Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nieuwe uitgever - Debutto

Heeft iemand al eens van uitgeverij Debutto gehoord? Ik kwam het tegen op het web en kreeg en gunstig antwoord van de uitgever, Kees van Remmerswaal. Ik kan echter verder niet veel over de uitgeverij vinden op het internet en voor ik me in het avontuur stort - sympathieke brief, professionele site, maar is het een veredelde Boekscout of niet? - zou ik graag van anderen horen. Iemand die iets weet? Groetjes

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Bedankt mensen. Eerst kreeg ik het verzoek om naar Leidschendam te komen. Daar voelde ik niets voor. Dat betekende uren rijden (niet mijn hobby) en een overnachting. Dus veel kosten. Toen ik weigerde (wat een normaal iemand niet zou doen) kreeg ik het verzoek om hem tijdens een boekpresentatie, niet te ver uit mijn richting, te ontmoeten. Flexibel als ik ben, heb ik maar toegestemd. O, wat klinkt dit negatief maar ik heb zo'n pest aan zoiets. Maar vertel het maar niet aan de uitgever. Als het iets wordt, zal het ook leuk zijn voor een paar sollers. We'll keep in touch.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
IK ben erg benieuwd naar je bevindingen. Als ik de website zo lees, klinkt het haast te mooi om waar te zijn!

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben er weer. Wat gegeten, even de pest in verwerken omdat Ziggo ons van de tv heeft gegooid en daarna een paar telefoontjes gehad. Het gesprek met de uitgever heb ik als positief ervaren. Lekker op een terrasje gezeten onder het genot van een kop koffie. Hij vertelde veel over boeken, contact met schrijvers en zijn netwerk. Volgende week ontvang ik een e-mail met op- en aanmerkingen over mijn ms. Daarna zullen we een afspraak in Groningen hebben. Ik zei toen dat we dan ook naar FC Groningen gingen. Daar ging hij gelijk mee akkoord omdat hij van voetballen houdt.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Tja. Geeft hij het nou uit of niet? Overigens heb ik volgende week een gesprek met deze uitgever dus een beetje feedback over jouw gesprek kan ik wel gebruiken.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ha ha hij krijgt het druk, begrijp ik. Nou Tja, in elk geval maar een voetbalroman schrijven? Anna Enquist is ook als columniste (?) begonnen bij Hard Gras. :nod:

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Tja. Geeft hij het nou uit of niet? Overigens heb ik volgende week een gesprek met deze uitgever dus een beetje feedback over jouw gesprek kan ik wel gebruiken.
En dan horen wij daar ook graag van jóu weer alles van :D

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Of hij het gaat uitgeven is voor mij nog een vraagteken. Bij verscheidene uitgevers moet je een paar keer terugkomen en met de redacteur dingen overleggen Hij vond het trouwens wel vreemd dat ik niet naar hem toe wilde komen. In ieder geval geeft hij volgende week door wat er eventueel aan het ms veranderd kan/moet worden. Hij zag wel dat ik research had gedaan, maar was van mening dat dit een verhaal niet altijd ten goede kwam. Nadat ik alle feedback verwerkt heb, zal ik het weer opsturen. Pas dan zal ik horen, denk ik, of hij er mee door wil gaan. Maar als hij samen met mij naar een voetbalwedstrijd wil, zal hij daar toch iets tegenover moeten stellen. :nod: Nu kun je maar weer eens zien, Dargor waar sportinteresse goed voor kan zijn. Maar ik ben er nog niet, dat begrijp ik ook wel.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben een vreemde vogel, Zjors. En ben ook niet direct wild enthousiast als ik een uitnodiging krijg. Ik denk dan heel nuchter: leuk. Dat hij de volgende keer naar Groningen komt (achteraf denk ik dat hij vermoedt dat ik daar woon) zegt dat iets over mijn charmante uitstraling of over mijn onverschilligheid?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit klinkt toch wel heel veelbelovend allemaal. Ik denk dat ik deze uitgever ook maar eens ga benaderen. Het manuscript waar ik mee bezig ben is nog niet helemaal klaar, maar ik kan natuurlijk wel vast informatie inwinnen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Scorpio: kijk eens bij het topic 'Nieuwe uitgever II'. Heb ik gestart en gaat over Debuut uitgevers. Daar bleek achteraf al een topic voor geopend (had ik dus niet eerder gevonden maar werd er door Secret Garden op gewezen). Je vindt de verwijzing in meerdere postjes. Zo blijft alles mooi overzichtelijk! :) Misschien heb je er iets aan. @Tja: ik heb inmiddels antwoord op mijn e-mail ontvangen en aan dat topic toegevoegd.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Debutto en Debuut, 2 nieuwe uitgevers op hetzelfde terrein... :confused: lastig om uit elkaar te houden.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ RozemarijnB Uitgeverij Debuut richt zich gehéél op ongepubliceerde auteurs. Op de website van Debutto staat: " Debutto begeleidt en coacht auteurs die voor het eerst (willen) publiceren, maar ondersteunt ook auteurs die voor hun volgende boek op zoek zijn... " Dus ik ga er vanuit dat uitgeverij Debuut liever geen manuscripten ontvangt van auteurs waarvan al eerder boeken zijn uitgegeven door een internet-uitgever.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Scorpio: Heb je de reactie van Debuut uitgevers bij 'Nieuwe uitgever II' gelezen? Daar wordt jouw vraag niet in beantwoord, maar het maakt wel weer iets meer duidelijk.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ RozemarijnB Ja, dat had ik al gelezen. Dat antwoord maakte het nog eens extra duidelijk dat Debuut alleen met ongepubliceerde auteurs in zee wil gaan.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja en Lance: Weten jullie al iets meer? (ben helemaal niet ongeduldig :unibrow:)
Rozemarijn, mijn gesprek is a.s. dinsdag. In de avond zal ik dan mijn ervaringen met jullie delen.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Voor de geïnteresseerden. Nadat ik 17 oktober een gesprek met de uitgever heb gehad, zou ik de afgelopen week een bericht van hem ontvangen met zijn bevindingen over mijn middeleeuws verhaal. Zondagavond heb ik hem nog twee verhalen doorgestuurd. Ik vond het vreemd dat ik niets hoorde, maar vanavond kreeg ik een mailtje dat hij die verhalen ook had doorgenomen en nogal onder de indruk was van één daarvan. Daar zou hij graag mee verder gaan. Hij vond de dialogen en de inhoud goed. Goh, dacht ik, dat hoor je niet zo vaak. Ik althans niet. Of ik daar bezwaar tegen had. Wat denk je? Wel heb ik hem gevraagd naar mijn middeleeuws verhaal want daar heb ik en anderen heel veel tijd ingestoken en het is ook best leuk(vind ik). Daarop kreeg ik als antwoord dat ik daarvan een verslag kreeg en hij ook met dat verhaal bezig was. Toch denk ik dat zijn voorkeur naar het andere uitgaat. Gek dat ze het ene verhaal zoveel beter vinden dan het andere. Misschien heb ik onbewust mijn stijl aangepast bij het onderwerp. Geen idee. In elk verhaal heb ik een ander thema. Die afwisseling heb ik zelf nodig. Verandering van spijs, hè? Dat geldt ook voor mezelf. Lance doe hem de groeten dinsdag. Misschien helpt het. Nu zijn jullie weer even op de hoogte.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja: Dat klinkt positief! Leuk dat hij geïnteresseerd is in tenminste 1 van je verhalen. Het is misschien een binnenkomer voor meer. Succes! @Lance: Jij ook veel succes!