Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nieuwe uitgever - Debutto

Heeft iemand al eens van uitgeverij Debutto gehoord? Ik kwam het tegen op het web en kreeg en gunstig antwoord van de uitgever, Kees van Remmerswaal. Ik kan echter verder niet veel over de uitgeverij vinden op het internet en voor ik me in het avontuur stort - sympathieke brief, professionele site, maar is het een veredelde Boekscout of niet? - zou ik graag van anderen horen. Iemand die iets weet? Groetjes

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even ter aanvulling: hij sprak wel over het Centraal Boekhuis en daar heb je toch een isbn voor nodig. Hij noemde ook en uitgeverij in Den Haag waar hij samenwerking mee had. Het zal allemaal in het contract moeten staan en nog geregeld moeten worden. Een ISBN aanvraag kost niet zoveel, dus dat zal altijd wel geregeld kunnen worden. Groetjes, Robbert

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat mij vooral aansprak, was het enthousiasme van Kees Remmerswaal en de zekerheid dat hij ons manuscript ook echt bijzonder aandachtig gelezen had. Hij wist veel details uit het boek en ik ben er van overtuigd dat hij het echt wil uitgeven. Voor mij is het al voldoende dat het boek uitgegeven wordt en Debutto er alles aan doet om het boek te promoten. Of het verkocht gaat worden, hangt toch vooral af vande kwaliteit van het boek en daar kan geen enkele uitgever iets aan veranderen.
Johan, heb je ook al reaktie van de andere vier uitgeverijen waar je je ms naar toe hebt gestuurd? (dat was jij toch, of verwar ik je met iemand anders...?)

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij dit pdf-bestand van één van de door Debutto uitgegeven boeken, is duidelijk zichtbaar dat het een ISBN-nummer heeft. http://www.mediumschap.com/uploads/tao%20van%20me…
Ja, dat klopt. :thumbsup: Ik vond het zo raar dat de nummers niet bij de boeken staan op de site en dat ze niet bij Bol.com te bestellen zijn. Vandaar dat ik het me afvroeg.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja: Ik wacht af tot hij mij het contract toestuurt en zijn opmerkingen over mijn manu. Overigens vertelde Kees Remmerswaal mij dat zijn boeken een ISBN-nummer krijgen en dat hij een persbericht uit laat gaan naar kranten. Wat ik nog zou willen weten is of hij ook moeite doet om de boeken bij Bol.com, Bruna, AKO etc. aan te bieden. DeEllis: Misschien kun jij die laatste vraag meenemen?

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@El ik denk dat je me verwart met iemand anders. Ik heb dit manuscript wel naar twee andere uitgevers gestuurd, bij beiden een afwijzing. De een kort, de ander zeer uitgebreid. Naar aanleiding van de tweede afwijzing heb ik het manuscript volledig herschreven, maar met een aantal punten kon ik niets. Kees, van Debutto, vertelde me direct dat hij het een jeugdboek vond. Dit voelde direct goed en ik kon ook makkelijker de opmerkingen van de andere uitgeverij plaatsen.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@El ik denk dat je me verwart met iemand anders.
Aha, sorry Johan. Ik ben dit topic even doorgelopen, het was Robbert. :o

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja: Ik wacht af tot hij mij het contract toestuurt en zijn opmerkingen over mijn manu. Overigens vertelde Kees Remmerswaal mij dat zijn boeken een ISBN-nummer krijgen en dat hij een persbericht uit laat gaan naar kranten. Wat ik nog zou willen weten is of hij ook moeite doet om de boeken bij Bol.com, Bruna, AKO etc. aan te bieden. DeEllis: Misschien kun jij die laatste vraag meenemen?
Ik heb vele vragen en neem deze ook mee. Ik denk trouwens dat hij dit zeker zal doen. Het duurt nu eenmaal een tijd voor uitgegeven boeken op bol ed zichtbaar zijn.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Proficiat iedereen! Wel even een klein punt van voorzichtigheid: op de site van Debutto staat dat de uitgeverij niet met standaardcontracten (lees: Modelcontact) werkt, maar met 'contracten op maat'. Kijk die heel zorgvuldig na en vergelijk ze met het Modelcontract. Dat Modelcontact (al decennia geleden ontstaan uit overleg tussen uitgeverijen en auteurs en bedoeld om de verhouding tussen auteurs en uitgevers zo goed mogelijk te regelen) is er niet voor niets. En weet dat contracten die afwijken van het Modelcontract bv ook niet meetellen wanneer je t.z.t. een subsidie wilt aanvragen bij het Fonds voor de Letteren.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helemaal off topic maar ik kan het niet laten. Subsidie is het laatste dat in me opkomt. Ik zou zoiets nooit aanvragen en misschien wel weigeren als het aangeboden zou worden. Overheidsbemoeienis :puke: Verder heb je natuurlijk gelijk. Alle contracten moet je zorgvuldig nalezen. Voor mijn eerste boek heb ik ook zelf veranderingen voorgesteld.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog meer off-topic. De subsidie komt niet van de overheid en de overheid gaat je dan niet voorschrijven wat je schrijven moet. En je kunt er lekker beleg van kopen voor op je boterham. :nod: Maar het is inderdaad wel van belang om je contract eens even goed door te spitten. Ook als je geen subsidie blieft. Het standaardcontract kun je zo downloaden. Maar bedenk dat vrijwel geen enkele beginnende uitgever zich daaraan kan/wil houden.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@El ik denk dat je me verwart met iemand anders.
Aha, sorry Johan. Ik ben dit topic even doorgelopen, het was Robbert. :o
En toen was ik in verwarring... Maar ik denk dat je weten wilt of ik het ms ook naar andere uitgeverijen heb gestuurd? Antwoord "ja" en de respons is nog niet binnen. Ik wacht dus nog even af tot half december. Ik verwacht niet dat ze het nemen, maar je weet het nooit. groet

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En toen was ik in verwarring... Maar ik denk dat je weten wilt of ik het ms ook naar andere uitgeverijen heb gestuurd? Antwoord "ja" en de respons is nog niet binnen. Ik wacht dus nog even af tot half december. Ik verwacht niet dat ze het nemen, maar je weet het nooit. groet
Ja, dat was de vraag. ;) Ik was benieuwd of je dus nog wel even afwacht. Bedankt voor je antwoord!

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Geen tweede gesprek. Uiterlijk anderhalve week geleden zou ik bericht krijgen over zijn bevindingen. Nog niets gehoord.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen tweede gesprek. Uiterlijk anderhalve week geleden zou ik bericht krijgen over zijn bevindingen. Nog niets gehoord.
Waarschijnlijk heeft hij het inmiddels zó druk gekregen, dat hij er even niet aan heeft gedacht. Ik zou hem gewoon mailen.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Heb ik al een paar keer eerder gedaan en kreeg dan als antwoord wanneer ik uiterlijk bericht zou krijgen. Ik schijn de enige niet te zijn die nog niets gehoord heeft. Hij kan beter geen datum noemen. Druk of niet, een mailtje was wel op zijn plaats geweest.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb net weer een mailtje verstuurd. Uitgevers horen achter auteurs aan te lopen en toch niet andersom? :unibrow:

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Nee, ik krijg elke keer een reactie op mijn mail. En ja, hij zei dat hij het in twee van mijn verhalen wel zag zitten. N.a.v. het eerste verhaal heb ik een gesprek met hem gehad. Daarna heb ik een ander verhaal opgestuurd, waarvan hij nogal onder de indruk was (zei hij). Maar dat is een behoorlijke pil. Ik bel hem niet. Graag of niet. :D

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het allemaal hartstikke leuk voor jullie en feliciteer jullie allemaal van harte, al verbazen al die toezeggingen met enorm rappe publicatiedata etc. me wel een beetje.
Dat kan ik me heel goed voorstellen. Een beginnende uitgever die in korte tijd een aantal boeken wil uitbrengen kan ik me toch wel iets bij voorstellen. Zolang hij zijn kwaliteit hoog genoeg houdt is dit niet zo'n punt. En de boeken maar overal verkrijgbaar zijn ben je al een heel eind. Ergens anders krijg je als beginner ook niet veel promotie en moet je zelf ook overal achteraan. Ik ga overmorgen praten. Ik ben pas zaterdag of zondag weer thuis. Dan zal ik verslag doen.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marjet en ik hebben 6 november met hem een gesprek gehad. Hij wil de bomenbundel uitgeven, maar niet alle verhalen.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga het ook wagen, al durf ik dat niet toe te geven want mijn verhaal is nog helemaal niet af (dwz wel de first draft maar niet de tweede 'goede' versie).

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een beginnende uitgever die in korte tijd een aantal boeken wil uitbrengen kan ik me toch wel iets bij voorstellen. Ik ga overmorgen praten. Ik ben pas zaterdag of zondag weer thuis. Dan zal ik verslag doen.
Het lijkt mij ook wel logisch dat een nieuwe uitgever tamelijk veel wil uitgeven, juist in het begin. Want met slechts 'n paar boeken per jaar duurt het wel érg lang tot er een redelijk assortiment ontstaat. Succes met het gesprek donderdag! :thumbsup:

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga het ook wagen, al durf ik dat niet toe te geven want mijn verhaal is nog helemaal niet af (dwz wel de first draft maar niet de tweede 'goede' versie).
Is het niet slimmer om eerst te zorgen dat je een goed doortimmerd helemaal klaar manuscript hebt?

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oe ja, niet te veel haast hoor Afterhoursclinic. Daar krijg je spijt van. Goed is goed, maar half is niets. Als je echt echt echt niet kan wachten, zorg dan ieg dat je enkele hoofdstukken helemaal af hebt.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik heb jullie advies maar ter harte genomen. Ik vond onverwachts ineens een baan. Wat natuurlijk fantastisch is maar omdat ik ook nog een gezin heb was ik bang dat het verhaal nooit af zou komen. En daarmee nooit bij een uitgever zou belanden. Dus ik werd een beetje bevangen door ongeduld. Ik geloof zeker dat ik iets goeds aan het schrijven ben. Maar goed, ik ga dus in de weekends schrijven. (vraag me een beetje af -off topic I know- hoe anderen dat doen, wanneer schrijven jullie? Of hebben julllie geen gezinnen of tijdrovende omstandigheden?)