Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 144 Joggingsbroek

Ik hoor hem aankomen, vanuit de zijstraat. Zachtjes, de stappen van de Nike Air Max Factor Rimmel London op het trottoir. Ze maken bijna geen geluid, bijna, maar als een hond die reageert op een hoge toon, begin ik te piepen en mijzelf ongemakkelijk te voelen. Snel calculeer ik andere richtingsmogelijkheden, kijk op mijn mobiel, schreeuw tegen Siri; “Andere Route!!!” Echter Siri heeft haar eigen demonen. ‘Zo wil ik niet behandeld worden, mijn vader had een los contact en schreeuwde regelmatig algoritmes, ik ga nu op slaapstand.’ Het zweet breekt me uit. De voetstappen komen dichterbij. Ik hoor Olivia Newton John al door de oordopjes, Lets get Physical. Olivia Newton John is zelfs nog een subcategorie van angst, of eerder Grease. You’re the one that i want, mijn rillingen vermenigvuldigen zich al. Het is niet anders. De shoarmaboer ligt op deze route en ik heb zo een zin in shoarma. Voor Shoarma maak je een uitzondering. Die kruiden, het broodje, de saus, de sla, hemels. Ik haal diep adem en loop de zijstraat in. Heel even lijkt de omgeving in slow motion over te gaan. Vogels sjilpen niet, nee ze grunten als een Korn of Slipknot liedje. Auto’s rijden met 5 km per uur en mijn ergste nachtmerrie komt me tegemoet. Met een blik op zijn gezicht van; “Kijk me niet aan, dit vergt inspanning”. Zijn strakke broek vertoond biceps en paaseieren. Het zweet klotst alle kanten op alsof een groep luizen door zijn lange haar een wildwaterbaan berijden. Met veel moeite wens ik hem een goede dag. Hij knikt geïrriteerd en rent voorbij. De omgeving versnelt en ik merk dat ik weer normaal kan ademhalen. Herboren stap ik de shoarma zaak binnen. Volgens Achmed is er een nieuw broodje. “Tell me more, Tell me more.”

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
RichardOtten, Juist, andrenaline met een perfecte bijrol voor Siri. Hiermee kan je zo het (slam)podium op. :)

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Richard, ik heb genoten, wel twee keer! HP overwint zijn angst en ziet als beloning een nieuw broodje opdoemen; tell me more tell me more. Ben zeer benieuwd waar dat broodje naar smaakt, al vrees ik dat het veel 'grease' zal bevatten?

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@JP, wat als ik podiumvrees heb en denk dat heel het publiek joggers zijn? @Annemieke, zonde van de shoarma die had kunnen zijn @Marceline :) @Ton, je moest eens weten. Grease 2 was al erg... dit broodje is een buitencategorie

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Vogels die grunten :lol:. Je hele tekst heeft weer voor een smile gezorgd hoewel je HP alles behalve gelukkig lijkt tot het moment in de shoarma toko. Tell me more een geweldige afsluiting :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
RichardOtten,
@JP, wat als ik podiumvrees heb en denk dat heel het publiek joggers zijn?
De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest en niet komen zal. ;) Daarbij, types als Andrenaline zijn van het voorbarige soort. Let op het woord tussen haakjes: 'Adrenaline komt in grote hoeveelheden vrij in omstandigheden die door het lichaam als (mogelijk) bedreigend voor de overleving worden ervaren en daardoor stress veroorzaken. Vaak gaat dit samen met angst en woede.' - citaat uit wikipedia

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toch krijg ik niet duidelijk waar de angst op is gebaseerd. Adrenaline zou kunnen maar ik haal er de angst van elke lijner uit: de lekkere trek (hier in de vorm van een overheerlijke kapsalon) :? Zeer herkenbaar. Voor mij in te vullen door chocolade. ;)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@nancy, fijn dat je ervan genoten hebt :) @Blavatski, het is vandaag al gelukt! Dus heb hoop voor het weekend. @Marietje, Joggers

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Richard, had je iets aan het freewriten bij het schrijven van dit verhaal? (persoonlijk vond ik Grease mooi contrasteren met het spannende, een persoonlijke noot) Merk je dat het schrijven steeds gemakkelijker gaat? Daar ben ik benieuwd naar.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het Freewriten helpt zeker. het is fijn om te beginnen aan een verhaal en dat een enkele steekwoorden je op een nieuw pad zetten en dan het onderliggende thema met de bijkomende improvisaties combineren, levert leuk werk op :)