik op het programma OpenOffice Writer.
Maar de taal staat daar ingesteld op Engels, en ik kan maar niet vinden waar ik het in kan stellen op Nederlands!

Weet iemand waar dit moet?

Bij voorbaad dank,

Toms.

Reacties

MichaM
Laatst aanwezig: 3 jaren 49 weken geleden
Sinds: 13 Feb 2007

Nederlandse versie downloaden en die installeren.

Micha Meinderts - Sociaal dyslect heeft een nieuwe website!
"De nacht was gevallen en Arthur veegde de scherven bij elkaar." | "Ik ben niet lui, ik bespaar energie." | "Nederlands is makkelijker als je denkt."

jascha
Laatst aanwezig: 5 weken 2 dagen geleden
Sinds: 2 Aug 2009

Ja, dan zit je iig goed.

Dries Arnolds
beheerder
Laatst aanwezig: 15 uren 56 min geleden
Sinds: 9 Nov 2004

Ik heb zelf versie 3 en daar zit midden onderaan een balk met de taal. Als je daarop klikt krijg je een popup. Klik op 'more..'. Dan krijg je het lettertype scherm met taalkeuze.

De gekozen taal blijft dan vervolgens in die Popup staan. Dit is alleen een oplossing voor de spellingcontrole. Als je de interface (knoppen etc) ook in het Nederlands wilt moet je inderdaad de NL editie installeren.

Scribendi salutem!

toms
Laatst aanwezig: 3 jaren 47 weken geleden
Sinds: 23 Jun 2008

Oké, hartelijk bedankt voor jullie reacties!
De Nederlandse versie heb ik in ieder geval gedownload, en inderdaad... big grin

HaJeVeKa
Laatst aanwezig: 7 jaren 2 weken geleden
Sinds: 28 Okt 2009

Ik zou me er niet al te druk over maken, ik schrijf zelf ook met open office en ik kan je maar 1 ding erover vertellen: de spellingscontrole is echt zwaar onder de maat.

Een jonge (18) fonkelnieuwe, beginnende en tot op het heden een totaal mysterieuze (anonieme) schrijver.

Lees Schrijven Magazine
  • Leer schrijven als Stephen King
  • Alles wat een schrijver moet weten over uitgeverijen
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • De schrijfdip en wat je ertegen kunt doen

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór 23 september 16:00 u. een abonnement!

MELD JE AAN
Lees Schrijven Magazine

Lees het komende nummer van Schrijven Magazine. Meld je aan vóór 23 september!

Word abonnee!