Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#156 De laatste keer

Ik kruip naar je kant, maar wanneer mijn nagels langs de muur naar beneden glijden, besef ik dat je er niet meer bent en rol terug naar de warmte. Langzaam voel ik de hoop uit mijn stijve lichaam wegstromen. Het stukgekookte eten glibbert uit de pannen de afvalbak in. Duizend en één oorzaken verzin ik voor elk uur dat je te laat bent. De piepjes van mijn telefoon verhogen mijn hartslag. Elke keer dat ik uit het raam kijk denk ik dat ik je aan zie komen. Ik zie dat ik wijn heb geknoeid op de lichte rok van mijn jurkje en strooi zout in mijn schoot. De dure wijnfles bevat nog een bodempje. De inhoud van mijn net gezette kopje Senseo, druppelt razendsnel over de aanrechtrand naar de grond. Ik kijk hoe de koffie wordt opgezogen door de keukenrol en betrap mezelf erop dat ik blij ben dat je net de deur uit bent zodat je geen getuige bent van mijn onhandigheid. Onze relatie is nog te pril om mezelf te kunnen zijn. In de supermarkt streep ik de artikelen in mijn mandje weg van het gevlekte lijstje. Het diner ter ere van ons eerste ‘relatiejubileum’ moet perfect zijn. Als je over me heen stapt om op te staan, zie ik dat ik nog een half uur kan blijven liggen. Mijn ‘to do’ lijstje heb ik in de la onder mijn bh’s verstopt. Het moet een verrassing blijven. Als ik na een uur gehaast onder de douche stap baal ik ervan dat ik mijn onzekere gedachten niet gewoon in de slaapkamer achter heb kunnen laten, stevig weggestopt onder het matras.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
nyceway, vernuftige compositie, die mooi eindigt met het 'gevulde' bed - juist omdat de lezer (nu) weet dat dat de laatste keer was. Deze vind ik lastig te plaatsen 'Duizend en één excuses verzin ik' - waarom doet de ik dat, het gaat toch om redenen waarom de ander te laat is? Mooi detail van het verstoppen van het 'to do' lijstje.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
nyceway, vernuftige compositie, die mooi eindigt met het 'gevulde' bed - juist omdat de lezer (nu) weet dat dat de laatste keer was. Deze vind ik lastig te plaatsen 'Duizend en één excuses verzin ik' - waarom doet de ik dat, het gaat toch om redenen waarom de ander te laat is? Mooi detail van het verstoppen van het 'to do' lijstje.
Dank je wel, Jan P. Ik heb er 'oorzaken' van gemaakt, zo was het bedoeld. gr. Nynke

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal nyceway, die naarmate je verder leest eigenlijk steeds triester maakt. Deze zin: "betrap mezelf erop dat ik blij ben dat je er niet meer bent" snapte ik niet helemaal. Nu lijkt het alsof de ander er al eerder niet meer is/ overleden. Terwijl dat toen uiteraard niet het geval was.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag nyceway, Annette heeft het gras - uiteraard onbedoeld - voor mijn voeten weggemaaid. Ik sluit me volledig aan bij haar reactie. Mooi verhaal! Het 'er niet meer bent' roept inderdaad een iets te definitief beeld op. Pas als je verder leest snap je dat het zo niet bedoeld is. Sterk en indringend geschreven.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal nyceway, die naarmate je verder leest eigenlijk steeds triester maakt. Deze zin: "betrap mezelf erop dat ik blij ben dat je er niet meer bent" snapte ik niet helemaal. Nu lijkt het alsof de ander er al eerder niet meer is/ overleden. Terwijl dat toen uiteraard niet het geval was.
Dank je wel, Annette. Ik heb de passage aangepast. gr. Nynke

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag nyceway, Annette heeft het gras - uiteraard onbedoeld - voor mijn voeten weggemaaid. Ik sluit me volledig aan bij haar reactie. Mooi verhaal! Het 'er niet meer bent' roept inderdaad een iets te definitief beeld op. Pas als je verder leest snap je dat het zo niet bedoeld is. Sterk en indringend geschreven.
Dank je wel, Angus. Ik heb dat stukje iets aangepast. gr. Nynke

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Nynke, je maakt dat ik me weer een puber voel bij het lezen van jouw dag. Ik voel met je mee. Is het een maandjubileum? :thumbsup: !

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Nynke, je maakt dat ik me weer een puber voel bij het lezen van jouw dag. Ik voel met je mee. Is het een maandjubileum? :thumbsup: !
Dank je wel, Stella. Ja zoiets of twee maanden. Veel langer was het niet. Daarna kwam ik gelukkig mijn man tegen! Gr. Nynke

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Nynke, je maakt dat ik me weer een puber voel bij het lezen van jouw dag. Ik voel met je mee. Is het een maandjubileum? :thumbsup: !
Dank je wel, Stella. Ja zoiets of twee maanden. Veel langer was het niet. Daarna kwam ik gelukkig mijn man tegen! Gr. Nynke
Dan is het maar goed dat dat crapuul niet op is komen dagen :nod:

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Nynke, je maakt dat ik me weer een puber voel bij het lezen van jouw dag. Ik voel met je mee. Is het een maandjubileum? :thumbsup: !
Dank je wel, Stella. Ja zoiets of twee maanden. Veel langer was het niet. Daarna kwam ik gelukkig mijn man tegen! Gr. Nynke
Dan is het maar goed dat dat crapuul niet op is komen dagen :nod:
Ha, ha. Ja het was echt een hele foute man ook!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed neergezet en goed dat je het aangepast hebt want ik dacht ook dat hij overleden was. Dat zou ook een mooi verhaal zijn geweest, nog heftiger, maar dit was ook heel goed! Graag gelezen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Niceway, ondanks dat ik in de reacties lees dat het maar goed is dat hij 'm gepeerd is vond ik het een aangrijpend verhaal en knap geschreven :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nyceway, Wat een pijnlijke dag. Herkenbare onzekerheid en zelfvernedering in zo’n prille en blijkbaar verkeerde relatie. Alles doen om die te laten slagen, tegen beter weten in. Mooi geschreven.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed neergezet en goed dat je het aangepast hebt want ik dacht ook dat hij overleden was. Dat zou ook een mooi verhaal zijn geweest, nog heftiger, maar dit was ook heel goed! Graag gelezen.
Dank je wel, i-Kat. Dat is het risico dat je loopt als de basis deels een persoonlijke belevenis is, dan vergeet je dat de lezer niet alle details kent.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Niceway, ondanks dat ik in de reacties lees dat het maar goed is dat hij 'm gepeerd is vond ik het een aangrijpend verhaal en knap geschreven :thumbsup:
Dank je wel, Nancy. Het was toen ook behoorlijk heftig. Fijn dat er een stukje emotie overgekomen is.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nyceway, Wat een pijnlijke dag. Herkenbare onzekerheid en zelfvernedering in zo’n prille en blijkbaar verkeerde relatie. Alles doen om die te laten slagen, tegen beter weten in. Mooi geschreven.
Dank je wel, xxroes. Ja door schade en schande worden we wijs. Zo gaat dat in het leven.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nyceway. Ik vind het lastig om de teksten van deze weekopdracht goed te beoordelen - als lezer weet je immers al dat het verhaal omgekeerd wordt verteld. In dit geval vraag ik me af of ik het verhaal had begrepen zonder die voorkennis. Ik vind het wel een mooi weemoedig verhaaltje - ook ik dacht overigens dat de geliefde overleden was.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik las het van onder naar boven.Even bij de Senseo raakte ik de draad kwijt, vind ik zo niet lekker. Nogmaals gelezen, het vergt wat aandacht je verhaal. Knap gedaan.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nyceway, Je hebt deze dag die zo mooi begon sfeervol neergezet. Van wanhoop terug naar hoop. Knap gedaan. Wel moest ik hem van beneden naar boven lezen om hem helemaal te snappen. Maar dat is wat inherent aan deze opdracht. Ik struikel ook over de Senseo: [ Mijn net gezette kopje Senseo, druppelt] Een kopje kan toch niet druppelen?

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Niceway, mooi hoe je in één adem zowel de vreugde alsook de teleurstelling in een vloeiende beweging neerzet. Ik genoot ervan, Groet Connie

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton, Ostinato, Maddbrug, Marceline en Connie, Bedankt voor jullie fijne reacties. Ik heb de tekst van het kopje Senseo iets aangepast.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo nyceway, Wat een mooi en droevig thema heb je gekozen. Het valt me op dat de beelden die je gebruikt goed passen bij het onderwerp en de sfeer.. Mocht je dit uit willen werken, dan heb ik hier nog een paar aandachtspunten waar je naar zou kunnen kijken: -Door het zinsdeel 'rol terug naar de warmte' lijkt het net alsof de geliefde nog naast het personage ligt, maar volgens mij is dat niet de bedoeling. bv. 'rol terug naar de warmte van het dekbed' maakt het duidelijker -Het beeld van de keukenrol is erg mooi, het doet je (net als de verteller) stilstaan bij de situatie. Het noemen van de supermarkt haalt je een beetje uit het verhaal omdat het zich afspeelt op een andere plek. Ik raad aan om de hele alinea op dezelfde plek af te laten spelen, in de keuken -het gebruik van aanhalingstekens geeft een ironische toon aan de tekst, het schept afstand. Daarom zou ik aanraden deze weg te laten Ik hoop dat je hier mee verder kunt. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag! Hartelijke groet, Saskia Buddelmeijer

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nyceway, Prachtig geschreven. De sfeer is tastbaar; de delen van beneden naar boven lezen en je bent er. Met plezier gelezen.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo nyceway, Wat een mooi en droevig thema heb je gekozen. Het valt me op dat de beelden die je gebruikt goed passen bij het onderwerp en de sfeer.. Mocht je dit uit willen werken, dan heb ik hier nog een paar aandachtspunten waar je naar zou kunnen kijken: -Door het zinsdeel 'rol terug naar de warmte' lijkt het net alsof de geliefde nog naast het personage ligt, maar volgens mij is dat niet de bedoeling. bv. 'rol terug naar de warmte van het dekbed' maakt het duidelijker -Het beeld van de keukenrol is erg mooi, het doet je (net als de verteller) stilstaan bij de situatie. Het noemen van de supermarkt haalt je een beetje uit het verhaal omdat het zich afspeelt op een andere plek. Ik raad aan om de hele alinea op dezelfde plek af te laten spelen, in de keuken -het gebruik van aanhalingstekens geeft een ironische toon aan de tekst, het schept afstand. Daarom zou ik aanraden deze weg te laten Ik hoop dat je hier mee verder kunt. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag! Hartelijke groet, Saskia Buddelmeijer
Dank je wel, Saskia. Ik ga naar je tips kijken. gr. Nynke

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nyceway, Prachtig geschreven. De sfeer is tastbaar; de delen van beneden naar boven lezen en je bent er. Met plezier gelezen.
Dank je wel, Riny. Blij met je reactie.