Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht # 141 Winters Loosdrecht

Eens op de bevroren Loosdrechtse plassen droegen we dikke truien, sjaals en jassen kraste ik met schaatsen op het donk’re ijs met Gijs bij koek-en-zopie wachtte ons een beker melk met anijs Het wint’rig zonnetje maande ons naar huis te gaan met gloeiende blik keken we elkaar steels aan: doken dicht in wollige trui en jas; smachtten … de boerenkool thuis moest maar even wachten

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Riny, een liefde die het ijs deed smelten. Het voelt aan als een heel authentiek verhaal. Maar waar gebeurde het? Tussen de plas, de wollige trui en de boerenkool ... Echt leuk gedaan.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een teder kwatrijn in een a-a-b-b stijl waar de jeugdherinneringen naar boven drijven ... (een Perzisch kwatrijn wordt voorgesteld bij de opmaak van de weekopdracht, dat is in a-a-b-a. Misschien kan je er ook zo eentje maken? :o ) Warme romantiek op het koude ijs. Erotiek heeft niet veel woorden nodig, het gloeiende en het smachten, en vooral het steelse, spannend! Leuk en knap!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Niet het schema uit de opdracht maar wel heel gaaf gedaan! Geweldig gedicht maar liever in een later deel van het jaar... Ik wil zomer!! ;-)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, je romantiek doet bijkans het ijs smelten, met mij erbij! Prachtig, daar hou ik wel van. Ja, ook wel eens met de opmerking over kwartijn vs. Perzisch kwatrijn, maar dat hoeft voor mij niet de ijspret te drukken. En... was de koude boerenkool lekker?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, Het was een eerste warme knuffel tussen al dat wolligs. De boerenkool stond nog onaangeroerd te wachten toen ik thuiskwam. Mijn ouders keken ietwat bedenkelijk. Dank voor je reactie.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Marceline, ... dank je wel. Ja, ik merkte het te laat van het kwatrijn. Het rijmen is niet helemaal goed verlopen... Maar ja, ik zat er ook weer zò in. Ik ga eens op zoek naar een kwatrijn in mijn brein.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Marlie, Dank voor je reactie. Het klopt wat jij zegt van dat rijm. Ik zal het nog eens proberen. Het moesten eigenlijk ook maar vier zinnetjes zijn. Ik zag het (Loosdrecht) ook weer allemaal voor me. @Maddbrug, Ja, het was ook boerenkoolliefde; haha ook vanaf mijn ouders kant bezien. Dankjewel voor je reactie. @ i-Kat, Liefde laat zich niet dwingen. Ik moest denken aan: Betekenisvolle plekken en de stemming daarbij - dus... vandaar Loosdrecht. Op naar het warmere weer en dankjewel voor je reactie. @ Ton, Dank voor je fijne reactie. Ja, de boerenkool was lekker, zeker doordat mijn ouders niet al te boos waren.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Riny wat een zoet en toch 'heet' gedicht. Net als I-Kat heb ik een voorkeur voor het warme seizoen maar je woorden hebben nu voor de warmte gezorgd. Heel mooi :thumbsup: Ik zeg natuurlijk niets over wel of geen kwatrijn, om een bij jou bekende reden, laat ik dat zijn ;)

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eens op de bevroren Loosdrechtse plassen droegen we dikke truien, sjaals en jassen kraste ik met schaatsen op het donk’re ijs met Gijs bij koek-en-zopie wachtte ons een beker melk met anijs Het wint’rig zonnetje maande ons naar huis te gaan met gloeiende blik keken we elkaar steels aan: doken dicht in wollige trui en jas; smachtten … de boerenkool thuis moest maar even wachten
Hallo Riny, Een gedicht dat bestaat uit twee kwatrijnen, van mij mag het hoor! Het loopt goed, het vertelt een 'verhaal' al doet het in mijn ogen wat kneuterig aan, maar dat is eerder een kwestie van smaak. Wie weet kom ik nog een Perzisch kwatrijn van je tegen. Groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo mevrouw Wilma van den Akker / Schrijftaal, ... ja,het was toen ook een kneuterige tijd. Ik heb het dus goed weergegeven, dank je wel. Eerlijk gezegd, toen ik het woord kwatrijn las, dacht ik: dat wordt niks, verstoppertje spelen, overslaan? Bij het doorlezen van de opdracht: kwamen bij mij de Loodrechtste plassen bovendrijven. Het werd dus geen verstoppertje spelen, integendeel! Ik was verkocht. Nu nog een Perzisch kwatrijn? Wie weet wat er zich nog in mijn brein schuil houdt en wat er naar boven wil komen. Misschien gebeurt er wel weer iets met freewriting.... Ik zelf zal de meest verbaasde zijn. Vriendelijke groet, Riny

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eens op de bevroren Loosdrechtse plassen droegen we dikke truien, sjaals en jassen kraste ik met schaatsen op het donk’re ijs met Gijs bij koek-en-zopie wachtte ons een beker melk met anijs Het wint’rig zonnetje maande ons naar huis te gaan met gloeiende blik keken we elkaar steels aan: doken dicht in wollige trui en jas; smachtten … de boerenkool thuis moest maar even wachten
Idd zinderend. :thumbsup: Wat gestoei met de zinnen en je hebt aaba! At je boerenkool met worst? ;)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, Dankjewel, Wie weet komt er nog wel eens een kwatrijn. Het komt allemaal door freewriting. Ik val zo langzamerhand in herhaling, dat doen we maar niet want dan wordt het een cliché. Enfin, dar ben ik ook mee grootgebracht. Zeker met worst en met mosterd!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, ik zag mezelf, 16 jaar, zo groen als gras met mijn eerste vriendje op de ijsbaan in Rotterdam. Haha, ik hoorde erbij, ik zwierde ook aan de arm van een "vrijer" rond. Overigens wilde ik #141 ook overslaan, maar SOL werkt verslavend :) Dank dat je dese herinnering bij me opriep, Connie

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk dat het gelukt is om een herinnering bij je op te roepen. Ja, de laatste tijd ben ik wel erg met vroeger en school bezig. Dankjewel Connie voor je reactie en succes met je boek.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Riny, Je bracht me met het "gedicht" helemaal terug in de tijd van toen. Op de schaatsen naar school in Schiedam, later in de Ahoyhal in Amsterdam met het vriendje en nog later op een bevroren ven van de Kalmthoutse Heide. Heerlijke herinneringen kwamen boven. Dank je wel en je schrijft hier voor je plezier, hé?! :o Alles mag en niets moet, al doende leren we van elkaar. :nod:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, Blavatski, ik schrijf hier voor mijn plezier en omdat ik het zo graag wil. Ik heb jaren voor een verenigingsblad geschreven; meestal verslagen van bijeenkomsten, lezingen en excursies. Het werd altijd geweldig gevonden - maar zelf ik kreeg ik op het laatst wel bedenkingen wat betreft de techniek van het schrijven etc. Enfin, de vereniging stopte en ik was 'brodeloos' ik verdiende er geen geld mee, hoor, maar ik voelde me wel wat verloren. Mijn dochter kwam op het idee om een schrijfcursus te volgen. Hierdoor kwam ik bij SO terecht met nog steeds veel plezier. Die winters zijn van weleer, Blavatski. ;) Mvrgr