Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#155 De Vogeltjesdans

De vogeltjesdans En het dondert en het bliksemt en de rest weet ik niet meer en nu zit dat stomme lied ook nog in mijn kop. Hoe krijg ik het eruit? Aan een aantal dingen heb ik een hekel. Aan liedjes die niet uit mijn hoofd verdwijnen en aan liedjes waarvan ik niet op de naam van de uitvoerenden kan komen. Vroeger kon ik twee typen muziek goed onthouden. De muziek waar ik een hekel aan had en de muziek die ik waanzinnig goed vond. Ik herkende ze aan de eerste tonen van het intro, maar wist op basis daarvan de bagger niet van de schoonheid te onderscheiden. Daardoor zette ik de radio ook harder op momenten waarvan ik enkele momenten later alweer spijt had. Guus Meeuwis. Het is een lied van Guus Meeuwis. Guus ga naar huus, want de koeien staan op springen. Nee, nu weer een ander niet te negeren lied. En wie was daarvan de zanger? Alexander Curly natuurlijk. Dat is uit het leven gegrepen. Alexander Pola. Nee, niet die oude rommel. I hope I die before I get old. People try to put us down. The who. Down, down deeper and down. Status Quo. The first cut is the deepest. Sheryl Crow. Baby here I am, I’m the man on the scene. The Black Crows. For the man who sold the world. David Bowie. Nee, stop, hou op. Thunderbolt and lightning, very, very frightening me. Queen. Snel het lied dat alle andere liedjes wegdrukt: Tu, tu, tu, tu, tu, tu, tu tu, tu, tu, tu, tu, tu, tu tu, tu, tuu, tuu, tuu, tuu, tuu, tuu, tu

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Iets minder dan 5 minuten. Naderhand wat verschrijvingen aangepast. Al schrijvend werd ik naar het eind geleid. De enige zorg die ik heb is dat de meeste nummer wel erg oud zijn, zegt dat iets over de schrijver? ;-)

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Hadeke, Opmerkelijke associatie: onweer en muziek. En bedankt: nu krijg ik dat rot lied voorlopig ook niet meer uit mijn hoofd. De nummer zijn oud maar waarom daar zorg om hebben? Het zegt iets over de mate van je levenservaring, en dat is toch een mooi iets? ;) Ik vond het een grappig stukje.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dankjewel Karinska. De zorg die ik heb is met een vette knipoog. Toch viel het me wel op, omdat mijn gebruikelijke muzieksmaak een heel andere lijst laat zien.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Argh nu krijg ik 'm niet uit m'n hoofd, je wordt bedankt!! Wel een erg leuke stream-of-consciousness tekst. Mama mia mama mia let me gogogogogoGOOOOOOO. Dank voor de muziekassociaties (maar niet voor die $%$#%@%$@ vogeltjesdans)

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
En nou zit ik te denken hoe die vogeltjesdans ook alweer ging. Argh. Muziek is een mengeling van geheugenfeiten. Naast titel, artiest, melodie en tekst ook de bijzondere herinneringen die het horen van een lied weer bij je naar boven brengen.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hadeke. De vogeltjesdans, brr hernneringen voor mij. Ik kan me heel goed vinden in je tekst, vooral die melodietjes die niet uit je hoofd gaan en enige tijd later, denk je: nu is het wel weg.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hadeke, heerlijke nostalgie, met mijn kinderen midden in een restaurant dansend met elkaar. Een liedje om nooit meer kwijt te raken, om meerdere redenen. Een mooi staaltje van freewriting. groet Connie

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is zo herkenbaar, je gedachtespinsels en het blijven hangen in een deuntje. Vervolgens je best doen het te vervangen door een ander irritant deuntje. Gelukkig hebben we nu allerlei handige mogelijkheden om te achterhalen welk nummer het is. Heerlijke freewriting heb je geplaatst!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja leuk, hoe jij van de donder en het onweer naar de muziek associeert. Maar 'snel naar dat liedje dat alle anderen wegdrukt'? Volgens mij is dat in de geval wel van de regen in de drup. Of ben jij soms een fan van de volgeltjesdans?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hadeke, ... wat laat je me heerlijk lachen hier in mijn uppie. Wat fijn, alles mag en alles kan van: 'Guus ga naar huus' en de 'Vogeltjesdans' naar beneden voor koffie. Was dat allemaal niet in de 80'r jaren?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb enorm genoten van je associaties! Van Alexander (Curly) naar (Alexander) Pola en van (Sheryl) Crow naar de Crows. I just love it :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Net zoals je een mailadres vermeld van vroeger zoals zonnet bijvoorbeeld, verraadt deze muziek de schrijver van t stukje..En dan nog? Ik herkende het allemaal namelijk.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk die gedachtenspinsels. Van de hak op de tak. :thumbsup: Heb je dat ook weleens dat je het ene onderwerp uitspreekt ,de gedachtegang zwijgzaam volgt en dan het laatste onderwerp weer uitspreekt waardoor je gesprekspartner denkt van Huh? :D

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Oooow f...k :eek: voor het eerst dat ik spijt heb iets van je te hebben gelezen. Bij de titel ging het al fout :crybaby:. Hoe krijg ik dit nu weer uit mijn hoofd :lol: . Ik ben bang dat dit je bedoeling ook was. Maar zonder gekheid toch met veel plezier gelezen. Oh ja en omdat het freewriten is, vergeef ik je de typo Bowy = Bowie ;)

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dankjulliewel voor de reacties (en herkenning). Nancy: het schaamrood kruipt naar mijn wangen. :-)