Lid sinds

5 maanden 1 week

Rol

  • Gewone gebruiker

#491 - Queen of Juice

Silly de zeemeeuw had Nina al naast de man met de horens op zijn helm, voorin de Viking Splash, zien zitten. Haar roze jurk stak vrolijk af tegen het gele amfibievoertuig, vol met Iers/Britse journalisten, voor de jaarlijkse netwerkbijeenkomst ter verbetering van gevoelige verhouding tussen beide landen.  

Zij wist dondersgoed dat hij bang was voor de toeristische attractie en precies daarom had Nina als organisator, het gele gevaarte uitgezocht, zodat ze Silly op afstand kon houden.

Het was vorige week allemaal begonnen. Zoals altijd had Silly Nina begeleid op weg naar haar kantoor in Dublin. Silly had haar de laatste roddel, die hij in de haven had opgevangen, over een nog onbekende nieuwe liefde van de beroemde Engelse acteur Jason, aan haar doorgegeven. Hij was een betrouwbare spion gebleken en hun samenwerking had Nina geen windeieren gelegd. Haar instagram ontplofte regelmatig als zij met haar inmiddels kenmerkende roze lettertjes roddels van Engelse beroemdheden met haar duizenden volgers deelde.

De kleur roze had de juice koningin volledig omarmd en Nina droeg bijna altijd een roze jurk. Naast hun ambivalente sympathie voor Britse beroemdheden deelde ze ook een liefde voor jurken. Silly droomde ervan ooit, net als Nina, in een paarse jurk op instagram te verschijnen.  

Nina had Silly’s laatste nieuws niet in haar sociale netwerk gedeeld, wat op zich al gek was, maar daarna leek het wel of de queen of juice Silly ontweek. 

De zeemeeuw was daar behoorlijk door aangeslagen. Op de dag van de netwerkbijeenkomst ging Silly op zoek naar uitleg en verzamelde al zijn moed om dichter bij de Viking Splash te komen. Eenmaal dichterbij zag hij dat de man met de viking helm naast Nina dé riooljournalist van London was. 

Zijn angst voor de Viking Splash maakte direct plaats voor boosheid. Hij was aan de kant gezet. Silly de zeemeeuw, de meest betrouwbare spion uit het roddelleger van Nina, was vervangen, door een Engelsman nog wel. 

Verdrietig droop Silly af en keerde terug naar de zeemeeuwenkolonie waar hij zich diep in zijn nest terugtrok. Als troost trok hij zijn paarse jurk aan om vervolgens stilletjes in de hoek tot bedaren te komen. 

Door de dunne takkenwand hoorde hij de dames roddelen. ‘Heb je het al gehoord?’, de dames gingen zachter praten, een teken voor Silly dat de roddel spectaculairder zou kunnen worden en hij spitste zijn oren. ‘Jason heeft een kamer in het duurste hotel van Dublin gereserveerd en bossen roze rozen besteld.’ fluisterde de oudste van het stel. 

‘Waarom roze?’ vroeg Silly zich af. Ineens vielen alle gebeurtenissen van de laatste tijd op zijn plaats. Nina had met de riooljournalist uit Londen aangepapt om te polsen hoeveel hij wist en had Silly genegeerd omdat ze zich schaamde. 

Hij moest Nina waarschuwen, zo snel mogelijk! 

Silly sprong op en vloog zo hard hij kon naar de haven. Hij kwam aan op het moment dat het gele amfibievoertuig, omringd door toeristen, het water verliet. Als een dolle fladderde Silly, die ineens zijn angst voor de Viking Splash totaal vergat, om het voertuig heen om de aandacht te trekken. 

Het lukte en iedereen aan land en in de boot maakten foto’s van het absurde tafereel van een zeemeeuw in een paarse jurk fladderend om de toeristische atractie. Door de opwinding ontstond er zelfs een verkeerschaos in de haven. 

Midden in de oproer wist Silly Nina toe te fluisteren: 'Jouw geheim heeft de haven bereikt, wees voorzichtig!’ Silly verdween weer in de hoop dat Nina zijn waarschuwing zou begrijpen. 

Die avond stond heel Dublin op z’n kop, hun Ierse ‘Queen of Juice’ Nina had een foto van zichzelf omringd door roze rozen en met haar Britse liefde gepost met de tekst “Dublin en London in love <3” 

Het enige nieuws dat de Britse roddeljournalist op instagram wist te posten was zichzelf met viking helm en een Zeemeeuw in een paarse jurk bij de Viking Splash! 

Silly glimlachte, nu zijn droom was uitgekomen besloot hij milder te zijn voor de Britten. Als Nina en Jason zich konden verenigen dan Engeland en Ierland ook. 

Lid sinds

5 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag Zijvanhetkasteel

Dank voor je verhaal. Ik vind het een wat vreemd verhaal, waar hier en daar de logica ontbreekt en dat maakt het ontzettend moeilijk om het te volgen, en ook dat de lezer jammer genoeg niet in het verhaal raakt. Het is me niet duidelijk hoe de zeemeeuw plots aan de paarse jurk komt? 

Je schrijft Hij moest Nina waarschuwen, zo snel mogelijk! , maar dat is niet duidelijk voor wat of voor wie. Je gebruikt de vier elementen van de opdracht wel, maar als je hier en daar nog eens wat schaaft aan je verhaal dan kan je het zeker versterken

Enkele tips:

- schrap de passiefzinnen en maak het actiever 

- wat is de rode draad en houd je daar aan (je koppelt in feite nu de 4 elementen en daar bovenop voeg je er nog zelf wat bij nl. de relatie Ierland - Engeland/VK)

- de spanning is opgebouwd rond het verhullen van een relatie? Is dat het toppunt van een juich story? (kan, maar dan moet de intro anders)

- hier en daar een typo eruit halen zoals  Naast hun ambivalente sympathie voor Britse beroemdheden deelde ze ook een liefde voor jurken. Ik denk dat het deelden moet zijn?

Hopelijk kan je hier iets mee?

Johanna

 

 

 

 

Lid sinds

5 maanden 1 week

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Johanna, Daar kan ik zeker wat mee. Ik wilde het verhaal meer inhoud en een soort spanningsboog geven maar dat maakt het alleen maar onduidelijker mee. Dank je wel ik neem je tips zeker mee. Groet Sandra 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Sandra, ik vind het een leuk verhaal, maar ik sluit me aan bij de opmerkingen van Johanna. 

Misschien heb ik het gemist, maar ik begrijp niet helemaal hoe ze aan de bijnaam juice koningin of Queen of Juice komt. De titel wordt ook niet door het verhaal verklaard. Als het door haar jurk komt, zou ik dat noemen. ... wat haar de bijnaam Juice Koningin had opgeleverd (of zoiets). Of komt het door de juicy stories?

Silly de zeemeeuw had Nina al naast de man met de horens op zijn helm, voorin de Viking Splash, zien zitten. ---> om een zin met veel komma's te voorkomen, kun je de volgorde ook anders schrijven. Bijvoorbeeld:
Silly de zeemeeuw had Nina al voorin de Viking Splash zien zitten naast de man met de horens op zijn helm.

... vol met Iers/Britse journalisten ---> zo zijn het journalisten die zowel Brits als Iers zijn. Ik denk dat je bedoelt: Ierse en Britse journalisten.

Zij wist dondersgoed dat hij bang was voor de toeristische attractie en precies daarom had Nina als organisator, het gele gevaarte uitgezocht, zodat ze Silly op afstand kon houden.  --->  Deze zin leest  minder fijn. De komma na organisator mag weg, maar "als organisator" voegt naar mijn idee ook niets toe.
Zij wist dondersgoed dat Silly bang was voor de toeristische attractie en precies daarom had ze het gele gevaarte uitgezocht, zodat ze Silly op afstand kon houden.

was zichzelf met viking helm en een Zeemeeuw in een paarse jurk bij de Viking Splash!  --> was een foto van zichzelf met viking helm en ...
Zeemeeuw mag met kleine letter.

Als Nina en Jason zich konden verenigen dan Engeland en Ierland ook.  ---> deze zin is niet compleet. De samentrekking klopt niet. als ... dan
Als Nina en Jason zich konden verenigen, dan konden Engeland en Ierland dat ook. 

Lid sinds

2 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Hallo Zijvanhetkasteel, het idee van een meeuw als spion voor een roddeljournaliste vind ik zeer goed gevonden. Waarvoor Silly haar moet waarschuwen is mij niet helemaal duidelijk. Vlot geschreven.
(vikinghelm = 1 woord)

 

Lid sinds

5 maanden 1 week

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Emily dank voor je reactie. Ik wilde de waarschuwing van Silly juist een beetje laten hangen maar ik zie zelf nu ook dat ik het daarna volledig heb laten liggen en geen duidelijkheid heb gegeven. 

Groet Sandra 

Lid sinds

5 maanden 1 week

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi GI, Ik dacht dus met meer woorden beter uit de voeten te kunnen. Niets is minder waar.

Ik was er vanuit gegaan dat 'queen of juice' of 'juice koningin' wel een bekende term was. Of zoals ik ook al aan Emily schreef dat ik de waarschuwing gewoon ook helemaal niet heb uitgewerkt.

En daarmee wordt het precies zoals Johanna schreef een vreemd en onlogisch verhaal. 

Bedankt weer voor je (jullie) tijd en feedback. 

Groet Sandra