Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#148- Ben

Die avond krijgt zij laat dat telefoontje, ze neemt net een slok whiskey, en hij zegt dat hij direct twee tickets boekt. Zij pakt haar koffer van de kast, werpt wat kleding, ondergoed, sokken, rokken, en iets netjes zwart, want dat zal ze wel nodig hebben, in de koffer. Ze schrijft telefoonnummers op van afspraken die ze morgen moet verzetten, afbellen kan ook, de planten geeft ze alvast water, de ramen allemaal dicht, stekkers eruit, vuilnis niet vergeten morgen, schaartje in de koffer, nooit vergeten, paspoort, ESTA, allemaal in orde, dollars doet ze morgen op Schiphol wel bij de bank. Ze vindt nog geld in een la. De volgende morgen rijdt zij weg in een taxi naar Schiphol, daar ziet ze hem en rijen Hollandse toeristen met afgrijselijke petjes die naar zonnige oorden gaan, tenslotte is het juni. Hij huilt als hij haar ziet en zegt dat het niet lang meer duurt. En of hij op tijd zal zijn, vraagt hij zich af. Ze denkt aan haar vader die in juli zesentwintig jaar geleden overleed. Tien uur hangt ze in de lucht, ze vreten samen een zak M&M's leeg, wat kan het schelen. Twee films ziet ze, hij ook maar andere. Zijn broer haalt hen op en hij vraagt of hij op tijd is. Ze rijden direct naar Ben. Tranen verschijnen in zijn ogen als hij zijn stervende vader ziet. Hij zegt dat hij er is,' Ben, ik ben er' zegt hij nog een keer. Ben opent zijn ogen niet meer, Ben wandelt al uren rustig in de methadonhemel. 'iIk ben op tijd' zegt hij tegen mij.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zenuwslopend, tien uur moeten vliegen om bij je stervende vader te kunnen komen. Methadonhemel vind ik erg mooi gevonden. Ik denk dat er meer emotie in het verhaal zou kunnen. Voor mij komt de spanning pas halverwege, als ik weet dat ze op tijd willen zijn om een stervende vader nog te kunnen zien, dan begin ik echt mee te leven en te hopen dat ze op tijd zijn. De eerste helft van het verhaal weet ik dat ze snel weg willen, maar waarom en of ik het als lezer ook iets belangrijkst vind, dat weet ik niet. Ik ben ook benieuwd wie de ik-persoon is. Zijn vrouw/vriendin? Wat maakt dan dat ze de nacht voordat ze vertrekken niet samen zijn? Of is het iemand anders?

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Maddbrug mooi en intens verhaal. Ik vraag me wel af of je echt methadon bedoelt. Gaat het hier om iemand die afkickt? Of bedoel je morfine dat gebruikt wordt om het stervensproces te verzachten en soms te versnellen? Ook ik heb wat moeite met wie wat is van elkaar maar dat neemt niet weg dat ik het contrast tussen de emoties opmerk binnen de tijdsdruk. Mooie invulling van de opdracht.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Maddbrug, ... ik word er gehaast van. Zij hp, gaat met haar zwager naar haar stervende vader. Broer van de zwager haalt hen af en komen min of meer op tijd bij de stervende Ben. Schoonvader van hp. Wandelen in de methadonhemel - goed gevonden. Hij was nog niet helemaal gestorven door de laatste medicatie, maar ook niet meer bij de levenden. Ik dacht ook aan morfine. Met spanning gelezen.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug, het tempo in de eerste alinea ligt voor mij ook erg hoog. Ik denk dat een witregel voor de volgende morgen rust kan brengen, evenals voor zijn broer. Ook ik tast in het duister over de relatie tussen zij en hem. Dat er tijdsdruk is is wel duidelijk. Graag gelezen. Groet Connie

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Door opsommingen en de overdenkingen voelt het gehaast maar georganiseerd en ook herkenbaar. Dat vind ik heel knap gedaan. Het kunnen goede vrienden zijn of ze hebben een lat-relatie. Ik weet wat esta is maar zou je daar niet visum van maken of met hoofdletters schrijven? Verder vind ik die petjes en de M&M's grappig. Het is inderdaad afstandelijk beschreven terwijl het een emotioneel onderwerp betreft. Misschien bedoelde je het ook zo? Graag gelezen!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dreaming, Ik heb bewust de emotie weggelaten en de tijdsdruk willen weergeven. De ik persoon is zijn vriendin, ze hebben een LAT relatie, al jaren. Nancy, In Amerika gebruiken ze ook methadon bij een sterfproces. Hij heeft met haar een LATrelatie. Riny, Het gehaaste moest de tijdsdruk weergeven. Connie, nee, geen witregel, het was een enorme tijdsdruk om weg te gaan. I-kat, Je ziet het goed, een LAT relatie hebben ze. ESTA met hoofdletters is beter. Ze is zonder emoties omdat je anders niet helder kan denken. Dank jullie voor de reacties. Ter verduidelijking, Ik ben de hp. Ik ben in Amerika en inmiddels is mijn schoonvader vredig ingeslapen vannacht op de leeftijd van bijna 97 jaar. Het verhaal is de realiteit. Hij was een mooi en bijzonder mens.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Gecondoleerd Maddy en sterkte...wel fijn dat je een mooi en bijzonder mens hebt mogen meemaken en dat hij vredig is gegaan.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben zou vast glimlachen als hij wist dat je zo'n mooi verhaal over hem hebt geschreven. De eerste alinea werkt voor mij prima, moet lachen om details als werpt wat kleding, het schaartje. Wat doe je daar mee in de VS, of is het om het niet in je handtas te hebben in verband met controles? Een ander gek detail is dat hij naar twee andere films keek. Maar wel samen de M&M's. Het einde ontroert, dat hij er nog op tijd is, voor Ben. Zijn tranen, er spreekt liefde uit. Kom behouden terug! (afgrijselijke/haalt hen op)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Maddbrug, Een mooi verhaal, een beetje in telegramstijl, maar daarmee verwijs je volgens mijn mening naar de schrijfopdracht "tijdsdruk". Tien uur vliegen, ik moet er niet aan denken. Gelukkig heeft Ben de indruk dat hij op tijd is. Gecondoleerd met het verlies.

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Maddbrug, Gecondoleerd met het verlies. Wat dapper dat je zo'n mooi verhaal kunt schrijven in zo'n situatie. Ik heb het met plezier gelezen, bij je beschrijving over het vreten van de M&M's moest ik lachen. Wel vind ik het contrast tussen het eerste en het tweede gedeelte wat groot. In eerste instantie word ik voornamelijk meegenomen in je haast (wat je overigens uitstekend beschrijft), maar het tweede gedeelte is opeens wel heel verdrietig. Was dit ook de bedoeling? Anders zou ik het verdriet al iets eerder laten doorschemeren. Veel sterkte.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, wat heet op tijd? Maar fijn dat 'hij' het als zodanig heeft ervaren. Ik las en begreep het, vanaf regel een. En ook dat het geen fictie was, en ineens ook waarom je zo vaak in de VS bent ... Er zit zoveel onuitgesproken zo duidelijk in je verhaal - de ingehouden emotie, de vertrouwdheid van het samen verschillende films kijken, de ellende van de familie zo ver weg hebben. Ik was erdoor geraakt. Was het bewust dat 'zij' in de laatste zin ineens 'mij' werd? En verder uiteraard ook condoleances en sterkte en al wat daarbij hoort, moge Ben in jullie mooie herinneringen voortleven.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gecondoleerd Madd, Wat verdrietig, maar een moot beschreven proces van gehaast weggaan. En dan zo'n lange vlucht waar je alleen maar lijdzaam af kan wachten. Vreselijk. Ik ben blij dat jullie nog 'op tijd' waren.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gecondoleerd, Maddbrug. Ik lees de emotie in het tempo en het ritme van de zinnen. Een race tegen de klok en geen tijd om stil te staan. Het doelgerichte om vader op tijd te zien - het lukt en het is stil - Erg mooi ingetogen, zoals ingehouden tranen. Liefs, Maddbrug.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddy, Van harte mijn condoleance Maddy, met het verlies van je vader. Het voelt alsof je een stukje van je jeugd kwijt bent. (ervaring)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben zo verrast door al jullie fijne lieve reacties. Daar wil ik jullie voor bedanken. Ik vond de opdracht niet eenvoudig Odile, en daarom ook een uitdaging. Een fijne Odile--opdracht! Ik had eerst een idee over een hogedrukpan en een le Creuset pan. Tot ik plotseling zo snel moest vertrekken. Ben heeft mij de inspiratie tot dit verhaal gegeven, het zien van een sterfproces maakt mij des te meer bewust om goed te leven. Ben was een zeer wijze man. Ik heb hem mogen leren kennen in mijn leven en dat is een geschenk. Nogmaals veel dank voor jullie warme reacties.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug, eerst gecondoleerd met het overlijden van deze bijzondere man in jouw leven. Ik heb je verhaal in razendtempo gelezen en ging dus volledig met je mee in de haasttrend. Sterkte in de komende tijd!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Maddy, ik heb je weer graag gelezen; het is hartstikke mooi en zo, maar vooral wil ik je heel veel sterkte wensen!