#152 — Insparant

"Genie is één procent inspiratie en negenennegentig procent transpiratie." — Thomas A. Edison Een onzichtbare schrijver uit Brabant las op een dag deze quote in de krant “Dit verklaart mijn situatie; door al die transpiratie ben ik nu volledig transparant.”

Lid sinds

18 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Genie is één procent inspiratie en negenennegentig procent transpiratie." — Thomas A. Edison Een onzichtbare schrijver uit Brabant las op een dag deze quote in de krant “Dit verklaart mijn situatie; door al die transpiratie ben ik nu volledig transparant.”
Hallo Bart, Dit lijkt wel een autobiografische limerick. Tenminste hij gaat over een schrijver die niet gezien wordt en dat zijn er veel hier, vrees ik. De verklaring voor het onzichtbaar worden is origineel. De vraag is, of het onderwerp 'plat' genoeg is voor een limerick. Ik denk nu aan een banaal liedje dat begint met: 'Ja ik zweet, van me oksels tot me reet...' Die toon misschien, of beter nog dubbelzinnig. De quote in de krant, daarbij vraag ik me af, wie er gequoot wordt. Het lijkt over de onzichtbare schrijver zelf te gaan, maar dan is het weer raar dat hij het leest. Volg je me nog? En dan het ritme. Ik ontkom er niet aan. De eerste regel kan, als je leest: ''n onzichtbare schrijver uit Brabant...' De tweede regel loopt beter zo: Las op een dag in de Volkskrant (bijvoorbeeld). Daarna wordt het moeilijker om het ritme te repareren. Ik hoop dat je ermee aan de slag gaat. Succes, groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal
25 juli 2017 - 12:28