#143 - Vrije dag

Een vrije dag De eerste tien minuten heb ik niets in de gaten. Het snerpende alarm van de wekker ben ik meestal voor en omdat het doorgebrande peertje in het toilet al weken op vervanging wacht, kan ik al bijna zonder knoeien in het donker plassen. Ik vul het koffiefilter en schakel het apparaat blindelings in. Ik steek een sigaret op en begin pas wat te vermoeden als de afzuigkap niet zoals gewoonlijk ratelend in beweging komt en de eerste rook van mijn sigaret blijmoedig de keuken vult. Op dit vlak door de familie goed gedresseerd, haast ik mij met de brandende peuk, struikelend over voetbalschoenen, jassen en rugzakken vol vergeten huiswerk naar buiten, om op blote voeten in de te frisse lucht mijn brein te voeden. First things First... Even nadenken. Geen koffie, en buiten roken. Het buitenlampje van de buurman is niet aangefloept, dus waarschijnlijk is de afzuigkap niet kapot en heb ik geen aanmaning van het energiebedrijf gemist. Stroomstoring? Dat betekent geen Wifi en dus geen thuiswerkdag. Misschien dat er op kantoor wel stroom is? Ik heb de tank gisteravond bijna leeg gereden. Werkt een benzinestation zonder stroom? Even googelen. Ach, de mobiel hangt – nog steeds leeg - aan de lader. Dan maar even bellen via de vaste lijn… het nummer, het nummer… Waar is het telefoonboek? Nergens te vinden. Joepie, ik ben vrij! De verwarmingsketel slaat niet aan, en de jongens zijn blij dat ze niet hoeven te douchen. Gebakerd in dekens ontbijten we samen met ambachtelijk geperste sinaasappeltjes en achterstallige verhalen. De vaat van de vorige dag en de was moeten wachten. Ik pak een boek. Best leuk eigenlijk, zo’n stroomstoring.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Luutsch65, Met een glimlach gelezen. Voelt zo natuurlijk wat je beschrijft. We kunnen ons wel grote zorgen maken, maar geen stroom heeft toch zijn voordelen. Een overweging is om [ (mijn man en ik hebben een groot vertrouwen in elkaars probleem-oplossende vermogen)] te verwijderen. Voegt niet heel veel toe. En je tekst - wacht al weken over vervanging - is sprekend voldoende. [kan ik al bijna zonder knoeien in het donker plassen] Hier ging ik kort twijfelen of de hp een man is. De zin ervoor vertelde mij dat het een vrouw is. DAnk je wel voor je uitwerking. hartelijke groeten, schrijfcoach Inanna
20 mei 2017 - 16:40

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
luutsche1965, Ja, beeldend verhaal - probeer wel de terzijdes te vermijden (zie voorbeeld in #1) geldt ook voor 'check' Dit is wat vreemd:
Ik zet het koffiezetapparaat aan, zonder te zien dat het kleine blauwe lampje verzuimt te gaan branden.
De ik constateert iets wat ze niet waarneemt ;) Dat is in strijd met het ik-perspectief.
20 mei 2017 - 18:06