Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#142: de heremiet

De heremiet

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Om deze moest ik glimlachen, schrijvenmaar. Ik vind het een geweldig weergegeven show&tell hoe Anna en de heremiet het dorp in de maling nemen.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
schrijvenmaar, Subtiel verhaal, mooie sfeer. Noot:
als het hele geloof op zich eigenlijk niet meer dan één grote leugen was?
als je 'op zich eigenlijk niet meer dan' schrapt, krijg je: Als het geloof een grote leugen was? Naar mijn smaak voldoende.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, 'de vertrouwde spanning in haar kuiten'. Hoe veelzeggend uitgedrukt. In een woord een prachtverhaal. Ik zou het bijna geraffineerd noemen. ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
JanP: ik durfde het natuurlijk niet direct zo stellig te poneren, maar je het gelijk dat de hp dat zeer wel zou kunnen doen Mili: ik heb zo mijn geraffineerde momenten. soms. bijna, dan. ;)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag schrijvenmaar, Je hebt me blij gemaakt met je "geraffineerd" verhaal. Hoe krijg je het verzonnen! Heerlijk zoals Anna en de heremiet van de verboden appels genieten. Je inzending is een juweeltje waar de humor van af druipt. De schrijfopdracht is aan de zware kant, daar ben ik me van bewust, jij hebt laten zien dat alles relatief is. Goed gedaan. :o

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Balvatski, wat heerlijk dat ik je blij gemaakt heb, daar word ik nou blij van :o Bedankt voor de reactie en voor de opdracht (ondanks het verhaal dat ik schreef, heb je me wel degelijk ook serieus aan het denken gekregen over een intrigerend fenomeen, de kluizenaar)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag schrijvenmaar, Ergens was dat ook een beetje mijn bedoeling; mensen aan het denken krijgen. Suggestie :o : corrigeer even je reactie - 4 zeurtjes :o getekend door een blije Blavatski

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, goede sfeer beschreven. Met een glimlach voor de beelden van Jezus en Maria. Ik worstel veel met ott en ovet. Kun je zeggen waarom je voor ovt hebt gekozen? Was fijn om te lezen, Groet Connie

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Suggestie :o : corrigeer even je reactie - 4 zeurtjes :o
hahaha, probeer ik ook eens als een modern mens op een telefoon te internetten ... ik zal het maar niet meer doen geloof ik

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, goede sfeer beschreven. Met een glimlach voor de beelden van Jezus en Maria. Ik worstel veel met ott en ovet. Kun je zeggen waarom je voor ovt hebt gekozen? Was fijn om te lezen, Groet Connie
ehrm ... ik had er eerlijk gezegd nog niet over nagedacht, doe dat op gevoel. In dit geval een beetje een 'vertellerig' gevoel, het geeft wat meer afstand, volgens mij. zo heb ik gelijk nog iets om op te letten en over te denken, de komende tijd ...

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een prachtig verhaal, wat een mooie woorden en wat een sfeer zet je neer. Hoe verzin je het, ik heb er van genoten, schitterend.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik voel mijn mond samentrekken door de manier waarop je het eten van de appel beschrijft. Met andere woorden het komt binnen. Top verhaal, moet meer dan glimlachen, grote grijns door dat ondeugend vrouwmens van een HP ;) Tussen god en gebod e.v een prachtzin :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Zij wierp een laatste blik in de spiegel en blies een kushandje naar Maria, die vertwijfeld haar handen ten hemel hief.' Heerlijk schrijvenmaar! Trouwens, je hele alinea over de lichtzinnige Anna is heerlijk. Ik zie haar frivool het pad opdraaien en verend die berg bestijgen. En het hele verhaal is subliem. Schijnheiligheid ten top, hier prachtig verwoord: 'Ze waren uitermate tevreden dat de lichtzinnige Anna, die altijd ergens halverwege tussen God en gebod rondgedwarreld had, en zo de zwakkere broeders meer dan eens in verzoeking voerde, nu eindelijk het geloof en de ware weg van God gevonden leek te hebben.' :lol: :thumbsup: :{}

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze was zich ongewoon bewust van de vertrouwde spanning in haar kuiten bij het bergopwaarts gaan en liet haar passen veren.
Dit is mijn favoriete zin in dit mooie sfeervolle stukje, omdat die - voor mij - laat zien dat het verlangen van Anna oprecht is, en dus in wezen onschuldig. Het roept ook, vreemd genoeg, het beeld op van een zonnige dag

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Allen bedankt voor jullie reacties. @Kathinka: Ja, dat kan. Maar het hoeft niet. @Elyse: Je leest scherp. Onwetendheid kan ook een keuze zijn. @Angus: Wat leuk! Ik schreef hem om verliefdheid uit te drukken, maar toen ik teruglas viel me op hoe het ook ondeugendheid zou kunnen zijn, de wetenschap dat je iets doet wat niet mag en juist daarom er extra van geniet ... Jouw lezing pleit voor je ;)

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een knap geschreven stuk! Je laat de beelden tot leven komen door 1 woordje toe te voegen en ze krijgen daardoor een prachtige rol. Met moede ogen keek Jezus Maria, die vertwijfeld En deze vind ik ook mooi: halverwege tussen God en gebod

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Angus: Wat leuk! Ik schreef hem om verliefdheid uit te drukken, maar toen ik teruglas viel me op hoe het ook ondeugendheid zou kunnen zijn, de wetenschap dat je iets doet wat niet mag en juist daarom er extra van geniet ... Jouw lezing pleit voor je ;)
Dat laatste laat ik dan aan jou. Soit. De zin heeft wat dat betreft - voor mij - een mooie paradox: spanning in de kuiten die toch verwijst naar lichtvoetigheid en inderdaad verliefdheid. Ik las 'vlinders in de buik' maar dan anders, origineler, verwoord. :thumbsup: