Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#155 Met de billen bloot.

En het dondert en het bliksemt en het regent meters bier. Whiskey is misschien beter, maar ik drink niet. Buiten is het stil. Het dondert en het bliksemt maar ik vind het stil want ik hoor geen andere geluiden dan alles. Vanuit mijn raam op zolder bekijk ik het stille alles, spring vanuit het raam op Witje die ongeduldig trappelend op me wacht en samen kunnen we alles aan. De flatgebouwen vormen om tot bergtoppen. Onderweg verlies ik mijn kleren. Ik mis niets want verwarm me aan de bliksemschichten en en warme donker. De regen is warm. Het is ook veel. Veel regen, veel paard, veel licht en duister tegelijk. Mijn hart barst bijna uit mijn borstkas. Het zwelt en het zwelt want ik hoor hierbij. Ik hoor hier, in het alles, zonder alles. De regendruppels zijn meer dan genoeg, de bassen van de donder jagen ons voort. Ik adem, ik vlieg, ik dans door stroboscopisch licht. De whiskey vergeten.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuke opdracht. Een beetje spannend ook want er kan zomaar helemaal niets in me opkomen. Timer op de telefoon gezet, diep ademhalen en tijdens het schrijven ging de hartslag daadwerkelijk omhoog. Ik heb wel een beetje gesmokkeld want tijdens het afgaan van de wekker wel even mijn laatste woord afgemaakt en een punt erachter gezet. En oh ja, ik heb de titel aangepast. Die was "147,2 aanslagen per minuut" want dat was waar ik op uitkwam, en heb hem veranderd in bovenstaande. Omdat het ook daadwerkelijk zo voelde om de gedachtenstroom ongecontroleerd en ongecorrigeerd neer te zetten. En omdat ik op een bepaald punt in die gedachtenstroom figuurlijk met de billen bloot ging. Achteraf gezien niet zo handig, dat kan best schuren.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Heerlijk Stella, kreeg zin in een biertje bij het lezen van je toch zeker ook poëtische spinsels. Met je blote billen op Witje ;) vind het wel gezellig om te lezen dat het bij jou minstens net zo druk is in je hoofd als in de mijne :)

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, deze opdracht confronteert me zéker weer eens met de chaos in mijn hoofd. Waar zo'n opdracht al niet goed voor is :) . Het is nog wat vroeg maar toch zeg ik: "Proost!"

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi hoe de wildste fantasieën naar boven komen met dat schrijven vanuit flow. Dat is natuurlijk ook waar de mooiste verhalen ontstaan.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever
Leuk Stella en ook bij jou ging dus je hartslag omhoog tijdens het schrijven. Blavatski had dat ook. Mooie beelden kwamen uit je onderbewuste zoals 'ik verwarmde me aan de bliksem'.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Stelle M, Sterk weergegeven gedachtenstroom. Opvallend mooie samenhang op het eind: 'bassen van de donder' met 'ik dans door stroboscopisch licht.'

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie beelden, als in een droom, schotel je ons voor. 'Ik hoor hier, in het alles, zonder alles.', mooie zin. Groet Connie

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een mooi beeld roep je daar op, echt heel knap gedaan. Ik lees hier wel echt freewriting en dat is zo leuk! Er komen prachtige zinnen, woorden en sfeerbeelden uit waar je mee verder kan. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja mooi Stella om te zien hoe jij associërend van het een naar het ander gaat terwijl de gedachten in je hoofd over elkaar buitelen. Een plezier om te lezen.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi hoe de wildste fantasieën naar boven komen met dat schrijven vanuit flow. Dat is natuurlijk ook waar de mooiste verhalen ontstaan.
Leuke tip, misschien ga ik er ook nog een kort verhaaltje van maken.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk Stella en ook bij jou ging dus je hartslag omhoog tijdens het schrijven. Blavatski had dat ook. Mooie beelden kwamen uit je onderbewuste zoals 'ik verwarmde me aan de bliksem'.
Ik vond het een belevenis. Blavatski heb ik ook gelezen. Dank je wel voor je fijne commentaar (feedback is inderdaad wat lastig met een opdracht als deze :) ).

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ janpmeijers, mw Marie, cscharl en I-Kat: Dank jullie! Het is een stimulans om te weten dat jullie er iets moois in gelezen hebben. :nod:

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja mooi Stella om te zien hoe jij associërend van het een naar het ander gaat terwijl de gedachten in je hoofd over elkaar buitelen. Een plezier om te lezen.
Hoi Marceline. ik ben ook blij dat jij er plezier in had. Het was inderdaad buitelen, en tegelijk focussen. Tussen de regels door die ik neerzette waren er veel meer gedachten. Wat kan een mens toch eigenlijk snel denken.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig dat die tekst ook bij jouw gelijk in je opkwam! Hahah ik moest er ook aan denken (ben er ook mee begonnen...). Helaas niet op m'n witje gesprongen want dat kan niet meer. Maar wat een mooi stuk tekst heb je geschreven. Poëtisch brein heb jij.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, De wondere wereld van Stella. Dat was het eerste wat bij me opkwam toen ik je verhaal las, zonder eerst de andere reacties gelezen te hebben. Wat heb jij je geweldig aan de opdracht gehouden. Je hebt lef getoond.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig dat die tekst ook bij jouw gelijk in je opkwam! Hahah ik moest er ook aan denken (ben er ook mee begonnen...). Helaas niet op m'n witje gesprongen want dat kan niet meer. Maar wat een mooi stuk tekst heb je geschreven. Poëtisch brein heb jij.
Ja die Guus toch... ondertussen lekker in vele breinen genesteld. Ik zag hem laatst nog bij de Jumbo hier om de hoek, hij is toch zo gewoon gebleven, zich hier waarschijnlijk niet van bewust :) Dank voor je mooie compliment.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moet nog even terugkomen en zeggen dat ik per ongeluk de eerste regels van jouw inzending zag (ik lees nooit stukjes voordat ik plaats en was nog bezig met 154) en het onmiddellijk in mijn hoofd zat. Ik sluit niet uit dat het er ook gekomen was als ik je niet had gelezen en dat lees ik dan terug bij Annette #17, zo grappig!

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, De wondere wereld van Stella. Dat was het eerste wat bij me opkwam toen ik je verhaal las, zonder eerst de andere reacties gelezen te hebben. Wat heb jij je geweldig aan de opdracht gehouden. Je hebt lef getoond.
Hoi Riny, hier bloos ik toch wel een beetje van. Tot nu toe vond ik mezelf al een beetje stoer bij het uploaden van elke schrijfopdracht waar ik aan heb meegedaan (wat zullen ze er van vinden???), maar deze was wel extra spannend.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moet nog even terugkomen en zeggen dat ik per ongeluk de eerste regels van jouw inzending zag (ik lees nooit stukjes voordat ik plaats en was nog bezig met 154) en het onmiddellijk in mijn hoofd zat. Ik sluit niet uit dat het er ook gekomen was als ik je niet had gelezen en dat lees ik dan terug bij Annette #17, zo grappig!
Wel heel stoer van jou dat je dat uit je hoofd hebt weten te bannen tijdens het freewriten! :nod:

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Stella, je komt me wild over. Zo maar je kleren verliezen. Foei! :D
Wat gezellig dat je langskomt Mili. Sorry dat ik even niet decent was. Ik kon het niet helpen. Mijn hoofd deed het.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Stella, heerlijke beelden roep je op! Ik heb genoten!
Gezellig dat je een stukje meereed Ton Badhemd en fijn dat je genoot!

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, een prachtige beeldenstorm, mooi geschreven. De slotzinnen zijn pure poëzie.
Hoi Nel, Dank je wel voor het compliment. Hoe het geschreven is, dat was een verrassing na die vijf minuten. En het viel wel mee.