Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#141 Zomernacht

Citronella, krekels tjirpen, nacht zwoel Mijn blote benen kleven aan de houten stoel Zomerbries ruist door de skyline van bomen Ik denk aan vorig jaar en ril. Het is afgekoeld

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi kathinka, je roept een mooie en herkenbare sfeer op. Afgekoeld rijmt niet op zwoel en stoel, daar kun je nog iets aan doen. En als je eerder in de week plaatst krijg je meer reacties. De schrijfcoach is al gestopt geloof ik, morgen weer een nieuwe opdracht :-)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Kathinka, Al is deze schrijfopdracht niet door mij opgegeven, toch heb ik ze met veel aandacht gelezen en herlezen. Het kwatrijn voldoet niet helemaal aan de regels, wel in klank en dat vind ik goed gevonden. Het roept een beeld op van verdriet en verlatenheid. Wat denk je van deze laatste zin? "Ik denk aan vorig jaar, ik ril en voel." :o De eerste zin zou ik zo schrijven: Citronella, krekels stjirpen, de nacht is koel - dan zit er meer ritme in het vers.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Blavatski, Dank voor de reactie! De nacht is zwoel had inderdaad mooier geklonken qua ritme, goede tip. Koel had ik toch liever aan het eind, omdat de herinnering moest zorgen voor de plotselinge kou. Het beeld van verdriet en verlatenheid klopt, ik had heimwee in gedachten.