Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nieuwe uitgever - Debutto

Heeft iemand al eens van uitgeverij Debutto gehoord? Ik kwam het tegen op het web en kreeg en gunstig antwoord van de uitgever, Kees van Remmerswaal. Ik kan echter verder niet veel over de uitgeverij vinden op het internet en voor ik me in het avontuur stort - sympathieke brief, professionele site, maar is het een veredelde Boekscout of niet? - zou ik graag van anderen horen. Iemand die iets weet? Groetjes

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil niemands enthousiasme bederven, maar de berichten over de verschijningsdata komen op mij toch wel erg optimistisch over. Zoals ik het begrijp, is er nog geen manuscript geredigeerd. Dat moet eerst gebeuren, daarna volgt het herschrijven, nog een keer redigeren en waarschijnlijk weer herschrijven. Dan gaat het manuscript naar een persklaarmaker en vervolgens naar de drukker. Er komt een zetproef die zorgvuldig nagekeken moet worden en meestal nog een paar keer heen en weer gaat voor alle fouten eruit gehaald zijn. Pas dan kan het boek gedrukt worden. Als deze meneer van alle manuscripten alle redactie en de begeleiding van het proces helemaal alleen doet, krijgt hij het erg druk :( . Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe hij de uitgave van zoveel boeken kort na elkaar financiert.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een positieve berichten allemaal! En zulke heel diverse verhalen en verhalenbundels. Dit is tenminste een uitgever die niet zegt: past niet in mijn fonds. Ik ben heel benieuwd hoe het jullie zal vergaan, want dat er de komende drie maanden nog veel werk verzet moet worden staat vast!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik geef toe dat het vreemd overkomt, maar als ik zie wat deze man dit jaar al heeft uitgegeven dan acht ik het zeker niet onmogelijk.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerlijk gezegd acht ik het wel onmogelijk. Maar dat hoeft geen ramp te zijn, dan schuift je verschijningsdatum gewoon wat op. In ieder geval leuk dat jullie allemaal daar een plekje krijgen.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laten we hem beoordelen op de concrete resultaten van zijn toezeggingen en niet veroordelen op basis van veronderstellingen. Geduld (is een schone zaak).

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gaat weer lekker met quoten * :angry: *
Zjaan, wat bedoel je nu toch? Ik begrijp je niet, het gaat toch goed? Waarom dat boze gezicht met extra sterretjes?

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is al opgelost, lieve Suma. Ik heb mijn post daarom maar even aangepast. Hé, maar jouw citaat ziet er perfect uit :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laten we hem beoordelen op de concrete resultaten van zijn toezeggingen en niet veroordelen op basis van veronderstellingen. Geduld (is een schone zaak).
Zjaan, mijn compliment, wat heb je dat mooi gezegd!

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een (geredigeerd) boek laten verschijnen vergt meer dan drie maanden. Dat is de realiteit, geen veronderstelling.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een (geredigeerd) boek laten verschijnen vergt meer dan drie maanden. Dat is de realiteit, geen veronderstelling.
Dat moet ik toch tegenspreken Debutant. Het redigeren, corrigeren en de keuze van een omslag van mijn eerste boek bij een reguliere uitgever nam ongeveer anderhalve maand in beslag. Nog eens anderhalve maand later verscheen het boek op de markt.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een (geredigeerd) boek laten verschijnen vergt meer dan drie maanden. Dat is de realiteit, geen veronderstelling.
Bij Debutto zijn sinds de start (januari/februari) dertien boeken verschenen. Ook dát is een realiteit, geen veronderstelling. ;)

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Minimaal drie maanden dus :p. Maar goed, het hangt ook af van de redactie en hoe snel een auteur kan herschrijven. Ik zie je boekpresentatie (en die van alle anderen) graag tegemoet, Scorpio :) . En die doorlooptijd is per boek, een uitgever werkt uiteraard aan meerdere boeken tegelijk. Overigens vermeldt de site van Debutto bij verschillende boeken: incl. 19% btw. Ik neem aan dat dit 6% moet zijn.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dat was mij ook al opgevallen. Ik dacht dat ik het mis had. Het zal inderdaad wel een foutje zijn.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik neem aan dat het een foutje is, het gaat tenslotte alleen om boeken. Op mijn werk, heb ik te maken met boeken en boekjes (een dikke folder met nietjes) het rare is dat het één onder 6% valt en het andere onder 19%. Dat heeft iets te maken met luxe product of informatiefproduct. Misschien maakt deze uitgever alleen luxe boekjes! :D

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De uitgever is inderdaad wel van de vlotte. Binnen 21 uur na mijn mail met ms had ik al een mail terug met dat hij geinteresseerd was. :)

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ha Josefien, ik kan me wel voorstellen dat hij belangstelling voor jouw ms heeft. HIj kent je tenslotte al van de winterverhalen. ;) Dat gaat helemaal goed komen. Proficiat.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Scorpio, mooi dat jouw boek ook wordt uitgegeven. :thumbsup: Ja, Josefien, ik begrijp dat jij meer werk bent gaan sturen en ik begrijp volkomen dat Debutto jouw verhalen wil uitgeven. Super. :thumbsup: Goede kans dat ik je boek ga kopen, ik vind je verhalen vaak erg mooi. :nod: Ik neem aan dat 1 maart voor Debutto de streefdatum is. Hij heeft inderdaad al meerdere boeken uitgegeven en zal toch wel enig zicht hebben op hoeveel werk dat is. Ook bij andere uitgevers komen boeken soms later uit dan gepland. Neem de samenleesboeken van Delubas, die augustus dit jaar zouden uitkomen en zullen verschijnen in januari 2010. Ook meende ik eens van Zjors begrepen te hebben dat data wel vaker verzet worden. Dat wil niet zeggen dat de boeken er niet komen! Ik zal in ieder geval dit topic met veel interesse blijven volgen.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goedenavond! Ik voeg me ook even bij dit topic, lees al een tijdje mee namelijk. Heb een aantal weken geleden een manuscript opgestuurd en vrijwel meteen een reactie van de uitgever dat hij geïnteresseerd is in uitgave. Spannend! Morgen gesprek, ik zal laten weten hoe het ging.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh sorry, vier keer is iets te veel van het goede.. ik dacht dat hij het niet deed.. even kijken hoe ik ze weer moet verwijderen.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helaas, dat kan niet (verwijderen). Maar een gewaarschuwd mens telt voor drie :nod: Succes morgen :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben wel benieuwd wie hij is (voor de duidelijkheid, ik had even op hyves gekeken - hier de url genoemd - en dat kan iedereen doen natuurlijk, dus dat was de persoonlijke informatie die Sjaan bedoelt) :-)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind dit (op zijn zachtst gezegd) niet zo netjes, MarliesJ. Wat moeten wij hier op dit forum met informatie uit/over het privé-leven van een uitgever? Schrijvers hebben toch alleen (of in elk geval vooral) interesse voor zijn zakelijke kant?

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Thanks Scorpio! Vandaag dan mijn langverwachte gesprek gehad, het was namelijk al een keer eerder niet doorgegaan. Kees gaf aan mijn boek te willen uitgeven, en jawel, ook in maart. Hij had ook al een goed idee voor de cover. Als het goed is, mailt hij mij deze, het manuscript met aanwijzingen, en het contract voor volgende week vrijdag. Ik ben benieuwd hoor!!

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
* :thumbsup: Proost :thumbsup: * Onwijs gefeliciteerd :music: allemaal met het goede nieuws!!! Lekker van gaan genieten :nod: en heel veel succes met het komende uitgeeftraject. Erg leuk (positief) topic om te lezen trouwens.