Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Uitgeverij elikser

Hallo Allemaal, via Roos ben ik gaan kijken bij uitgever elikser, kheb de site doorspit en nu vraag ik mij dus iets af, voor ik mijn tweede boek (manuscript) ga sturen. Je betaald bij elikser 1500 euro, je krijgt dan 15 % royalties. Is dit bij iedere uitgever zo dat je geld moet geven? Ik bedoel zo, bij pod bedrijven koop je boeken op en alle winst is daarbij voor jezelf. Ik weet dus niet goed of dit bij iedere uitgever zo is dat je 1500 euro geeft en daarbij nog een klein procent krijgt. Moet ik er wel bij zeggen dat Elikser ook dat corrigeren etc. Ik hoop dat mensen mij wat meer informatie kunnen geven, groetjes, Niki

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je moet het zo zien Roos, als we meer inzicht krijgen in de werkwijze van de diverse uitgeverijen die je moet betalen om je boek op de markt te krijgen, dan kunnen we een betere keuze maken, beter bepalen wat bij ons eigen boek en onze eigen omstandigheden past. Stel je hebt geen 1500 euro op je bankrekening. Stel je barst van het geld maar je kan niet spellen. Stel je bent perfectionistisch op een manier waarbij je alles in eigen hand wilt houden. Wil je er geld mee verdienen, of maakt dat je niets uit. Je moet iets kiezen wat bij je past, ik zei het al eerder vanavond, in een ander topic, en om dat goed te kunnen doen moet je informatie hebben. De doehetzelf uitgeverijen hebben er echter belang bij dat zoveel mogelijk klanten zich bij hen melden met hun boek. A - er kan een keer een bestseller bijzitten, kassa! En B - liever 1000 verschillende boeken uitgeven waarvan er elk 100 verkocht worden dan 10 verschillende boeken waarvan er elk 100 verkocht worden. Daar zet je die dure machines niet voor neer. Dus in hun promotie en op hun site zullen ze niet snel hun eigen minpunten vermelden. Die zijn er natuurlijk altijd, omdat ook ieders persoonlijke omstandigheden meespelen. En dat is wat we hier graag willen weten, wat krijg je nu écht voor het geld dat je investeert. Dat Elikser voor de investering van 1500 E. een correctieronde bijsluit, en de basispromotie regelt klinkt redelijk. De correctie moet meestal los bijgekocht worden.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat Elikser voor de investering van 1500 E. een correctieronde bijsluit [ ... ] klinkt redelijk. De correctie moet meestal los bijgekocht worden.
Ja, Elikser lijkt mij zo bezien ook geen beroerde uitgeverij, maar dan moet de correctie / redactie wel goed zijn. Van de flaptekst van Roos die hier haar werk laat uitgeven (ik bedoel 'Samen op weg naar Niemandsland') werd ik niet enthousiast. Onderschat je lezers / klanten niet, denk ik dan.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mag ik vragen wat er mis is met die zin? Samen op weg door niemandsland? Ik kan zo even niet weten wat voor boek het is hoor... Maar schrijf je normaal je flaptekst bij een POD ( zoiets is Elixer toch) niet zelf?

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allemaal! Ook ik heb mijn manuscript (een paar dagen geleden, overigens) opgestuurd naar Elikser. De volgende ochtend lag er al een mailtje terug dat het een en ander er op het eerste oog interessant uitzag en dat het gelezen zou worden. Daarna zou ik kosteloos en vrijblijvend geïnformeerd worden welke mogelijkheden Elikser ziet in mijn document. Dat ik direct een keurig e-mailtje terug kreeg, vond ik echt heel netjes. Daarbij zou ik graag wat geld investeren, omdat ik toch een beetje vast dreig te lopen in mijn verhaal en twijfel hoe ik verder moet gaan. Ik heb al eerder een gedichtenbundel uitgegeven bij Boekscout.nl, maar proza is toch wel hele andere koek. ;-) Wat ik aan het bovenstaande nog wel toe zou willen voegen is dat Elikser een uitgegeven boek ook aanmeldt bij het Centraal Boekhuis. Dit doet bijvoorbeeld Boekscout.nl niet en dat heeft mij toch omzet gekost. Momenteel woon ik in de omgeving van Den Haag, waar enkele grote boekwinkels op het eerste oog best geïnteresseerd waren in mijn bundel, maar alleen willen bestellen via CB. Ik heb van Boekscout.nl begrepen dat het verkopen via CB erg duur is. Als dat zo is (en ik geloof het graag), maakt deze service van Elikser het bedrag misschien toch ook weer meer de moeite waard? Of denken jullie hier anders over?

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De aanmelding van CB boekhuis kost 25 euro per maand.. Ik heb dit bij FM wel laten doen.. Ja je moet veel verkopen wil je het terug verdienen.. Maar ja...dat moet je bij elixer dan ook ...en uiteindelijk gaat het erom dat je boek wat naambekendheid krijgt

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1500 euro is niet voor ieders portemonnee maar ik betaal liever 1 vast bedrag, 1500 euro in 1 klap zodat het financieel te overzien is dan een maandelijks bedrag van 25 euro bij Free Musketeers. Dat loopt hard op. 1 jaar is 300 euro, 3 jaar op Bol is al 900 euro. Toch wel mucho dinero.
ik heb dus eigenlijk maar een ruim gerekend 400 euro betaald
En tel daarbij op de 400 euro aan correctiekosten die je al aan FM had betaald, dan ben je na een jaar dus al 700 euro aan je boek kwijt. Lijkt me frustrerend als een boek je meer kost dan oplevert. sterke punten van Elikser vind ik: aanmelding bij het Centraal Boekhuis maar ook bij distributeur Scholtens, bij internetboekhandels als BOL, de Noordnederlandse boekhandel, AKO en Bruna en vooral: "Maar, omdat Elikser het heel belangrijk vindt dat uw boeken breed verkrijgbaar zijn, zetten we sterk in op verkoop via de boekhandel (al dan niet op internet). De boekhandel krijgt de gebruikelijke korting" Mooie ontwikkeling al die POD boeken op Bol :)

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja maar hoelang laat Elixer de boeken op bol.com staan?? Weet iemand dat... Ja ik ben er ook over aan het nadenken over elixer voor mijn tweede boek..maar 1500 euro is voor mij nog even sparen...en ik weet het niet hoor...bij een regulaire uitgever krijg je ok royalties maar uiteindelijk krijg je wel iets zonder dat je geld geeft terwijl je bij elixer eerst 1500 euro moet geven..tot een hele investering...reken het maar eens om in guldens...ik weet dat omrekenen niet meer mag officeel maar ik doe het wel nog vaak

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja maar weet je ook hoelang hij erop blijft staan? Of is dat gewoon onbeperkt.. Ja 25 euro per maand...als je dat keer 6 doet...

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bol.com wordt binnenkort ook een mogelijkheid bij Boekenbent.com. En voor veel minder dan 25 euro per maand.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie dat de vorige discussie al een aantal jaren geleden is. Heeft er inmiddels iemand meer ervaring met uitgeverij Elikser? Ik zie op de site van Elikser dat er nog steeds € 1500,- gevraagd wordt.