Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dwarsliggers

Gisteren op Manuscripta voor het eerst gezien: de dwarsliggers. Ik had er al van gehoord en dacht dat het niets kon zijn, maar ik vond de boekjes schitterend om te zien en prima om te lezen. Hier: http://www.dwarsligger.nl/ kun je ze zien. Het is een boekje dat overdwars is gedrukt, waardoor er geen 2 maar 1 pagina te zien is. Het is dus best een brede pagina, en ongeveer de helft in lengte van een pocket schat ik. Het is op van dat dunne bijbelpapier (de drukker is een bijbeldrukker). Het is daardoor een heel dun, heel licht boekje dat je met 1 hand kunt lezen en dat zo in je kontzak van je spijkerbroek past. Ook in je handtasje uiteraard. Ik denk dat ik dit nog leuker/slimmer vond dan de e-readers die veel geld kosten en toch ook nog redelijk groot zijn. Voor op het strand en zo, heel leuk. En je neemt er zo 20 mee op vakantie, ze wegen niets. Ik heb geen aandelen! O ja, heren van de marketing die dit vast ook allemaal volgen via internet: Ik vond het schandalig, echt schandalig dat jullie uit marketingoverwegingen daar op zo'n overvolle beurs met puppies en aangelijnde hondjes gingen lopen! Die beesten zijn nu dus getraumatiseerd voor het leven. Echt schandalig om op die manier jonge beestjes in te zetten voor je doel! De lol ontging me ook daarvan. Was het om te laten zien dat dwarsliggers de puppies zijn onder de boeken? En omdat jullie geen contactknop hebben een vraag: is het ook mogelijk om bij jullie een eigenbeheerboek te laten drukken? Ik zou het best zien zitten, mijn eigen kindergedichtenbundeltje in 300-voud te laten drukken als mini-boekje.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, daar leen ik mijn hondjes niet voor. Het was geloof ik wel dat hondje dat met puppies op de beurs was :(

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig en handig. Zijn ze een stuk goedkoper? Je vult er wel minder snel een boekenkast mee. :P

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hé, dat is wel een goed idee, om even in dit topic te blijven. Bijbelpapier is superdun, dus compact, maar voor op het strand? Als bijbelpapier-boek nat wordt scheurd deze meteen doormidden. Maar een e-reader is denk ik ook niet bestand tegen water, dus dan maar een degelijk boek mee naar het strand.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vond ze er heel leuk uitzien die Dwarsliggers. Ze zouden vanaf vandaag in de winkel moeten liggen. Dus ik ga straks (of anders morgen) zeker even kijken. Want ik heb echt super benieuwd hoe dat leest!

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Een grensverleggend idee! Maar wat kost een dwarsligger (*)? Ik heb begrepen dat 'bijbelpapier' een specifiek procede kent om te bedrukken en daarom duur is. (*) Eigenlijk vind ik de naam dwarsligger niet goed, omdat de tekst juist niet dwarsligt, maar op zijn rug. Maar ja, als je rugligger zou gebruiken, kregen de mensen waarschijnlijk andere associaties. P.S. Wat de puppies betreft: die hebben ze vast van Page geleend. Puppie Pageturner one two three ... :)

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ze ook gezien en ik vond het ook een goed idee. Ik vond de presentatie met een rondlopend bandje mooi, origineel en functioneel. Appels in plaats van toffees, ook heel goed. De puppy's heb ik gelukkig niet gezien. De boekjes vond ik goed leesbaar en goed hanteerbaar. Dat zijn nog eens echte pocketboeken. De prijzen vond ik acceptabel - maar een goedkope pocket is wat anders. Deze hebben de prijs van een "normaal" boek.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar wat kost een dwarsligger (*)? Ik heb begrepen dat 'bijbelpapier' een specifiek procede kent om te bedrukken en daarom duur is.
De meneer in de stand zei dat het 12.95 gaat kosten als ik het goed onthouden heb.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
http://www.refdag.nl/artikel/1430309/Uitgever+gaa… Met de rechtopstaande kanttekening dat een dwarsligger natuurlijk maar één boek bevat, en de e-reader meerdere, dus of hij écht concurrerend zal zijn ..? Maar feit is wel dat Jongbloed met dundruk weinig concurrentie heeft te verwachten. Wereldwijd hebben ze wat dit betreft de beste kwaliteit / techniek in huis, voor zover ik weet.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog een kanttekening erbij: Het nadeel dat je in de zon niet kan lezen op je e-reader slaat nergens op. Want dat kan je dus wél.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zal toch wennen zijn om in die richting te lezen.
En omdat jullie geen contactknop hebben een vraag.
Op de homepage staat rechtsonder een emailadres waarop je kan klikken.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, dat was het dus. Het was niet wennen. Het las meteen heel natuurlijk zo, zonder die extra pagina ernaast waar je op dat moment niet mee bezig bent.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Had je dat van die puppies niet beter meteen daar kunnen zeggen? Verder wel leuk idee maar ik vind 13 piek nog steeds best aan de hoge kant. Suffe website met weinig informatie. Hopelijk gaan ze daar nog even aan werken.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook heel handig om in bed te lezen! Als je dan zelf dwars ligt hoef je het boek niet krampachtig open te houden en kun je de linker en rechterbladzijde allebei even makkelijk lezen! Inderdaad typisch zoiets waarvan je je afvraagt waarom nooit iemand anders op dat idee is gekomen.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog meer voordelen van die dwarsliggertjes: je boekenkast kan kleiner zijn, op zolder passen er meer in een kist en ze blijven vast veel langer goed, met dat bijbelpapier. En nog eentje, maar die is (nog) niet voor iedereen: toen ik nog geen bril nodig had, overzag ik een hele pagina ineens, of ook wel twee tegelijk. Daardoor kon ik toen veel sneller lezen dan nu: in zo'n multifocusbril kijk je als het ware door een gaatje, de rest is niet scherp. Dat betekent dat ik mijn hoofd heen en weer moet bewegen - zoals je oude mensen ziet doen - om de zinnen te lezen. Bij een dwarsligger is de kolom die je leest zo smal dat ik goede hoop heb dat ik hem ineens kan overzien. Kan ik weer snellezen, zoals ik gewend was. Alleen jammer dat die boeken dan zo snel uit zijn ;). Als ik voortaan kan kiezen tussen een normaal boek en een dwarsligger, dan kies ik meteen voor de dwarsligger.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Had je dat van die puppies niet beter meteen daar kunnen zeggen?
Het was zo druk toen ik ze zag dat ik niet eens in de buurt kon komen :\\

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Had je dat van die puppies niet beter meteen daar kunnen zeggen?
Het was zo druk toen ik ze zag dat ik niet eens in de buurt kon komen :\\
Dan had het dus niet gekund. Aangeven bij de dierenbescherming :P

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had er al iets over gelezen, maar nu ik ze gezien heb ben ik helemaal om. Nooit meer van die zware boeken mee op reis. Super lijkt me dat. Een e-reader is nog beter natuurlijk maar vergt meer zakgeld. :angry:

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ze ook zien liggen gisteren bij de AKO. Ze kosten inderdaad 12,95 euro, niet goedkoper dan een normaal pocketboek, maar wel klein inderdaad! Of het lekker leest, daar heb ik geen idee van, nog niet geprobeerd!

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toch ook morgen maar eens een Bruna induiken als ik tijd heb! Ben eigenlijk best wel benieuwd nu om er eentje te proberen. Ze waren best schattig (<-- bij gebrek aan een beter woord) om te zien eigenlijk.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had ze al gezien inderdaad. Best leuke dingen, al blijf ik toch het meest fan van het doodgewone 'normale' boek.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb de presentatie op Manuscripta gemist, maar ben wel benieuwd. Ook maar even naar de Bruna dan. :D

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind ze best leuk, vooral handig voor op vakantie, maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar het grotere formaat boek met dikker papier. Ze zijn trouwens ook best duur (12,50).

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb de presentatie op Manuscripta gemist, maar ben wel benieuwd. Ook maar even naar de Bruna dan. :D
Ik heb de presentatie ook gemist! Ik vond die hondjes ook echt zielig trouwens :( Ik ga morgen eens even langs de plaatselijke boekhandel.