Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#141/ Lullaby

Lullaby Een klef kusje op mijn wang In mijn armen ben je niet bang Ik verwarm je met liefde En sus je met mijn gezang

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En meer heeft een baby/kleuter niet nodig ... tot ze je later grijze haren bezorgen :D Vertederend, Marietje!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, een baby kan nog geen kleffe kusjes weggeven. Dan heb je een (koude) peuter in je armen. En waarom zou de peuter bang moeten zijn en gesust worden? Er spreekt voor mij daarom niet echt iets lieflijk uit, eerder een zekere dreiging.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietjes, Ik vind het lief. En volgens mij kan een kleuter ook wel even bang zijn van iets waarvan hij/zij schrikt. Dat hoeft niet echt iets heel dreigends te zijn, al voelt het kindje het wel even zo.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Heel lief, een kindje kan altijd zomaar even bang zijn en het sussen de geborgenheid spat er vanaf. Ik vind deze prachtig. Enige opmerking die ik heb is de titel, waarom Engels? Het is een prachtig Engels woord, dat zeker maar wat is er mis met ' slaapliedje' ?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En meer heeft een baby/kleuter niet nodig ... tot ze je later grijze haren bezorgen :D Vertederend, Marietje!
Op latere leeftijd zijn er andere troost- manieren. En die grijze haren zijn te verdoezelen. Bedankt voor je reactie. :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, kort maar krachtig, hartstikke mooi! :thumbsup:
Dank je wel! :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, een baby kan nog geen kleffe kusjes weggeven. Dan heb je een (koude) peuter in je armen. En waarom zou de peuter bang moeten zijn en gesust worden? Er spreekt voor mij daarom niet echt iets lieflijk uit, eerder een zekere dreiging.
Iedere avond voor het slapen gaan geeft onze postduif aan mij een klef kusje op mijn wang. Bang om te gaan slapen nadat hij een keer een nachtmerrie heeft gehad dat hij niet meer kon vliegen. Ik zing hem in slaap en sluit dan pas zachtjes zijn hokje. :nod:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietjes, Ik vind het lief. En volgens mij kan een kleuter ook wel even bang zijn van iets waarvan hij/zij schrikt. Dat hoeft niet echt iets heel dreigends te zijn, al voelt het kindje het wel even zo.
Exact wat ik het bedoelde! :thumbsup: Thanks!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel lief, een kindje kan altijd zomaar even bang zijn en het sussen de geborgenheid spat er vanaf. Ik vind deze prachtig. Enige opmerking die ik heb is de titel, waarom Engels? Het is een prachtig Engels woord, dat zeker maar wat is er mis met ' slaapliedje' ?
Slaapliedje had ook gekund ware het niet dat ik de afgelopen week een aantal keren met het woord 'lullaby' bent geconfronteerd. Daarom ligt het voor mij meer voor de hand. Bedankt voor je reactie!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Mooi in al z'n eenvoud. :thumbsup:
Thanks! :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, in mijn herinnering was zo'n troostend, beschermend gebaar altijd goed, ook al waren mijn kinderen niet bang. Het was ook een uiting van 'je hoeft nooit bang te zijn'. En zelfs met mijn ongeverfde grijze haren hunkeren ze nog wel eens naar die 'geruststellende' armen. Mijn moederhart werd even opgelicht door jouw lullaby. Dank, Connie

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lullaby Een klef kusje op mijn wang In mijn armen ben je niet bang Ik verwarm je met liefde En sus je met mijn gezang
Hallo Marietje, Wat een lief wiegeliedje! Ik ga er zelf van rijmen. Fijn gedaan, groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik wil ze hier gelijk weer gaan knuffelen, al zijn ze helemaal niet bang en moeten ze zo juist wakker worden
Knuffelen kan nooit te vaak :nod: Bedankt voor het lezen!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, in mijn herinnering was zo'n troostend, beschermend gebaar altijd goed, ook al waren mijn kinderen niet bang. Het was ook een uiting van 'je hoeft nooit bang te zijn'. En zelfs met mijn ongeverfde grijze haren hunkeren ze nog wel eens naar die 'geruststellende' armen. Mijn moederhart werd even opgelicht door jouw lullaby. Dank, Connie
Geen dank, mijn moederhart sprak. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lullaby Een klef kusje op mijn wang In mijn armen ben je niet bang Ik verwarm je met liefde En sus je met mijn gezang
Hallo Marietje, Wat een lief wiegeliedje! Ik ga er zelf van rijmen. Fijn gedaan, groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal
Bedankt voor jouw reactie! :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, ik heb lullaby altijd geassocieerd met een slaapmutsje. Zou hier ook goed werk gedaan kunnen hebben.
Een scheutje in hun warme melk moet kunnen. :D Thanks!