Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#141- Zandtapijt

Oneindige stranden met verten, wegwaaiende winden waar hoge golven met witte krullen het zand vinden. Ik versta de zoute taal, ik vertel mijn verdwaalde woorden aan het zand en zout, ik wil er altijd zijn, mij verbinden. Versie twee.n.a.v feedback mevrouw Schrijftaal. Had opdracht tweemaal per ongeluk geplaatst. Oneindige stranden, ver weggewaaide winden hoge golven, witte krullen die het zand vinden. Ik versta de zoute taal, spreek verdwaalde woorden tegen verliefde zandkorrels die zich willen binden.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, een roerend kwatrijn op de vroege morgen en van grote schoonheid. Een zoute taal is alles zeggend. Vertel de verdwaalde woorden vooral aan ons, hier op het forum. Naast verdriet spreek je ook je liefde uit voor het strand en het water. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Madd, Nu snap ik je 'een teveel' Op die schreef ik: Madd, Ik voel, ruik en proef een verlaten strand en de zee in jouw kwatrijn. Heerlijk! En nu maar hopen dat je alle reacties bij deze krijgt :)

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig dit, en dat je je wil verbinden met die oneindigheid van schoonheid met grijze schuimkoppen (sorry, dit staat er zo niet in, maar ik zie er ook zoveel meer in!) Je begrijpt het zout en elke waterdruppel, die ook niet zullen oordelen over je verdwaalde woorden. :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug, ... dit is een gedicht om over te mijmeren. Het geeft troost en het laat je begrijpen - geeft je een handreiking - hoe je verder moet. Dankjewel.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddy, prachtvol, geweldig, heel erg mooi. Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar de boodschap is je duidelijk, toch? Ik genoot vooral van je kabbelende metrum, dat nergens hapert. :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Ik werd wakker vannacht en maakte dit vers. Omdat ik bij de zee mijzelf altijd hervind. Marceline, Fijn dat je meegeproefd hebt. Marlie, wat heb je het mooi gezegd. Izabel, Mooi! Riny, exact! Ton, Je boodschap is duidelijk en strelend. Dank jullie wel!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddy, uit de twee kwatrijnen blijkt overduidelijk je liefde voor het strand, de wind en de zee. Ik heb moeite met 'Ik spreek verdwaalde woorden tegen verliefde zandkorrels die zich willen verbinden.' Het is wel erg lyrisch uitgedrukt.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, Ik weet t nog niet, met die laatste zin. Leeghoofd, Dat teveel ik weg i sgehaald is inderdaad beter. Dos, De schrijfcoach plaatste haar commentaar bij de andere, extra geplaatste versie. Het woord verbinden vond ze niet zo dus ik trachtte het aan te passen. Ben het met je eens dat die laatste zin een beetje over de top is, vind ik namelijk zelf ook. Het rijmen op - inden- beperkt mij. Dank jullie voor de reacties!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug, je kwatrijn neemt me mee in de helende werking van de natuur. Ik proef het zout en voel de wind. Prachtig, dank je wel, Connie

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb je al gelezen, madd ;) . Deze tweede versie komt beter binnen door zijn strakheid. :thumbsup: Wat betreft je rijmen op -inden, cfr # 17, mss een samengesteld woord? Gelijkgezinden (hoewel wat lang), welbevinden (hoewel wat zwaar), beminden, verbinden, verslinden, verblinden?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Connie, Het is fijn dat ik je even meenam naar de zee. Marlie, Ik las je suggesties eerder en vond het zo aardig dat je meedacht. Ik had t te druk om de woorden toe te passen, ga beminden misschien gebruiken in die laatste zin. Dank jullie wel!