Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#156 - Oma Vieux

Ik smeer de nachtcrème zorgvuldig rond mijn ogen en vraag me af hoe het zo uit de hand heeft kunnen lopen. Gelukkig heb ik voldoende make-up in huis om het morgen te maskeren. Twee flessen vieux zijn er doorheen gegaan en we hadden kunnen weten dat ze niet meer zo veel dronk als vroeger. Ze bleef maar zeggen dat ze het zo gezellig vond en dat was het ook. Ik heb haar naar bed gebracht terwijl de mannen het uit gierden. Kleine jongens zijn het als ze bij elkaar zijn. In de middag hadden we haar in de jeep gehesen en voor haar favoriete strandtent afgezet. Hollandse garnaaltjes en een frikandel. Dat is wat ze nog een keer wilde eten. Verguld vertelde ze de eigenaar dat haar kleinzonen haar voor de deur af hadden gezet en dat ze er anders niet was gekomen. Het telefoontje kwam die ochtend onverwacht van zijn neef die na drie jaar net terug was gekomen uit Bonaire. Het leven moest gevierd worden en oma Vieux moest worden verrast. Met zijn drieën vertrokken we naar het oude caravannetje in Zeeland. Wie had kunnen bedenken dat het de laatste keer zou zijn.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Sterk stukje, I-Kat. 'Ze bleef maar zeggen dat ze het zo gezellig vond en dat was het ook'. Mooie zin! gr. Nynke

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ondanks het dramatische einde, of begin, zet je een mooi sfeerbeeld neer en heb ik genoten van het familiegebeuren.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een warm - bijna tragikomisch - stukje, dat een mooie feel good sfeer uitademt. Ik twijfel over het gebruik van 'die ochtend' en 'in de middag'. Met veel plezier gelezen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
I-Kat wat een mooie laatste dag. Een stuk met een lach en een traan heb je heel goed en beeldend weten over te brengen. :thumbsup: Het leven moet gevierd worden!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi i-Kat, garnalen, frikandellen en vieux: wat een combinatie :lol: mooi verhaal en prachtige herinneringen; die blijven, voor altijd. En goede titel, met die dubbele betekenis :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik Wie had kunnen bedenken dat het de laatste keer zou zijn.
Ja, de lezer wel. Maar toch verrassend. Mooie stijl en sfeer, i-Kat,

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Annette, ja, toch wel voorspelbaar dus maar te volgen, vond het lastig terug in de tijd schrijven Nyceway, wat gaaf dat je het sterk vind en die zin aanhaalt, die kwam uit het hart Stella, dank voor aandacht en waardering, vind ik heel fijn Angus, ik begrijp die twijfel en dat kan best anders, daar heb ik veel aan en ga er over denken, fijn dat je zo lovend bent, doet me veel Nancy, jij snapt het, dank je wel Karinska, geromantizeerd maar veel waarheid, oma Vieux bestond echt Xxroes, ja voorspelbaar toch hè, jammer, ik houd wel van verrassing maar goed, zo was het...ongeveer :D

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi i-Kat, bijzonder menu op een bijzondere reünie. Inderdaad, het leven moet gevierd worden! Ik ben even in de war wat de HP betreft; het gaat over 'zijn' neef, die uit Bonaire terug is, maar de combi met nachtcrème en make-up?

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
C'est moi, monsieur Badhemd. We waren met zijn drieën, ik, mijn vriend en zijn neef. De koude kant mocht oma van haar corset ontdoen en haar nachtponnetje aan doen :D

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
i-Kat, een sfeervol verhaal, mooi verteld. En van=achter=naar-voren een verhaal vertellen valt niet mee, ondervond ook ik. Ik vind dat het je goed gelukt is. En nog een klein zeurtje: met 'ik' beginnen is nooit fraai heb ik geleerd.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind dit een heel goed voorbeeld van hoe je de opdracht moet aanpakken. Knap dat het helemaal niet gekunsteld aandoet. Chapeau!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een knap achterwaarts bijna thriller-achtig verhaal! Het woord caravannetje vind ik zo mooi gekozen: alsof hetgeen wat daarna volgde een niemendalletje van een daggie was...en dat dat anders uitpakte.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marceline, waarom eigenlijk niet? Als ik het omdraai: De nachtcrème smeer ik zorgvuldig....kan het dan wel? Ik herinner me dit wel van sollicitatiebrieven :D Ik vrees dat ik dat best vaak doe... :o Abro, wat een fijn compliment! Pindarots, leuk dat je dat noemt! Madd, oma Vieux was een heerlijk mens. Ik heb nog een tijdje vieux gedronken door haar maar eigenlijk is het ranzig spul :puke: later pak ik het wel weer op, als ik haar leeftijd mag bereiken :D

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marceline, waarom eigenlijk niet? Als ik het omdraai: De nachtcrème smeer ik zorgvuldig....kan het dan wel? Ik herinner me dit wel van sollicitatiebrieven :D Ik vrees dat ik dat best vaak doe... :o :D
i-Kat, het waarom weet ik ook niet. Alleen dat het zo is en dat iedere regel zo zijn uitzonderingen heeft. Dus van mij mag je het gewoon laten staan. Gewoon een dingetje om af en toe bij stil te staan als je verhaal met 'ik' begint: wil ik dat zo laten of wil ik het anders.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@i-Kat, wat zal oma Vieux genoten hebben. Je hebt de bijzondere sfeer goed neergezet. Graag gelezen, Connie

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Marceline, ik neem het zeker mee! Conny, dat heeft ze zeker, een fijne herinnering. Dank je wel voor je aandacht. Ik heb je boekje in huis hoor en het is leuk, voor mij als nieuweling allemaal verhalen die ik nog niet kende. :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke titel die veel verklaard. :thumbsup: Wat ik me af blijf vragen wat is de precieze rol van de hp? Is dat als toeschouwer of 1 van de neven? En wat moet ze met make up maskeren? Haar verhuisde ogen of het lijk van oma Vieux? Leerzaam in welke tijden jij de verschillende fases van de dag schrijft. :nod: Ik zie geen bezwaar om een verhaal met ik te beginnen. Hoewel ik het zelf meestal niet doe- onbewust nu ik er over nadenk. ;)

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, dat is een goede vraag. Ik beschrijf mijn dag maar inderdaad als toeschouwer. De eerste zin was een poging tot reflectie op de rest van de dag. Door de hoeveelheid drank zag HP er niet uit dus daar zou in de ochtend aan geklust moeten worden :D ook om te verbergen dat we zo roekeloos met oma om waren gesprongen. :o

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo i-Kat, Het is een sfeervolle uitvoering van de opdracht! Het is duidelijk dat je hier veel dierbare herinneringen aan hebt overgehouden. Het lijkt me de moeite waard om het verder uit te werken. Je zou het zelfs uit kunnen breiden met een bijzondere anekdote, om nog meer van de sfeer weer te geven. Hier zijn een paar punten waar je dan op kunt letten: -met het verwijzen naar 'morgen' in de alinea verwijs je vooruit in de tijd, dit maakt het verwarrend. -de mannen uit de tweede alinea, zijn dat de kleinzonen uit de derde alinea? Dit is mij niet helemaal duidelijk -om wiens neef gaat het? Welke drie mensen vertrokken er in het caravannetje? Hartelijke groet, Saskia Buddelmeijer

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Saskia, heel erg bedankt voor de inspirerende feedback! Hier kan ik verder mee en zo houd ik zin om te blijven schrijven :) volgende keer nog beter hoop ik!

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Saskia, heel erg bedankt voor de inspirerende feedback! Hier kan ik verder mee en zo houd ik zin om te blijven schrijven :) volgende keer nog beter hoop ik!
Graag gedaan! Oefening baart kunst ;)