Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht # 152 Grootebroek nieuwe poging

Grootebroek Marieke van de hoek ontving flirtend haar bezoek iedereen sprak er schande van haar man zoop zich lam ondeugende slipjes in Grootebroek!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig is het weer maar ik kan het nog altijd niet meezingen. De regels zijn wat ingewikkeld met het metrum verhaal (vind ik) maar een hulpmiddel zijn de lettergrepen, klopt niet altijd maar geeft wat handvatten: 6-6-5-5-6 of 9-9-5-5-9 en anders wil hardop zingen in de stijl van André van Duin helpen maar dan kost het je een paar dagen om er van af te komen :D (ik maak zelf steeds fouten met de klemtoon :o ) la la la la la la....

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grootebroek Marieke van de hoek ontving flirtend haar bezoek iedereen sprak er schande van haar man zoop zich lam ondeugende slipjes in Grootebroek!
Hallo Manon, Ik zei al: het is niet eenvoudig. Je hebt in ieder geval al het rijmschema goed. Verder is het gebruikelijk dat de plaatsnaam in de eerste regel staat. 'Grootebroek' past helaas niet in het ritme, je zou kunnen voor iets als 'de Westhoek', maar daar zit dan weer geen 'broek' in. Dat wordt zoeken naar een geschikte plaatsnaam! En dan nog het ritme etc. Succes! groet van Wilma van den Akker / Mevrouw Schrijftaal