Start » Forum » Tekst selecteren

Tekst selecteren

12 reacties [Laatste bericht]
DeEllis
Laatst aanwezig: 6 jaren 16 weken geleden
Sinds: 9 Nov 2006

Tekst selecteren

Hoe selecteer ik grote lappen tekst zonder te scrowlen?

Ik bedoel dan veertig of meer pagina's, er moet een manier zijn, dat kan bijna niet anders. Ik word namelijk simpel van het scrowlen elke keer als er weer een stuk naar mijn proeflezer kan.

Reacties

A. Redhed
Laatst aanwezig: 7 jaren 22 weken geleden
Sinds: 20 Jun 2007

Je gaat aan het begin staan met de cursor. Dan druk je de shofttoets in en dan ga je met je pijltjes of met de 'pagedown' knop naar beneden. Gaat een beetje sneller dan scrollen.

DeEllis
Laatst aanwezig: 6 jaren 16 weken geleden
Sinds: 9 Nov 2006

Dank je dit werkt veel beter. Mijn muis is niet de beste kwaliteit vrees ik. Een echte TT ofwel Turkse Troep

A. Redhed
Laatst aanwezig: 7 jaren 22 weken geleden
Sinds: 20 Jun 2007

Ik werk tegenwoordig steeds meer met het toetsenbord. De Duitse muizen zijn prima, maar het is beter voor arm en schouder wink

Zjaan
Laatst aanwezig: 3 jaren 4 weken geleden
Sinds: 17 Mei 2008

Als je alles wil selecteren is CLTR + A de combinatie, maar voor delen is de suggestie hierboven beter.

Succes

Neem een kijkje in mijn schrijverskeuken op www.jeanineerades.nl of kom meer te weten over mijn debuutroman op www.duivelsblauw.nl!

rietje
Laatst aanwezig: 8 jaren 20 weken geleden
Sinds: 10 Okt 2007

control A, dan heb je meteen alles tegelijk!

Bezoek ook eens mijn website: www.rianneverwoert.nl

MichaM
Laatst aanwezig: 3 jaren 49 weken geleden
Sinds: 13 Feb 2007
A. Redhed schreef:

Ik werk tegenwoordig steeds meer met het toetsenbord. De Duitse muizen zijn prima, maar het is beter voor arm en schouder wink

Zo zouden meer mensen moeten denken... wink Ik doe ook keiveel met het toetsenbord. Sinds ik whatpulse heb (die telt hoe vaak je je muis klikt en een toets indrukt), doe ik mijn best om zo veel mogelijk keys te gebruiken en zo min mogelijk te klikken. Werkt best goed! En ik heb ook veel minder last van mijn pols.

Micha Meinderts - Sociaal dyslect heeft een nieuwe website!
"De nacht was gevallen en Arthur veegde de scherven bij elkaar." | "Ik ben niet lui, ik bespaar energie." | "Nederlands is makkelijker als je denkt."

Trenke
Laatst aanwezig: 3 jaren 16 weken geleden
Sinds: 26 Okt 2007

[off topic] Ik muis met links en heb geen last van mijn pols. Wel van armen en schouders, maar dat komt juist doordat ik op een achterlijke manier typ... blush [/off topic]

FlowerBombGirl
Laatst aanwezig: 5 jaren 1 week geleden
Sinds: 10 Mrt 2008

je kan ook naar bewerken gaan en dan alles selecteren.

Ik verzamel mooie momenten

chrislaevers
Laatst aanwezig: 4 jaren 36 weken geleden
Sinds: 17 Sep 2009

Is er nu echt geen snellere manier om een groot aantal pagina's te selecteren (blauw) zodat je ze kan kopiëren?

Van bladzijde zoveel tot en met bladzijde zoveel, zoals je dat kan doen als je afdrukt?

Ik heb de shifttoets en page down uitgeprobeerd maar dat gaat bij mij helemaal niet sneller dan het scrollen.

Ik heb microsoft 2007.

Ik had net 40 pagina's geselecteerd met het scrollen en eventjes een beweging teveel gemaakt, en nu kan ik opnieuw beginnen...

Janheij
Laatst aanwezig: 4 jaren 2 weken geleden
Sinds: 26 Nov 2009
A. Redhed schreef:

Je gaat aan het begin staan met de cursor. Dan druk je de shofttoets in en dan ga je met je pijltjes of met de 'pagedown' knop naar beneden. Gaat een beetje sneller dan scrollen.

Dat doe ik dan, na die shifttoetst, met die grijze balk rechts. Die schuif ik in één keer door en terwijl zie je de pagina's voorbijrazen. Waar je zit,op welke pagina, dat staat rechtsonderin.

Wil je het nóg gemakkelijker?

chrislaevers

Dan heb ik iets verkeerd gedaan, Janheij. Ik kan daar verschrikkelijk onhandig in zijn.

Ik ga het nog eens proberen.

chrislaevers

Het is in orde, Janheij! Dank je!

Dat gaat een heel stuk sneller!

Lees Schrijven Magazine
  • Leer schrijven als Stephen King
  • Alles wat een schrijver moet weten over uitgeverijen
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • De schrijfdip en wat je ertegen kunt doen

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór 23 september 16:00 u. een abonnement!

MELD JE AAN
Schrijven Magazine: geen nummer meer missen?

Neem nu een abonnement op Schrijven Magazine! Profiteer van onze superaanbieding!

Profiteer nu!