Lid sinds

3 maanden 4 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

ertegen opzien

Nog 5 dagen tot de jaarwisseling.

kerst is net achter de rug en ik ben blij dat het voorbij is, ik slaap vaak slecht na zulke evenementen, alsof mijn lichaam de prikkels niet verwerkt krijgt. ik heb vaker last gehad van deze depressieve gevoelens maar waarom ze altijd op komen zetten tijdens 'de mooiste tijd van het jaar' weet ik niet.

Iedereen is inkopen aan het doen, of lijstjes met goede voornemen aan het maken. En ik? wat doe ik eigenlijk? ik werk in een café, voor een veel te laag minimum loon en terwijl iedereen stappen maakt sta ik stil. Elk jaar opnieuw maak ik een hele lijst met goede voornemens, en elke keer flikker ik het allemaal weer de prullenbak in. 

Terwijl andere mensen vieren dat het een nieuw jaar wordt, en ze nieuwe kansen zullen krijgen. Verdrink ik mezelf in zoete witte wijn en zelfmedelijden en rouw ik om het feit dat we allemaal wel weten. Tijd is bedacht door de mens om zo het gevoel te krijgen dat je opnieuw kunt beginnen. Oh, en wat zou ik graag opnieuw willen beginnen, alles vergeten en mijn fouten terug draaien. maar dat gaat niet.

Dus als de klok 00:00 slaat, is nog altijd alles hetzelfde. Ook ik.

 

Lid sinds

4 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Lindsay, 

Welkom op het forum, en bedankt voor je verhaal! Je hebt een beknopt verhaal geschreven, met een vlotte schrijfstijl. Ik mis echter wel een aantal dingen. Ik zou bijvoorbeeld graag willen zien wie jouw hoofdpersoon is: een man, een vrouw, hoe oud, met welk specifiek probleem kampt de hoofdpersoon? 

Probeer heel specifiek te zijn, zoals het nu is opgeschreven, kan dit een verhaal over iedereen zijn. Het blijft heel algemeen en standaard. Probeer een detail of een gegeven te vinden dat het verhaal buitengewoon maakt. Op die manier neem je de lezer mee in je verhaal.

Prettige jaarwisseling!

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Lindsay, welkom op het forum. Ik sluit me aan bij de opmerkingen van Anna, hoewel de tekst naar mijn idee actiever kan.
De tekst zelf verdient ook de nodige aandacht. Bij een aantal zinnen ontbreekt de hoofdletter aan het begin van de zin.

Iedereen is inkopen aan het doen, of lijstjes met goede voornemen aan het maken. ---> voornemen moet voornemens zijn. "is aan het doen" en "aan het maken" leest passief. Mooier leest het:
Iedereen doet inkopen of maakt lijstjes met goede voornemens.

ik werk in een café, voor een veel te laag minimum loon en terwijl iedereen stappen maakt sta ik stil.  ---> aan het begin van de zin mist een hoofdletter. De komma na café mag weg, na "maakt" mag wel een komma staan.

Terwijl andere mensen vieren dat het een nieuw jaar wordt, en ze nieuwe kansen zullen krijgen. Verdrink ik mezelf in zoete witte wijn en zelfmedelijden en rouw ik om het feit dat we allemaal wel weten. ---> De komma na "wordt" mag weg. Voor een "en" in een zin hoort geen komma. De punt na "krijgen" moet naar mijn idee een komma zijn. Ik zou van het laatste deel van die tweede zin een aparte zin maken.
Terwijl andere mensen vieren dat het een nieuw jaar wordt en ze nieuwe kansen zullen krijgen, verdrink ik mezelf in zoete witte wijn en zelfmedelijden. Ik rouw om het feit dat we allemaal wel weten. 

Wat bedoel je eigenlijk met: "rouw ik om het feit dat we allemaal wel weten."

en mijn fouten terug draaien. maar dat gaat niet.  ---> terug draaien moet terugdraaien zijn. Na een punt hoort een hoofdletter.

Dus als de klok 00:00 slaat ---> een klok slaat geen 00:00. Dat is de tijd die je ziet op een digitale klok. Mooier zou ik vinden: Dus als de klok om middernacht slaat

Laatste zeurtje: je hebt nu de titel van de opdracht in de titelbalk gezet. Het is de bedoeling dat je daar je eigen titel neerzet.