Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

De Beach Boys aan het IJmuider strand

26 augustus 2017 - 23:32
De Beach Boys aan het IJmuider strand Zomer 1966 en ik was 16 jaar. Ik ging in die tijd graag bij mooi weer op de fiets naar het IJmuiderstrand. Heel IJmuiden door, langs een luguber bedrijventerrein, door de duinen en dan lopend vanaf de fietsenstalling over het duin heen het strand op. Wat een gedoe! Via het cowboystraatje (toko’s voor vaste strandbewoners) en een laag stenen muurtje kwam je eindelijk op het strand. Bij één van die tochten zaten er twee goed uitziende boys op het stenen muurtje. Keurig beatlehaar, de een donker, de ander blond. Het leken twee van de beroemde Beach Boys waar ik fan van was. De volgende dag zaten ze er weer en de volgende dag ook. En daarna nooit meer. Ik kwam er later achter dat de Beach Boys een tijdje in Nederland hadden vertoefd, zelfs in Heemstede of Aerdenhout. Dus het waren inderdaad twee Beach Boys! Vooral omdat ik geen van die jongens later ooit nog ben tegengekomen. Het plekje van de Beach Boys vlak achter het cowboystraatje bestaat allang niet meer. Maar ik ben het niet vergeten. Vandaag nam ik de moeite om de geschiedenis van de Beach Boys eens na te lezen. Het staat vast dat ze in Nederland zijn geweest, ook gehuisvest waren in Heemstede. Alleen het jaartal klopte niet. Pas in 1972 namen ze het album Holland op, waarbij ze langdurig in Nederland verbleven. Ik was toen al soort van getrouwd en kwam niet meer op het strand van IJmuiden.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
26 augustus 2017 - 23:46
Abro49Schrijf, Wat jammer, het verhaal wordt ingehaald door de werkelijkheid. Er is een trucje om het wel te laten kloppen: fictie. ;)

29 augustus 2017 - 17:54
Hallo Abro49Schrijf, Leuk hoe je ons meeneemt naar jouw strand en de glimp van mogelijk de Beach Boys. Een logische plek trouwens om zich op te houden, aan het strand. Grappig dat het je schrijven ervan je ertoe heeft bewogen om het nog eens na te zoeken. Een illusie armer? Schrijfcoach Corrie