#186 - Touché

Oh nee ik doe niet gedwee mee aan een woordendiarree over zand, zon en zee of die beginnen met een C want ik ben niet doorsnee en ook niet cliché daarom druk ik op play en luister naar de laatste elpee van de oude Dré lezend in de laatste van Le Carré in mijn atelier waar een lieve fee bezig is met een diner voor twee daarna volgt het corvee en sluiten we af in het café voor een afzakkertje...of twee

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig, je hebt voor eindrijm gekozen, toch leest het niet zoals een Sinterklaasgedicht omdat je zinnen doorlopen. Zouden de zinnen niet doorlopen, dan krijg je dat effect wel.
26 maart 2018 - 15:08

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig, je hebt voor eindrijm gekozen, toch leest het niet zoals een Sinterklaasgedicht omdat je zinnen doorlopen. Zouden de zinnen niet doorlopen, dan krijg je dat effect wel.
Beste Odile, Fijn dat je het grappig vindt. Veel rijmwoorden op 'zee' hebben een hoog Sinterklaas gehalte. Aangezien de thee aan zee me de neus uitkwam, koos ik voor een eindrijm. Tikje eigengereid, misschien. Tha'ts me :)
27 maart 2018 - 13:39

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: niet meedoen maar toch. Heerlijk tegendraads of toch niet :D fijne gekkigheid met een lieve noot.
Precies. :p Ik ben er klaar mee, hoef voorlopig niet naar de zee, behalve als in de WC...
27 maart 2018 - 13:47

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alles in dit is cliché. En dan toch niet. Die fee is spannend en daarom dat afzakkertje ook. Plichtmatig en ploeterend dichten terwijl de romantiek in het huishoudelijke schuilt in dit gedicht verdient misschien uitwerking in een echt gedicht.
27 maart 2018 - 17:53