Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nieuwe uitgever - Debutto

Heeft iemand al eens van uitgeverij Debutto gehoord? Ik kwam het tegen op het web en kreeg en gunstig antwoord van de uitgever, Kees van Remmerswaal. Ik kan echter verder niet veel over de uitgeverij vinden op het internet en voor ik me in het avontuur stort - sympathieke brief, professionele site, maar is het een veredelde Boekscout of niet? - zou ik graag van anderen horen. Iemand die iets weet? Groetjes

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oei, Tja, wordt jij nu vergeten tussen al die nieuwe sterren in zijn stal? :crybaby: Het klinkt allemaal hartstikke leuk! Succes op de grote SOLpresentatieborrel in maart. We komen allemaal. Of om te presenteren, of om aan te moedigen.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien is het handig om in de beginpost een lijstje op te nemen met de namen van alle SOL-lers die uitgegeven worden? Dan kan dat geraadpleegd worden en raakt niemand in de vergetelheid :D .

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel! Voor degenen die nog wachten op een antwoord, ik kan alleen maar zeggen dat hij het echt ontzettend druk heeft. Twee tot drie manuscripten per dag en hij doet alles zelf en wil ook alles goed doen. Hij gaf aan dat het weleens door zijn hoofd schoot om ook een standaardafwijzing te geven, zoals andere uitgeverijen. Maar dat de reden dat hij een uitgeverij begonnen is, juist is, omdat hij dát anders wil doen. En dus wil hij alles goed lezen en een gedegen commentaar geven. Maar het is nu zo druk, dat hij naar mijn mening eigenlijk te veel dingen op zijn 'to do list' heeft staan. Hij gaf zelf ook aan dat hij eigenlijk versterking nodig heeft.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien is het handig om in de beginpost een lijstje op te nemen met de namen van alle SOL-lers die uitgegeven worden? Dan kan dat geraadpleegd worden en raakt niemand in de vergetelheid :D .
Lijkt me een goed idee Debutant. Ik ben inmiddels ook het overzicht kwijt welke Sol'ers bij Debutto uitgegeven gaan worden.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar waarom legt hij zichzelf (en dus ook zijn auteurs) zoveel druk op? Mensen werken soms jaren aan hun manuscript voor ze het in durven sturen en dan zouden ze het nu binnen no time moeten herschrijven. Onnodig gestress, lijkt me. Bij een realistische planning is de schrijver ook gebaat, zelfs als dat betekent dat een boek er zes of misschien wel acht in plaats van drie maanden over doet voor het uitkomt.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb eergisteren nog een mailtje van hem gehad dat het nog wel even kan duren i.v.m. allerlei zaken maar dat hij mij zo snel mogelijk mailt. Daarom verbaast het me dat Mila deze week al een rapport krijgt met aanwijzingen. Ja, dat hij het druk heeft kan ook niet anders. Op volgorde werken lijkt me dan toch wel verstandig, anders ziet hij door de bomen het bos niet meer. In ieder geval wacht ik hoopvol af.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat lijkt inderdaad een beetje oneerlijk, Tja. Maar we kunnen niet in zijn agenda kijken natuurlijk. Misschien houdt hij minder van jou omdat je niet naar hem toe wilde komen? Hoewel, jullie zouden samen naar het voetbal gaan, toch?

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ten eerste mijn felicitaties aan alle mensen. Toch heb ik wat vraagjes aan de komende debutanten. In deze topic krijg ik de indruk van een bevlogen man die heel veel wil - in wat een korte tijd lijkt - maar alles alleen doet en tijd kun je maar één keer uitgeven. Denken jullie niet dat het mogelijkerwijs negatieve gevolgen kan hebben voor de juiste marketingstrategie per boek? Want elk boek heeft een bepaalde insteek die je kunt gebruiken om de juiste doelgroepen te benaderen en je zal samen met de uitgever de markt moeten blijven bewerken en de vraag is: heeft hij daar de tijd wel voor? Of is er tussen jullie en deze man gesproken over, in eerste instantie, alleen een standaard marketingbenadering? Zo ja, denk je niet dat je daarmee ondersteuning mist voor je boek? Of dat je kanalen onbenut laat? (Naast het feit dat ik geloof dat een auteur echt de handen uit de mouwen moet steken op dit gebied).

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, dat is inderdaad geen fijn gevoel. Moet ik hier wel even aan toevoegen dat ik al een flink aantal weken geleden het eerste contact had, maar omdat een eerdere afspraak niet door was gegaan, kwam het er gisteren pas van om daadwerkelijk met elkaar te spreken.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb van hem begrepen dat hij zelf veel aan marketing doet. Hij noemde tenminste een heel circuit op. Het vreemde is dat hij mij nav mijn eerste ms uitnodigde. Toen ik later nog twee andere opstuurde mailde hij me de volgende dag dat hij het in een wat minder zag zitten, maar nogal onder de indruk van het andere verhaal was. Of hij mij daar niet mee kwetste? Ben je mal. Je kunt niet alles mooi vinden. Ik zou die week twee rapporten met aanwijzingen krijgen. Hij was bereid dan naar Groningen te komen en zouden inderdaad samen naar een voetbalwedstrijd gaan. Tijd daarvoor zal hij niet meer hebben, vermoed ik. Hoeft ook niet. Volgens mij kan alles wel via mails afgehandeld worden. Mijn verhaal lag zelfs op zijn nachtkastje schreef hij. Het zal er nog wel liggen. Vreemd is het wel.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn verhaal lag zelfs op zijn nachtkastje schreef hij. Het zal er nog wel liggen. Vreemd is het wel.
:lol: Zo ver heb ik het denk ik nog nooit gebracht bij een uitgever. :\\

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha velen zouden jaloers op je zijn Tja. En Mila heeft haar rapport nog niet binnen! Ze heeft de toezegging binnen, die had jij ook al. :nod:

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Griseo, tegen mij was hij daar heel open over. Hij heeft veel contacten die bij zijn inmiddels uitgegeven boeken voor aandacht in de pers zorgden. Verder vertelde hij geen marketingman te zijn. Maar hoeveel aandacht denk jij dat je krijgt bij een andere niet grote uitgever? Dat zal ook echt niet zo veel zijn. Daar moet je ook zelf vol aan de bak.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Je hebt helemaal gelijk dat dit beter naar het Schrijverscafé kan. Ik heb trouwens wel tegen hem gezegd dat we er openhartig met elkaar over praten. Maar afgezien daarvan: iedereen kan meelezen. Dus beste Dries?

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Robbert kan het gewoon zelf verplaatsen als hij op bewerken klikt. En anders Dries even een mailtje sturen, want hij leest niet alles. Inderdaad is het niet slim om het in een openbaar deel te zetten. Iedereen die de uitgeversnaam googled komt hier zo terecht.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daarom noem ik die naam ook niet in mijn reacties :D Het is niet leuk als je op je naam googled en je ziet 40 reacties van een forum.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Bedankt.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben ik weer;) Een paar minuten nadat ik mijn vorige post had verstuurd, ging mijn mobiele telefoon. Een uitgeverij, wiens naam ik nog even geheim wil houden, maar die wel mijn eerste voorkeur had, belde op. Ze zeiden dat ze me al twee keer hadden gemaild, maar geen reactie terugkregen hadden en of mijn manuscript nog beschikbaar was. Ik was écht stomverbaasd, want ik heb nooit een email ontvangen! Nu willen ze me dus heel graag spreken en heb ik 17 december een gesprek met deze uitgeverij.. Ik zal Kees dus zo even mailen om te zeggen dat ik ook in gesprek ga met een andere uitgever, hoop niet dat hij dat erg vindt.. voelt wel een beetje gek.. Heeft iemand van jullie weleens een gesprek gehad met een 'grote' uitgever, wat staat me dan te wachten in zo'n gesprek...?

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mila, daar is een topic over. Als je met een bekende uitgever in zee kunt gaan, heeft dat momenteel natuurlijk de voorkeur ten opzichte van Debutto. :nod: Dat is mede ook een reden dat ik denk dat Debutto best goede boeken op de markt kan brengen, er zijn zoveel goede schrijvers dat de zeer bekende uitgevers kunnen kiezen wie ze willen, maar de "left-overs" voor Debutto kunnen nog steeds goed zijn. :nod:

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Positief bericht, Mila. Als ze met je in zee willen gaan, zou ik geen moment aarzelen. Ik zou eerst het gesprek afwachten voordat ik Debutto ging inlichten. Mocht hij eerder contact met je opnemen, dan kun je hem op de hoogte stellen dat er ook interesse is van een andere uitgever. Van wat ik begrepen heb is het een kenningsmakingsgesprek en daarna volgt misschien een tweede gesprek. Tenzij ze het met mails af kunnen handelen. Maar ja, als je die niet ontvangt. Wel merkwaardig, overigens. Ik heb nog steeds niets van Debutto gehoord, afgezien van een mailtje van een week geleden waarin stond dat het wel enige weken kon duren. Dit was een reactie op een vraag van mij. Wel verschijnen de boeken van hem veel eerder. Succes en houd ons op de hoogte.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je reactie, Tja. Ik heb een 'vervelend' mailadres, met een streepje erin. Denk dat het daar misgegaan is. Heb ze nu een ander mailadres gegeven en gelukkig hier net wel een bevestiging op ontvangen. Misschien was het wel slimmer geweest, wat jij nu voorstelt om te doen. Ik heb Kees echter net gemaild, heb verteld dat ik ook een gesprek aan ga met een andere uitgever en dat ik hoop dat hij dat niet erg vindt. Hij mailde direct terug dat hij het begrijpt en afwacht.