Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Perzisch kwartijn # 141 op de valreep revanche op 1 Het clowntje

Clowntje zit verdrietig op de grond kijkt naar het plaatsje waar hij eens stond Dan, krijgt hij draadjes aan een hekje; huppelt en springt weer vrolijk in’t rond.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Clowntje zit verdrietig op de grond kijkt naar waar hij eens stond Dan, krijgt hij draadjes aan een hekje; huppelt en springt weer vrolijk in ’t rond.
Hallo Riny, Het kan een kindergedichtje worden. Wel wat sentimenteel, zo'n verdrietig clowntje. Ik zie een ingezakt marionetje voor me, dat is wel een aardig beeld. De derde regel vind ik wat moeilijk. Ik denk dat een wat actievere zin beter werkt, bijvoorbeeld: Een hand met draden pakt hem op en hij springt weer vrolijk rond Zoiets... groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Wilma, Met alle geweld wilde ik toch een 'volwassen' Perzisch kwatrijn produceren, helaas dat lukte maar niet. Ik wist dat ik nog een clownsgedichtje had, wilde het even veranderen, wat toch niet zo makkelijk ging. 'Een hand met draden pakt hem op' ; dat is een goed idee van je. Wel fijn dat je het hekje met de draadjes begrepen hebt. Dank voor je reactie.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, een leuk gedichtje, wel kinderlijk, maar daar is niets mis mee. draadjes aan een hekje # vind ik mooi gevonden, die brengen hem weer tot leven. De eerste, derde en vierde regel bestaan uit negen lettergrepen, daarom lopen ze gesmeerd. De enige die niet loopt is de tweede zin. Zou je daar ook geen negen lettergrepen van kunnen maken. in 't rond >> in't rond

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos - een nachtje slapen en het is gelukt: (regel 2) kijkt naar het plaatsje waar hij eens stond... Herschrijf: Clowntje zit verdrietig op de grond kijkt naar waar hij eens stond Dan, krijgt hij draadjes aan een hekje; huppelt en springt weer vrolijk in’t rond. Dank voor je tips!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijfcoach Wilma, Bij nader inzien toch maar voor: de draadjes aan het hekje gekozen, dit door het aantal lettergrepen. Dos was zo attent mij daarop te wijzen. Ach ja, kneuterig en kinderlijk (haha het 'bekt' aardig) alliteratie en beide drie lettergrepen. Wie weet wat er nog zal veranderen. Nogmaals dank voor je reactie, het trof doel. Vriendelijke groet. Riny

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Riny, Ik ga me er ook even mee bemoeien. :o Om op de derde regel aan de 9 lettergrepen te komen zou je kunnen schrijven: " kijkt met weemoed naar waar hij eens stond." Ik vind het clowntje erg vertederend. :p

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, ... dankjewel. Voor je reactie en ook voor de tip. Het was ook een lief clowntje. Eind vorig jaar hadden we een hausse van griezelclowns. Toen dacht ik al: er zijn ook andere. En warempel, deze week kon ik hem tevoorschijn halen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Conny, dankjewel. Ik heb het toch voorelkaar gekregen om een Perzisch kwadraat te schrijven. Met recht dus een slotakkoord. :)