Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#141 nummer 2 om te oefenen

Begrafenis van de aarde ( aangepast) Zonnestralen slaan het groene gras vroegtijdig levenswijs Zonnestralen verdampen lichtblauwe tongen van ijs Herinneringen gewist, eeuwig is straks het einde Zonnestralen verschroeien de aarde gitzwart is het bewijs

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nancy, oei. Deze gaat mijn bevattingsvermogen te boven. Ik dacht spontaan aan @Marietje die dol is op kleuren. Heb je het hier over het klimaat, het koningshuis, Groen Links? Plus de richissime happy few die het boeltje bestieren?

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Mili haha nee niks politieks. Wel klimaat, de opwarming van de aarde. Geel, goud en oranje de zon. Groen is gewoon groen van gras, bomen, struiken enz. Blauwe tongen zijn gletchers. Dacht zelf weer mega duidelijk te zijn maar helaas :lol: ;) nu bedenk ik me dat mijn poetische poging van groen dat levenswijs wordt geslagen mogelijk zal leiden tot nog meer verwarring.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, ik had een vermoeden, jouw #2 bevestigde dat. De titel en het thema samen maken het somber, maar dat is het vooruitzicht wellicht ook. Voor zover wij dat nu kunnen beoordelen. Los van deze bespiegelingen; bijzonder mooie oefening met een fijn kleurenspel. Voor het metrum is misschien 'lichtblauw' ipv 'blauw' een optie om het lekkerder te laten lopen? Ik vind jouw nummer 2 geslaagd!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
en ik hang weer in je derde regel :confused: trouwens, hoe je iemand een bewijs verschroeit, weet ik eigenlijk ook niet. iets te vergezocht voor mij, maar dat kan -@elyse weet daar alles van- mijn on-poëtische inborst zijn.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, Het loopt goed, maar ook ik vind dit geen makkelijk te vatten kwatrijn. Ik had jouw uitleg in #2 wel nodig om het te pakken.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Ton dankjewel, het is inderdaad somber. De gedachten van dat moment. Een goede suggestie om lichtblauwe er voor te zetten. Ik ga eens hard nadenken of ik het zo kan aanpassen dat uitleg niet nodig is. @ schrijvenmaar, jammer of misschien ook niet. Zo houden we elkaar scherp. Leren van hoe mensen lezen is ook iets waard toch ;) @ Marcellina, helemaal gelijk. Zonder uitleg niet te volgen dus ik moet blijven oefenen ;)

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, om te oefenen voor jezelf, maak je in dit mooie kwatrijn wel even een portie huiswerk voor de lezer. Toch had ik zonder je uitleg al een vermoeden. Groet Connie

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dankjewel voor je reactie Connie. Ik had nog ergens een tweede gezien vandaar dat ik dacht dat het in deze opdracht toegestaan was. Het was niet mijn bedoeling het moeilijk te maken. Dat uitleg nodig is maakt duidelijk dat oefening hard nodig is maar dat zal ik voor mezelf doen ;)

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Begrafenis van de aarde ( aangepast) Zonnestralen slaan het groene gras vroegtijdig levenswijs Zonnestralen verdampen lichtblauwe tongen van ijs Herinneringen gewist, eeuwig is straks het einde Zonnestralen verschroeien de aarde gitzwart is het bewijs
Hallo Nancy, Je durft wel te herhalen, met drie keer 'zonnestralen' (ik raak zelf in een rijmende stemming :-)) Ik vind de inhoud mooi, de uitvoering kan hier en daar beter. Die eerste zin loopt echt krom, dat moet je anders oplossen. Het kost me ook moeite om een beeld te krijgen van 'vroegtijdig levenswijs gras'. Vroegrijp, zoiets? De volgende zinnen zijn erg mooi, die lichtblauwe tongen begreep ik wel (gletsjers) en de derde regel is top. De laatste regel wordt naar mijn idee wat verpest door de toevoeging 'is het bewijs'. Het rijmt wel ja, maar toch... misschien kun je een andere oplossing bedenken? Schuif en schrap, dit gedicht is het zeker waard! Succes en groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Schrijfcoach Wilma, bedankt voor de fijne reactie waar ik echt iets mee kan. Inderdaad is die laatste, het bewijs, een wat gedwongen zin om het te laten rijmen. En levenswijs, vond ik zelf eerst grappig maar past niet. Ik ga er aan 'knutselen' en 'frutselen' ;) groet Nancy

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Begrafenis van de aarde Zonnestralen brengen de natuur compleet van de wijs Zonnestralen verdampen lichtblauwe tongen van ijs Herinneringen gewist, eeuwig is straks het einde Zonnestralen verschroeien alles voorgoed donkergrijs

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Begrafenis van de aarde Zonnestralen brengen de natuur compleet van de wijs Zonnestralen verdampen lichtblauwe tongen van ijs Herinneringen gewist, eeuwig is straks het einde Zonnestralen verschroeien alles voorgoed donkergrijs
Ha Nancy, Goed dat je eraan geknutseld hebt! Veel beter, duimpje! Groet van Wilma weer