Lid sinds

2 maanden 2 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

#493 - Geen Daden Maar Woorden (GDMW)

 

Partijnaam: Geen Daden Maar Woorden (GDMW)

De partij van Woorden in plaats van Daden is eigenlijk hetzelfde als populistische partijen zoals PVV en BBB. Wij schrijven een hoop in de media maar daad bij woord voegen dat doen wij niet. Wat is dan de reden om op GDMW te stemmen vraagt u zich wellicht af? Het verschil is dat wij als schrijverspartij transparant zijn. Wij geven op voorhand eerlijk toe dat het bij ons gaat om Woorden en niet om Daden. Wij zijn zoals Partij tegen de Burger, eerlijk in woord en geschrift over onze intenties en dat maakt ons onderscheidend ten opzichte van andere partijen.

Ons beknopte programma;

  • Gratis pennen en papier bij de schoollunches op middelbare scholen
  • Volledig schriftelijke debatten in de tweede en eerste kamer
  • Extra belasting op films en tv series
  • Wachtgeld voor werkeloze schrijvers

Onze slogan: Schrijf niet op in woorden wat je loze daden zijn

 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik neem even het woord om mee te delen dat ik dit kort en krachtig vind. Hier stem ik op! En jij? 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Lupulus, welkom op het forum. Je hebt een anti-partij opgericht, zoals ik het lees. 
Je programma zou voor mij nog korter en krachtiger omschreven kunnen worden. De zinnen vind ik te langdradig voor een campagnetekst. Als je kiezers wil trekken voor deze partij, moet je naar mijn idee daadkrachtiger overkomen.
Jouw partij wil geen daden maar woorden, maar ik mis het waarom en hoe.

Jouw partij spreekt zichzelf ook tegen. Je schrijft dat je onderscheidend bent ten opzichte van andere partijen, maar je begint al met jezelf te vergelijken met de PVV, de BBB en de Partij tegen de Burger.

De slogan zou voor mij ook steviger kunnen. Bijvoorbeeld: Geen woorden voor loze daden.

 

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Marc-Hostwriters:

Ik las de partijnaam aanvankelijk verkeerd en meende GVDMW te zien staan, wat mijn aandacht direct trok. Na aandachtiger lezing bleek er dus geen geeveedeetje in te staan. Vond ik dat jammer? Ik vraag het me af … Dit als maatschappijkritiek vermomd stukje leest eerder als een aanklacht tegen het bestaande politieke bestel, maar ach, zo vermijd je tenminste ongeldige stemmen die toch naar de meerderheid gaan (In België dan toch). Milde satire, braaf en duidelijk weergegeven.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mili - Hostwriters

 

Lupulus, let wat meer op komma’s, een tussenliggend streepje zoals in tv-series en hoofdletters. Ik begrijp je satire vervat in de partijnaam. Alleen om die op te hangen aan twee bestaande partijen, vind ik minder. Ik hoef van een schrijver niet zijn/haar politieke mening te horen. Ons idee was je aan te zetten tot sprankelende prozaïsche ideeën; over het programmapunt één miljoen minus een tiental schrijvers wachtgeld te verlenen, trekt Pieter Omtzigt nu diepe rimpels in zijn voorhoofd.

Dank voor je inzending.

 

 

Lid sinds

2 maanden 2 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

Bedankt voor de feedback, het was een eerste poging om deel te nemen aan de wekelijkse schrijfopdracht en ik ben een beetje voorzichtig geweest met de toon. Het had zeker scherper gekund maar ik wist niet of dat gewaardeerd werd. Ik vind het zelf lastig met de actuele politieke situatie om dit onderwerp creatief te benaderen, omdat de situatie naar mijns inziens nadrukkelijk vraagt om kritiek of op zijn minst satire. Het zet mij wel aan het denken dat je ook bij zo'n actueel onderwerp zou kunnen kiezen voor een meer creatieve in plaats van kritische insteek, dus ik leer er nu al iets van :-)

Lid sinds

9 maanden 1 week

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag Lupulus, erg goed gevonden naam en het kleine lijstje programmapunten is ook erg to-the-point. Ik ben het met de coaches eens over het noemen van de andere partijen en dat het wel wat scherper kan. Mijn ervaring: je hoeft je hier niet zo in te houden, dat doen anderen ook niet :)