Start » Forum » Wie kent Ellessy in Arnhem?

Wie kent Ellessy in Arnhem?

72 reacties [Laatste bericht]

Reacties

Pluisebol
Laatst aanwezig: 11 weken 22 uren geleden
Sinds: 10 Mrt 2007
Hekate schreef:

Wellicht willen ze gewoon een intekenlijst met 300 namen?

Dat hoeft natuurlijk niet eens.
Als mijn kennis garant staat voor 300 betaalde exemplaren worden ze gemaakt.
Maar nogmaals, dan is hij duur uit.

Bij dag en nacht, bij zon en regen
kom je leuke dingen tegen.
(Dr Seuss)

M
Laatst aanwezig: 6 jaren 43 weken geleden
Sinds: 9 Feb 2007

Had Trenke ook niet zoiets met haar boek? Dat er 250 ingekocht moesten worden? Zoiets staat mij bij. Ik snap alleen niet hoe je zoiets vooraf kunt garanderen.

www.marliesverhelst.nl

In februari verschenen: 'Gevaarlijk spel', een boek uit de reeks 'Spannend'.

Hekate
Laatst aanwezig: 2 jaren 44 weken geleden
Sinds: 10 Jun 2010

Toch niet als hij ze zelf met winst verkoopt? Ik dacht dat het vrij gebruikelijk was voor kleine uitgeverijen om te vragen dat je zelf X aantal exemplaren verkoopt. Als je daar niet in slaagt en je boek zó onverkoopbaar blijkt dat je het zelfs in je eigen netwerk niet verkocht krijgt, is het toch niet zo gek dat een uitgeverij er liever voor past?

All that we see or seem, is but a dream within a dream (E.A. Poe)

Op zoek naar proeflezers? Neem een kijkje bij De Leesproeverij.

Geertrude
Laatst aanwezig: 1 jaar 45 weken geleden
Sinds: 27 Nov 2008
Pluisebol schreef:

Ik heb de brief van Ellessy gelezen en het staat er toch echt, hoor.
Bij minstens 300 gegarandeerde exemplaren durven ze het aan om het te publiceren.

Dan vraag ik me toch wel af om wat voor boek het gaat.
Ellessy geeft thrillers en liefdesromans uit, maar ook af en toe non-fictie (de wij willen weten boekjes en heel af en toe iets anders).
Pure nieuwsgierigheid van mij blush , maar misschien wel goed voor de beeldvorming bij dit verhaal ...

Pluisebol
Geertrude schreef:
Pluisebol schreef:

Ik heb de brief van Ellessy gelezen en het staat er toch echt, hoor.
Bij minstens 300 gegarandeerde exemplaren durven ze het aan om het te publiceren.

Dan vraag ik me toch wel af om wat voor boek het gaat.
Ellessy geeft thrillers en liefdesromans uit, maar ook af en toe non-fictie (de wij willen weten boekjes en heel af en toe iets anders).
Pure nieuwsgierigheid van mij blush , maar misschien wel goed voor de beeldvorming bij dit verhaal ...

Het gaat hier om een thriller, Geertrude.

(Dr Seuss)

josje
Laatst aanwezig: 6 jaren 50 weken geleden
Sinds: 4 Dec 2004

misschien heeft de uitgever er niet zo'n vertrouwen in dat het boek goed zal gaan lopen, maar is het wel van een zodanige kwaliteit dat hij het graag uit wil geven. Ik heb nog niet eerder gehoord dat hij een garantie vroeg.
Kan me voorstellen dat je kennis die garantie niet kan geven. Het is ook onzin dat hij dan 300 boeken zou moeten kopen. Laat hem gewoon verder gaan kijken bij een ander.

Silent Dream
Laatst aanwezig: 2 jaren 37 weken geleden
Sinds: 11 Jan 2007

Ik krijg toch het vermoeden dat hier een en ander door elkaar wordt gehaald.

Wat stond er nou eigenlijk precies in die brief? Zolang je het alleen omschrijft is het sowieso onduidelijk. Kun je het eens citeren?

Silent Dream
Laatst aanwezig: 2 jaren 37 weken geleden
Sinds: 11 Jan 2007

Ik krijg toch het vermoeden dat hier een en ander door elkaar wordt gehaald.

Wat stond er nou eigenlijk precies in die brief? Zolang je het alleen omschrijft is het sowieso onduidelijk. Kun je het eens citeren?

Pluisebol

Nee, ik ga niet citeren.
Ik wil alleen even kwijt dat ik wel kan lezen.

(Dr Seuss)

Fleursauvage
Laatst aanwezig: 1 jaar 40 weken geleden
Sinds: 23 Feb 2011

Ik reageer even op dit oude onderwerp omdat ik me afvraag of nu wel de juiste informatie de wereld in wordt gebracht.
Mijn debuutroman wordt door Ellessy uitgegeven en er is helemaal geen sprake geweest van een voorwaarde om zoveel verkochte boeken te kunnen garanderen.
Verder duurt het inderdaad lang voor je een reactie krijgt op je ingestuurde manuscript, maar daarbij ben je wel verzekerd dat je manuscript echt gelezen wordt en daar heb ik bij de meeste uitgevers toch mijn vraagtekens over. Ik heb tussentijds een paar keer contact gehad met de uitgever, waarbij me iedere keer netjes werd verteld hoeveel manuscripten er nog vóór mij waren.
En over het contract, zeker voor een debutant, heb ik niets te klagen.

jastrid
Laatst aanwezig: 2 jaren 28 weken geleden
Sinds: 3 Sep 2009

Ook ik heb binnenkort een afspraak met Larry Iburg en ik ben heel benieuwd. Omdat ik al twee contracten heb bij een andere uitgever, heb ik gelukkig vergelijkingsmateriaal...

Franse Misdaad
Laatst aanwezig: 25 weken 4 dagen geleden
Sinds: 31 Jan 2019

Ik kwam toevallig op dit forum en struikelde over Ellessy. Samen met mijn co-auteur heb ik een boek uitgegeven bij Ellessy. We hebben zelf de boeklancering georganiseerd. Charles den Tex las voor en gaf het boek een goede kritiek. Hebban maakte het boek van de week en gaf 4 sterren. Ellessy deed niets aan promotie en het project ging uit als een nachtkaars. De beloofde delen 2 en 3 zijn nooit uitgegeven. Ik heb geen hoge pet op van deze uitgever.

Lees Schrijven Magazine
  • Leer schrijven als Stephen King
  • Alles wat een schrijver moet weten over uitgeverijen
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • De schrijfdip en wat je ertegen kunt doen

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór 23 september 16:00 u. een abonnement!

MELD JE AAN
Schrijven Magazine: geen nummer meer missen?

Neem nu een abonnement op Schrijven Magazine! Profiteer van onze superaanbieding!

Profiteer nu!