Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

eerst samenvatting opsturen, dan beginnen?

Ik had een tijd geleden gehoord op televisie (weet niet meer waar), dat het beter is om een samenvatting/synopsis naar de uitgever te sturen alvorens je je (debuut)boek begint te schrijven. De kans dat een uitgever een boek helemaal doorneemt is nihil, bovendien krijgt hij/zij een immens aantal teksten voor zich die moeten doorgenomen worden. Bij een samenvatting/synopsis kan de uitgever je dan zeggen of er iets in zit en of het de moeite waard is om geschreven te worden. Bovendien bespaard het de moeite en de ontgoocheling van het niet aanvaard woorden bij uitgevers. Is het wel degelijk aan te raden om eerst enkel een samenvatting naar de uitgever te sturen voor je je eigenlijke boek begint te schrijven? Alvast bedankt! Carl

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zowieso wel een interessante vraag: hoe houd je jezelf in beweging als je nog helemaal alleen op je kamertje zit met je ms. en niemand er nog interesse in toont (en met niemand bedoel ik even: uitgevers) ...
Geloven in je eigen manuscript en jezelf willen verbeteren. :)

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt iedereen voor de goeie raad. :) De tip van Ing vind ik zeer goed. In de synopsis fragmenten uit het verhaal verwerken zodat ze een indruk kunnen krijgen van de stijl. Zoals uit de reacties is gebleken is het grote dilemma bij mijn oorspronkelijke vraag: * Als ik een synopsis en wat fragmenten/hoofdstukken naar de uitgever stuur en deze interesse heeft, waar ligt de zekerheid dan dat ik het boek ook effectief af krijg, binnen de tijdsspanne die de uitgever (waarschijnlijk -??- ) oplegt en dat ik de verwachtingen op kwalitatief gebied ook degelijk kan waarmaken. Het antwoord hierop zal waarschijnlijk zijn: ken jezelf. Als je echt schrijver wil worden en je weet van jezelf dat je volharding en doorzettingsvermogen hebt dan kom je er wel. Maar laten we realistisch zijn. Voor iemand die nog nooit heeft gepubliceerd is dit alles niet zo vanzelfsprekend.