Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nieuwe uitgever II - Debuut Uitgevers

Ergens op SO las ik een artikel over Debuut Uitgevers (nee, ik lijd niet aan de los schrijf ziekte, ik neem hier de schrijfwijze over die de uitgever zelf hanteert). Ik kan het alleen nergens meer vinden. Maar goed, mijn vraag aan jullie is of iemand al uit eigen ervaring iets meer over deze uitgeverij kan vertellen. Zoals de naam al aangeeft, legt men zich toe op het uitgeven van debuten: "Wij willen uitgroeien tot dé uitgever van spraakmakende debutanten" (informatie website). Vooruitlopend op jullie reacties heb ik de uitgever vandaag een mailtje gestuurd met de volgende vragen: - bent u van plan om ook kinderboeken te gaan uitgeven? - (optimistische vervolgvraag) mócht u mijn manuscript willen lezen én willen uitgeven, zijn mijn volgende manuscripten dan ook welkom? Jullie horen van mij zodra ik antwoord heb ontvangen. http://www.debuutuitgevers.nl/page/home.html

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
RozemarijnB, hier is het topic. Misschien kun je je post daar neerzetten? Ik ben ook geïnteresseerd in de antwoorden. :nod:

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Trenke, dat gaat over Debutto, dat is een andere uitgever dan Debuut. Er is wel een nieuwsbericht over Debuut Uitgevers, maar volgens mij is er op het forum nog niks over geschreven.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Trenke, dat gaat over Debutto, dat is een andere uitgever dan Debuut. Er is wel een nieuwsbericht over Debuut Uitgevers, maar volgens mij is er op het forum nog niks over geschreven.
Och jee RozemarijnB, mijn excuses, ben kennelijk te moe om goed te lezen. :O In dat geval volg ik vanaf nu zowel de topics van Debuut als van Debutto. :D

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Trenke: Vandaar de titel van dit nieuwe topic: Nieuwe uitgevers II. ;) Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar de bevindingen van Tja en Lance met betrekking tot Debutto. @Dries: Dank voor de link naar bedoeld artikel! Ik kon inderdaad geen topic vinden dat al over Debuut uitgevers ging, vandaar dat ik een verse boom heb opgezet.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tjonge, en ik heb nog wel zo grondig gezocht. Nou ja, ik ben in elk geval weer iets wijzer geworden van de reacties in het Schrijverscafé. Ik ben alleen wel benieuwd of Zjorz en MichaM nog antwoord op hun e-mails hebben gekregen. Zjorz en MichaM, willen jullie dat nog even laten weten? Dank!

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tjonge, en ik heb nog wel zo grondig gezocht.
Volgens mij is het ook bijna niet via de gewone weg terug te vinden, omdat in zeker de helft van alle topics op het forum de woorden 'debuut' en 'uitgevers' staan. Toen ik zag dat de term "debuut uitgevers" in de zoekfunctie geen hits opleverde, heb ik even in mijn eigen posthistorie gekeken - ik heb destijds namelijk op dat topic gereageerd.

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vraag me altijd af wat deze uitgevers met je doen nadat je debuut is verschenen... :? :(

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
?

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan ben je debutant-af, Tja. En als een heleboel debutant succesvol zijn, blijft er minder ruimte over voor debuten.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh dear. Dat weet ik niet meer. Ik zal eens door mijn inbox snuffelen. Edit: het antwoord dat ik kreeg, staat in het topic, dus ja ;)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gut, en ik dacht toch dat 't dankzij de pillen een stuk beter met me ging :confused: Eérst vind ik het eerder aangeslingerde topic over Debuut uitgevers niet (was gelukkig volgens Secret Garden ook moeilijk te vinden), en vervolgens lees ik faliekant over je post mét antwoord heen, MichaM. Dat zijn dus heel wat strafpunten. Trouwens zelf nog geen antwoord van de uitgever ontvangen. Zouden de heren het zo druk hebben? :rolleyes:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Antwoord ontvangen! Ik plak het hieronder, en doe dat ook onder het topic dat Secret Garden aanhaalde: http://www.schrijvenonline.org/forum/13849 Het antwoord van Debuut uitgevers: Beste Rozemarijn, Hartelijk dank voor je enthousiaste mail en je interesse in Debuut Uitgevers. Momenteel hebben wij geen concrete plannen om ook kinder- en jeugboeken uit te geven. We spelen wel met de gedachte, omdat het aanbod aan manuscripten erg groot is. Wellicht willen we dus ook op den duur met kinderboeken van debuterende schrijvers de boer op. Je mag je manuscript uiteraard altijd toezenden, waarna wij in ieder geval de afweging kunnen maken om deze op te nemen in ons (bescheiden) bestand van in aanmerking voor publicatie komende kinderboeken. Debuut Uitgevers richt zich in eerste instantie op debuterende schrijvers. Auteurs die succesvol hun debuut maken bij ons willen we uiteraard ook voor een eventueel tweede, derde of vijftiende boek aan ons binden! Het is dus niet zo dat we succesvolle debutanten na het uitkomen van hun eerste boek 'afdanken'. Hopende hiermee je vragen voldoende beantwoord te hebben, met vriendelijke groet, Roderic Rosenkamp Debuut Uitgevers

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees daar ook een beetje in dat als het niet succesvol is, je mag wieberen met je tweede boek. Maar aan de andere kant, dat doen "gewone" uitgevers ook. Eigenlijk zie ik niet zo heel veel verschil....

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, maar deze uitgever richt zich a priori op de debutant, en geeft hem/haar daarmee een grotere kans dan een reguliere broeder. Denk ik. Hoop ik. :)

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
naar debutto zou ik maar niet gaan als ik jullie was zijn website is ook niet meer actief maar kijk wel uit er is weer een nieuwe website met de naam www.uitgeverij-debutto.nl dit is het zelfde als debutto alleen is het één grote oplichter nadat hij mijn boek heeft uitgegeven hoor je er niks meer van. ik heb vellen website,s zelf aangemaakt waar ik reacties spaar op uiteindelijk deze oplichter een lesje te leren en hem te brengen waar hij hoort en dat is achter de tralies. ik heb mijn boek al naar een andere uitgever gestuurd die wel met toestemming een boek uitgeeft en o debutto wat een oplichter echt een amateurs contract is het. en hij zal de dromen van de mensen wel even waar maken. het heb mijn heel veel pijn gedaan omdat mijn boek gaat over een naar verleden van mijzelf een andere uitgever probeert er nog een verhaal van te maken. door debutto durf ik niks meer kom niet meer buiten en zit alleen maar in huis. groetjes Stefan groot kijk maar eens hier op mijn site ik heb mijn verhaal van debutto daar online staan als je de waarheid wil weten. www.stefangrootspreekt.jouwweb.nl

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hallo Stefan. Kom je huisje maar weer uit. Jij bent niet de enige gedupeerde. Na de o, zo laaiende mailtjes van hem en zelfs een gesprek kwam ik er later achter dat hij zijn woorden niet waar maakte. Ik heb niet weer op hem gereageerd, net zoals veel anderen. Wij zijn naar andere uitgevers gegaan. Omdat hij ons nogal lang heeft beziggehouden, zijn we maar naar een pod gestapt. We hadden geen zin om nogmaals zolang aan het lijntje gehouden te worden. Gelukkig is er niemand van ons (sollers) gedupeerd omdat we één front tegen hem gevormd hebben. Helaas wist jij daar kennelijk niets van. Vergeet hem. Misschien kan iemand je de link van onze ervaring nog geven, hoewel ik dat betwijfel. Ga niet bij de pakken neerzitten. Dat verdient hij niet. Kom op, één schurk mag de rest van je leven niet beïnvloeden.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De website van Debuut Uitgevers is nu niet meer online, een jaar na de start van dit topic. Was dat wel of niet dezelfde als Debutto?

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi ik heb mijn boek naar uitgeverij pma gestuurd en ik heb hun gevraagd wat hun ervan vonden. nou de uitgeverij PMA was eerlijk een beetje boos niet op mijn hoor maar op hem en dat contract van hem ze zeggen dat je daar bent ingetrapt. ja ik wist niet beter of alles was goed ik ben van kind af aan al dakloos geweest tot mijn 25 ste jaar toen werd ik pas van straat gehaald. PMA probeert mijn boek nog te reden maar ze kunnen niks beloven. ik ben zo hard bezig geweest om er werk van te maken en mijn papieren terug te krijgen die hij heb van mijn die zijn mijn alles. maar dat ben ik kwijt. ik heb ook nog opgelicht gemailt en het enige wat ik terug krijg is een nieuwsbrief in mijn mailbox. ik kom al bijna een halfjaar niet meer buiten omdat zoveel mensen het weten van mijn. andere mensen doen soms voor mij gewoon boodschappen omdat ik gewoon simpel niet meer durf te gaan. ik was er net boven op gekomen toen ik 5 jaar in de psychiatrie heb gezetten ook die komen er bij mij niet meer in ik vertrouw gewoon niemand meer en zal heel lange weg zijn voor dat over gaat. de enige die hier bij mijn nog binnen komen zijn 2 oudere vrouwen van een kerk waar ik dan een praatje mee maak en nemen wat te lezen voor mij mee. ik woon zelf in een flat nu op 7 hoog dus ik kan of beter gezegd durf en kan letterlijk geen kant meer op. ben blij dat ik mijn kat van 2 jaar oud die ik van de dood heb gered nog bij mijn heb. Stefan

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi schlimazlnik ik kan je vertellen dat hij velen verschillende gezichten kan dragen maar debuut was volgens mij niet van hem deze van hem staat nu online maar er staan geen boeken op ik houd het in de gaten die website die nu online is http://www.uitgeverij-debutto.nl/ dan weet je dat houd er dus maar rekening mee ga daar niet heen die link is debutto. groetjes stefan ik spaar reacties op mijn website waar ik mijn verhaal heb gedaan. http://www.stefangrootspreekt.jouwweb.nl

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
zal ik eens wat vertellen hij denk natuurlijk zo mijn website is uit de lucht vandaan dus alle bewijs is weg. nou vergeet het maar ik heb iedere pagina opgeslagen mijn mijn pc en dus ook al die boeken kan ik nog zien. ben ook niet helemaal op mijn achterhoofd gevallen. nadat ik al verschillende keren had gevraagd aan hem of hij even het contract wou tekenen wat hij gewoon niet wou en met een smoesje weer af kaatste. toen sloeg ik alles direct op in mijn mailbox. wie weet komt het nog eens van pas.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien maar goed ook dat hij je contract niet tekende. Nu is je verhaal nog vrij en kan hij niet later roepen:'Hé, dat verhaal was eigenlijk van mij.' Kwalijk is wel dat hij nog spullen van je heeft en die niet teruggeeft. Dat hoort niet zo. Die spullen zijn niet van hem. Heb je al aangifte gedaan van diefstal?

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, Stefan, ook ik heb kennis gemaakt met Kees. Laat me zeggen, die man is het niet waard dat jij nu binnen zit. Waarschijnlijk zit hij zelf zwaar in de problemen. Hopelijk ziet een nieuwe uitgever iets in je werk en jouw levensverhaal. Moet je wel af en toe wat punten en hoofdletters toevoegen ;)

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Het waren echt twee aparte uitgeverijen Stefan, er is geen reden om ze meteen over één kam te scheren omdat hun namen op elkaar lijken. Laten we de discussies dan ook apart voeren. Hier gaat het over Debuut Uitgevers (het andere topic heb ik gesloten) En hier (http://www.schrijvenonline.org/forum/101380) gaat het over Debutto Ik heb de titels ook wat verduidelijkt. Waarschijnlijk heeft de zoekmachine het dan ook makkelijker.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
zal ik eens wat vertellen hij denk natuurlijk zo mijn website is uit de lucht vandaan dus alle bewijs is weg.
Via http://www.archive.org/web/web.php kun je elke website terughalen, ook eerdere versies vanaf de dag dat de betreffende site online is gegaan. Ik denk alleen dat wanneer een website echt uit de lucht is, deze functie niet meer werkt. Maar voor bestaande websites is dit dus wel mogelijk.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even resumeren. Stefan is boos op debutto en uit dat in het topic van Debuut? En het ziet er naar uit dat ze beiden niet meer bestaan? Ingecompliwikkelt.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hi sorry ik zat op de verkeerde pagina maar ik dacht dat ik hier wat zag staan gisteren over debutto maar ik ben verhuist naar debutto. en ja ik ben boos op kees. :mad: groetjes ;)