Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 148 Chicken Wings: Een weg bespaard

De doffe galm die de politieknuppel langs de tralies maakt doet hem niets meer. Hij zit rustig in zijn cel, wachtend. Gevangenisdirecteur Childs stopt voor zijn celdeur. Childs lach is even hatelijk als altijd. Een witte grijns geprojecteerd op een getergd, verschrompeld donker gezicht. ‘Het is tijd, Macready. Tijd voor jou om te branden.’ Macready neemt een chicken wing uit de bucket. Kalm kluift hij het vlees van het bot. Naast de bucket liggen al verscheidene botjes. Childs oppert twee bewakers om de celdeur te openen. Hij gaat naast Macready staan. ‘Dominee Blair staat al klaar, hij heeft nog meer te doen.’ Zonder op te kijken blijft Macready doorkluiven. ‘Ik ben nog niet klaar, Nigger.’ Woedend slaat Childs de bucket op de grond, pakt Macready bij zijn lange haar en slaat zijn hoofd tegen het tafeltje. Hierna zakt hij door de knieën, trekt Macreadys hoofd naar achter en fluistert: ‘Ik kan niet wachten om tweeduizend volt door je lichaam te knallen, jij racistisch zwijn.’ In plaats van angst toont Macready plezier. Hij begint uitbundig te lachen. Bloed stroomt uit zijn neus en mond, waar het zich mengt met slijm en speeksel. ‘Wat is er zo godverdomme grappig?’ Macready mompelt enkele woorden, Childs verstaat hem niet. Hij komt dichterbij. ‘Zeg dat nog eens.’ ‘Kus je vrouw voor me.’ Met een stuk bot dat hij in zijn mond heeft verstopt steekt hij Childs in de nek. Childs deinst terug en kijkt verslagen naar Macready. Het bloed gutst tegen de muur van de cel. Een bewaker bekommert zich om Childs, terwijl de ander Macready onder bedwang wil houden. Macready is echter nog niet klaar. Hij geeft een schop tegen de tafel waar hij aan vastgeketend zit en deze knalt tegen de schenen van de bewaker, die het uitschreeuwt van de pijn. Veel tijd om bij te komen krijgt hij niet en voelt een ketting om zijn nek slaan. Met zijn berenkracht wurgt Macready de bewaker, wiens ogen langzaam uitpuilen. Achter hem hoort hij het spannen van een vuurwapen.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel spannend verhaal, zo uit USA Prisons Break van tv! 1 zeurtje: Echter is Macready nog niet klaar. is na Macready. Ik kijk nu wel uit voor kippenbotjes, levensgevaarlijk! Spanning en traagheid mooi opgebouwd en meerdere tijdbommen geïntroduceerd, knap!

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Richard, helemaal goud! Lekker spannend, toch ook wel sympathie voor de slechterik, die door een machtswellusteling wordt vernederd en hem zijn vet geeft. Dikke duim voor jou! :thumbsup: Helaas toch ook 4 zeurtjes; - na dominee Blair geen komma, - het bloed gutst (met een t achteraan), - 'bewaker bekommert zich OM' en - ik denk dat er nog een keer 'hij' bij moet in de zin 'Veel tijd om...' Maar die doen voor mij niets af aan dit prachtige verhaal, Richard!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@marie, twee tijdbommen die al lang op afgaan stonden inderdaad @Nancy, in dit geval hebben ze allebei veel op hun kerfstok @Ton, dank voor de aandachtspuntjes. Ik zou niet te veel sympathie met de hp hebben, hij zit er niet voor niets

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marie, Wat een bloedstollend verhaal. Eigenlijk wint de gevangene, want hij wordt, als ik het goed begrepen heb, door een kogel geveld. Lijkt me iets minder "eng" dan de elektrische stoel. :o De laatste zin is geweldig!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Een heel goed verhaal. Het is wel duidelijk dat hij niet voor niets achter de tralies zit. Ik hoop dat ik nooit zo uitbundig hoef te lachen.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Natuurlijk zit hp daar niet voor niks, maar door jouw schrijfwijze is het toch niet vreemd als de lezer sympathie gaat voelen voor hem. Je hebt indringend geschreven, het verhaal boeit direct. De laatste alinea is echt top en zeker de slotzin. Graag gelezen, Connie

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Razend spannend, jij beheerst het druk opvoeren echt goed. Ook ik kreeg sympathie voor de man, wat zonder meer knap is als je sympathie voor zo'n wrede man kunt oproepen in een verhaal. Dat roept ook een extra soort spanning op. Zo ook de typische situatie omgooien, de zwarte man de gemene machtige laten zijn en de witte racist het slachtoffer. Er zijn op dit moment veel spanning-wedstrijden. Ik raad je aan mee te doen. Bij één kun je zelfs een miljoen lezers winnen. Als dat geen uitgever overtuigt om een bundel korte verhalen van je uit te geven...

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wow, Odile, wat een mooie woorden. Het doet me goed om te horen dat het verhaal je aanspreekt. Zal een deelname overwegen!