Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#482# Optische illusie

 

Optische illusie

Zij was zo onwerkelijk mooi, de perfectie overtroffen. Deze onwezenlijke verschijning bewoog zich binnen oogafstand. Ik durfde haast niet kijken naar zo’n bovennatuurlijke schoonheid. Misschien werd ik dan een zoutzuil. Bovendien was niet alleen haar verschijnen prachtig, ook haar manier van bewegen was goddelijk. Zij liep, wandelde, ging of stapte niet, het leek meer op een rimpelloos glijden. Toen zag ik in mijn ooghoek hoe zij regelmatig stiekem mijn kant uitkeek. Of was dit wishful  thinking?

Die blik kon onmogelijk voor mij bedoeld zijn. Ik zocht rond mij naar een geschikter doel maar het was er niet. Plots maakte ze zich los van haar gezelschap en kwam doelbewust mijn richting uit. Ik was het noorden kwijt alsook de rest van de windstreken en bleef slungelig versteend staan. Ze nam me zonder woorden met de arm en trok me mee. Ik liet me verzetsloos, als in een droom, meevoeren.

In de slaapkamer waar ze me naar toe nam ontmantelde ze zich. Eerst ging haar prachtig haar er af en liet een kale kop wezenloos achter. Haar ellenlange wimpers belandden in een doosje. Vervolgens, blijkbaar een vast ritueel, verdwenen de nipple covers samen met de silicone opvulling. Tegelijk schopte ze met een geroutineerde beweging haar stilettohakken met plateauzolen uit waardoor ze twintig centimeter kleiner werd. In geen tijd lag er een hoop accessoires, die steeds groter werd op de grond. Deze demontering ging supersnel en leek geoefend.

Hoe meer er gestript werd hoe duidelijker leek de voormalige fee op mijn buurvrouw die er eerder uitzag als de heks in Hans en Grietje.

Toveren bestaat niet maar onttoveren blijkbaar wel.

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Wilfried, dit is nog eens een onttovering. Het zou nog schokkender zijn als de vrouw een man bleek te zijn. (zoals in het lied "Lola" van The Kinks).
In de tegenwoordige tijd zou het verhaal misschien nog sterker worden.
Knappe invulling van de opdracht. Graag gelezen. Fijn dat je er weer bent.

naar toe nam ontmantelde ---> tussen nam en ontmantelde hoort nog een komma

Eerst ging haar prachtig haar er af en liet een kale kop wezenloos achter.  --->  "liet" klopt hier niet in de zin. Wat liet een kale kop achter?
er af moet eraf zijn.
Wat is in deze zin de betekenis van wezenloos?
Misschien: Eerst ging haar prachtig haar eraf, wat overbleef was een wezenloos kale kop. Of:
Eerst ging haar prachtig haar eraf, wat overbleef was een kale kop.

Hoe meer er gestript werd hoe duidelijker leek de voormalige fee op mijn buurvrouw die er eerder uitzag als de heks in Hans en Grietje.  ---> deze zin loopt niet lekker. Het woord "leek" staat voor mij op de verkeerde plaats. Ik mis daarnaast nog een komma tussen werd en hoe. Hij is misschien niet per se nodig, maar het maakt de lange zin makkelijker te lezen.
Logischer vind ik het lezen:
Hoe meer er gestript werd, hoe duidelijker de voormalige fee op mijn buurvrouw leek die er eerder uitzag als de heks in Hans en Grietje.

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Beste Fief,

Bedankt voor je reactie. Een heel goed idee van je om van de fee later een man te maken. Sterker. Ga ik eens proberen als oefening. Tevens zal ik de tegenwoordige tijd gebruiken. Ik ben benieuwd.

Ook bedankt om me terug te verwelkomen.

Je opmerkingen over de leestekens e.a. verbeteringen zijn terecht.

Andere opmerking : ik bedoel dat het haar een kale kop achterlaat. Verder zie ik geen verschil in het gebruik van het woord 'wezenloos'.

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik begrijp wel wat er gebeurd als ze de pruik eraf haalt, maar de zin klopt op de manier waarop je het schrijft grammaticaal niet. Daarnaast past de betekenis van het woord wezenloos voor mij niet bij het kale hoofd.

Lid sinds

4 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Dag Wilfried,

 

Een goed verhaal. Ik heb me geamuseerd tijdens het lezen. Je maakt goed gebruik van de taal en ik vind de chronologische structuur erg goed en duidelijk. In de tegenwoordige tijd leest het denk ik nog iets vlotter.

Ik ben het met Fief eens dat het extra choquerend is als deze voormalige fee later een man blijkt te zijn. Ik ben wel benieuwd waar de hoofdpersoon precies is, misschien zou je iets van de omgeving kunnen beschrijven.

 

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag Anna,.

Bedankt voor je commentaar. Ik ga je volgen en het verhaal herschrijven in de tegenwoordige tijd,  was ook al een idee van Fief, en tevens een vermomde man ten tonele brengen.

Ik weet niet of het echt belangrijk is te weten waar het juist gebeurt. Het gebeuren zelf is de hoofdzaak. Gewoon mijn idee.

 

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wilfried, mag ik vragen tenminste te overwegen om te proberen meer te showen. Ik weet het, het past niet altijd, maar ik heb wat moeite met 

Zij was zo onwerkelijk mooi, de perfectie overtroffen. Deze onwezenlijke verschijning bewoog zich binnen oogafstand. Ik durfde haast niet kijken naar zo’n bovennatuurlijke schoonheid. 

Ik begrijp dat je ze ongelofelijk mooi vind, maar ik leer niks, had ze een sproet op haar neus waar je gek van werd? of gewoon de perfectste tepels?  Benen die als stelten zijn, of spieren die trillen terwijl je er op wrijft?

Ik geef gewoon deze comment, omdat ik merk dat de coaches het niet doen, dingen echt benoemen is waardevoller dan zeggen, 'ze was mooi, bovennatuurlijk mooi' tenminste in mijn boekje.

GG!

 

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bedankt voor je commentaar Tony. Ik moet bekennen dat dit meestal mijn "probleem?" is. Ik persoonlijk vind het geen probleem. Het is een automatisme, ik kom nog van een heel stuk in vorige eeuw en ben nog niet vertrouwd met de "laten zien"  attitude. Zal proberen er op te letten al zal het moeilijk zijn.