Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#148 binnen of buiten?

Niet binnen het maximaal aantal woorden.... sorry. Binnen of buiten. Jesse twijfelde. De wc was een betere plek voor dit. Buiten betekende risico. Nu had deze man waarschijnlijk niet lang nodig. De truc was om het ongezien te doen. “Ik zie je zo buiten.” De man volgde hem in zijn kielzog. Te dichtbij, en te opvallend. “Ik heet Richard, trouwens. En jij?” “Ik ga je pijpen, schat. Niet daten. Namen laten we achterwege.” Het liefst had hij de man ook achterwege gelaten. Gewoon weigeren die wanhopige zooi. Binnen, anders niet. Het was warm buiten, teveel volk op de been. Zo onopvallend mogelijk voelde Jesse aan de autoportieren. Zijn ogen gericht op de club. Een Ford gaf het eerste toe. Precies uit het zicht. Gesnapt worden was geen optie. Niet hier. Met een klik ging de deur open. Een ongeduldig handgebaar als uitnodiging naar de man uit die een gezicht trok alsof hij van gedachte ging veranderen. “Hoeveel was het ook al weer?” “Twintig voor een tripje naar de sterren en terug.” Richard twijfelde, te lang om hier te staan voor een zojuist opengebroken auto. “En wat als ik meer wil?” “Eerst leren lopen voor je gaat rennen schat. Voor vijftig doe ik je vanachter. Maar niet hier.” De kale bij de ingang had al meerdere malen hun kant op gekeken. Buiten onderhandelen betekende al het geld voor hemzelf. Gepakt worden was al het licht uit je ogen en op zijn minst een paar gebroken benen. “Luister,” met snelle korte passen liep hij naar Richard toe. “we beginnen rustig. En ik geef je een korting, voor een vijftig mag je mij ook doen en heb ik wat snoepgoed erbij.” Meestal vroeg hij het dubbele maar hij moest de man overhalen om tot actie. Jesse duwde hem voorzichtig de auto in om te voorkomen dat het op ging vallen. De uitsmijter had hen al gezien en leek iets te mompelen in zijn headset. Hij kon aan de ademhaling horen dat Richard zenuwachtig was. Jesse deed zijn broekriem los, voelde zijn bewustzijn, de spanning om gepakt te worden deed hem geen goed. Volledig gefocust op het witte poeper en waar hij het strooide, zag hij niet wat er gebeurde. Klaar voor actie leunde hij voorover, zijn hand op de hoofdsteun van de bestuurdersstoel. Richard was snel, graaide iets uit zijn broekzak en klikte het om Jesse’s pols. Het metaal sneed in zijn huid. Paniek schoot door zijn hoofd, maar bevroor toen hij zag wat Richard op hem gericht had.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend verhaal! Er staan wel wat foutjes in, lees het nog eens hardop, dan vind je ze wel denk ik. Vooral de poeper lijkt me een uitschieter, zal poeder zijn ha ha De tweede zin loopt niet zo lekker, ik denk dat het te veel spreektaal is, voor dit.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jesse is de boef en Richard de politie agent. Het is een spannend en voor mij niet makkelijk te doorgronden verhaal. Ik heb het wel met aandacht gelezen, Annette - maar of dat voldoende is?

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is zeker een spannend verhaal Annette! Maar het is niet heel makkelijk leesbaar. Volgens mij is Jesse geen boef. En is dit in NL eigenlijk wel strafbaar? Prostitutie is hier immers legaal. En volgens mij vangt de politie hier op deze manier geen boeven. VS misschien?

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vooral de poeper lijkt me een uitschieter, zal poeder zijn ha ha
Freudian slip of the mind... hahahah. Ja het moest inderdaad poeder zijn. Doordat ik het teveel aan het inkorten ben geweest, zijn sommige zinnen inderdaad wat krom geworden. Die ga ik aanpassen (het is een deel van een langer fragment).

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt @Riny en @Marceline voor jullie reactie! Het is een fragment van een langer stuk, vandaar dat er dingen niet helemaal duidelijk zijn hierin. Maar het ging mij vooral of de tijdsdruk en spanning naar voren kwamen. Jesse is inderdaad geen boef en hij wordt niet opgepakt voor prostitutie. Maar dat is uit dit fragment niet duidelijk.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@ Annette haha wat een leuke uitglijder, poeper. Hij wordt opgeakt voor drugs toch? Poeder? Ik vond het welliswaar niet meteen goed te doorgronden maar wel spannend. De tijdsdruk heb je me heel goed laten voelen. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een goede invulling van de weekopdracht. Ik tastte wel in het duister over drugs of prostitutie. Na #5 ben ik nog niet overtuigd. Wel is de spanning herkenbaar, Groet Connie

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De spanning is goed voelbaar en zorgt ervoor dat je door wilt lezen. Er zijn wat onduidelijkheden in het verhaal. Zonder te uitleggerig te worden het beeld helder laten zien zodat je ziet wat de personages doen en waar ze staan is en blijft lastig. Nu had ik geen idee waarom Jesse in een auto wilde zitten en waar hij precies op ieder moment stond. Ik had het gevoel alsof hij opeens binnen, buiten, bij een auto stond en de politieagent ook.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de feedback Odille! De verplaatsing van de personages van binnen (in de club) naar buiten en dan het liefst uit het zich, in een auto, sneuvelde in een poging tot het juiste aantal woorden te komen... Maar dat heeft het er niet beter op gemaakt. Nu ik het doorlees valt het me ook op.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wel spannend, uit bovenstaande reacties van jouzelf en de anderen, begrijp ik dat het origineel langer is. Altijd ingewikkeld om delen weg te laten, vind ik zelf. Wel graag gelezen.