Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 148 - Verboden vlucht

‘Boris, niet vertrekken,’ gilt Igor door de microfoon. Het gebrul van de motoren is huiveringwekkend. De glimlach op het scherm blijft onveranderd. Enkele haren kleven op het voorhoofd van zijn vriend, zijn wangen glimmen. Boris knipoogt in de camera. ‘Kalmeer, Igor, ik taxi …’ Hij kijkt opzij. ‘Over iets meer dan een minuut.’ ‘Het toestel mag niet opstijgen. Heb je geen bericht ontvangen?’ Hij wacht het antwoord niet af, maar zoekt het bedoelde op. In zijn drift waait een formulier op de grond. 'Ik stuur het nogmaals door.’ Zijn vinger blijft in de lucht hangen. Met afgrijzen ziet hij op een scherm het taxiënd toestel, op een ander zwaait Boris naar hem. ‘Sorry, vriend. Dit is mijn avontuur.’ Strepen flitsen doorheen het beeld, maar het geluid is nog intact. ‘Je bent gek. Boris, stop die motoren. Nú.’ Hij praat sneller, hoopt te overtuigen. ‘In naam van onze vriendschap. Stop. Het ding gaat exploderen.' Hij kijkt op zijn horloge, veertig seconden. ‘Dat zeg jij. Ik heb dit vijf jaar lang bestudeerd. Berekeningen gemaakt en gedubbelcheckt. Je hebt me nooit je volledige vertrouwen geschonken. Tatiana wel. Jouw vriendin, nota bene. Waar hangt ze uit?’ ‘Met vriendinnen op reis. Doet nu niet ter zake. Zet. Die. Motoren. Af.’ Twintig seconden. Igor blaast door zijn neus. Boris schudt het hoofd. ‘Tatiana vertrouwt me zodanig dat …’ Hij verdwijnt uit beeld, Igor hapt naar adem. Zwarte krullen en ogen die hij kan dromen. ‘Sorry, schat. Boris is veel spannender.’ Tien seconden. Igor vloekt. Vijf. Igor knijpt zijn ogen dicht. Een. Een gezoem verlicht de druk op zijn schouders. Hij opent zijn ogen. Het beeld is hersteld. ‘Je bent mijn held, Boris.’ Tatiana’s lippen versmelten met die van Boris. Igor verstrakt. Zijn vingers glijden automatisch naar de verzegelde schakelaar. De verslindende kus valt weg. Hij draait zich naar het raam. Het luchtruim kleurt rood.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie, Het is spannend! En ik begrijp dat de vriendin van Igor er met zijn vriend Boris vandoor gaat. Wat mij niet helemaal helder wordt, is hoe het zit met dat exploderen. Er is een dreiging waartegen Igor zijn vriend wil beschermen. dat snap ik. Maar aan het eind lijkt het net of Igor aan de knoppen zit en het vliegtuig laat exploderen als wraak. Ik heb het gevoel dat ik iets mis maar krijg er de vinger niet achter.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie. ik heb hetzelfde met je tekst als hierboven Marceline. Wel klare spanningsopbouwend dialoog, goed beeldend weergegeven. Wat zit achter het niet op mogen stijgen van Boris?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie, ... wat een spanning. Boris heeft uit liefdesverdriet het bevel om niet te starten genegeerd en heeft daardoor het vliegtuig laten exploderen. Ik denk wel dat dat uit het leven gegrepen is: afschuwelijk!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie, knap geschreven, meeslepend maar wel vraagtekens voor de lezer. Als het je bedoeling is om de lezer zelf te laten invullen, is dat goed gelukt. Graag gelezen Groet Connie

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
De opbouw is inderdaad spannend. Kleurt het luchtruim niet oranje?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De laatste 2 alinea's heb ik meerdere keren gelezen en ik denk dat ik de oplossing weet. Voor alle onwetenden: Igor wist al dat Tatjana vreemd ging met zijn vriend. Hij wilde verhinderen dat die twee vertrokken, maar ze zijn toch naar Rusland gevlogen om nooit meer terug te keren. Met die schakelaar verbrak hij het beeld en verloor hij zijn vriendin, maar ook zijn verdriet in de troostende ondergaande zon. Zo is het toch, Marlie? :o Wat spannend en goed geschreven met zo'n open einde. Complimenten.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend verhaal en meerdere keren moeten lezen maar ik denk wel dat Igor Boris en Tatiana opgeblazen heeft :D waarom zou er anders een de verzegelde schakelaar zijn? Graag gelezen!

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Afschuwelijk spannend. Ook ik ben het spoor kwijt aan het einde. Er komt uitleg, maar die is net te onduidelijk. Het is ook een van de moeilijkste dingen van schrijven om essentiële informatie te geven zonder dat het een infodump wordt, maar zodat de situatie wel glashelder is... Vaak hoef je niet heel veel te veranderen om dat te verhelpen, maar net een woord hier of halve zin daar.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marlie, WoW, hoe spannend. Ik heb vragen zoals je andere lezers maar denk te weten waar de crux zit. [Het luchtruim kleurt rood.] Boris en Tatjana spatten uit elkaar?