Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#167 - catfish

Ik stuur een bericht dat ik voor je appartement zit. Ik kon niet langer wachten. Ik wou je zien, het uitleggen. Je noemt me impulsief en daar geef ik je gelijk in. Ik had er niet over nagedacht. Je laat me binnen in jouw wereld. Je woonkamer is nog rommelig. De geur van wierook en sigaretten hangt in de lucht. Je geeft me een rondleiding en bied me iets te drinken aan. We steken beide een sigaret op en je reikt me een vuurtje aan voor ik mijn aansteker kan pakken. Je vertelt hoe erg ik je gekwetst heb. Het voelt voor jou alsof je beste vriend overleden is. Nog erger, Robin heeft nooit bestaan. Ik luister met schuldgevoel en spijt. Het was nooit mijn bedoeling geweest om je te kwetsen. Ik ken jou zo goed, maar je kent mij helemaal niet. Je geeft me de geschenken die voor Robin bedoeld waren. Ik mag ze houden als ik bewijs dat ik ze verdien. Ik krijg een tweede kans. Je wil me leren kennen. Geen leugens meer. Je wil weten of mijn verliefdheid ook gelogen was. We verschillen dertig jaar, je zou mijn vader kunnen zijn. Je bent mijn type niet. Ik had nooit verwacht dat je zo dichtbij zou komen. Toch ben jij degene die door de muur is gebroken die ik zorgvuldig om me heen had gebouwd. Voor jou wil ik mezelf zijn. Het is te laat om nog naar huis te gaan. De treinen rijden niet meer. Ik krijg een plekje op de bank en je installeert je op de andere bank. Ik voel me veilig. Je bent de eerste die geen misbruik van me maakt. Daar ben ik dankbaar voor en tegelijk baal ik enorm. Ik wil je armen om me heen. Maar zo ben je niet.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ja, zo kan een eerste verliefdheid ook zijn. Mooie gevoelvolle beschrijving, ik voel me bijn een indringer.

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Doordenkertje, gelukkig is de titel er. Ik had moeite om het door te lezen, al je zinnen zijn op dezelfde manier opgebouwd met onderwerp gevolgd door pv, wat de vlotheid niet bevordert. typo: je biedt me

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moest even opzoeken wat een catfish is. Daar gaat dan zijn/haar alias. Graag gelezen.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Luna, Een heel mooi verhaal. Er spreekt veel gevoel uit. Ik heb het graag en aandachtig gelezen en herlezen omdat ik goed wilde begrijpen wat je vertelt. En dat is een beetje het probleem. Je schrijfstijl is verwarrend en toch kan ik er de vinger niet op leggen, wat er hapert. Men schrijft hier veel over het ritme van een tekst; ik vermoed dat het ritme nog een beetje uit de maat is. Ik zou graag nog teksten van je willen lezen. :o

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Pas toen ik begreep wat catfish wil zeggen begreep ik het en ik vind het prachtig! :thumbsup: