Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#141 Schrijven

Een ander begrip, een ander woord. Gewijzigd tot het vreemd aanhoort. De toetsen liggen stil op mijn bureau. Ik heb mijn fantasie vermoord.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Leftovers, ik zie je beteuterd achter je bureau zitten met bloed aan je toetsenbord van het moorden. Ik voel met je mee. En toch zeggen ze hier in adviezen over het schrijven; kill your darlings. Ik ken het gevoel, maar ze zeggen dat het over gaat. Bijzonder mooi gedicht, heel toepasselijk! Ik heb genoten!

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Altijd dat schrijven en schrappen, het wordt idd een vreemde brij soms. 'Ik heb mijn fantasie vermoord' vind ik krachtig. Volgens mij heb je zelfs niet alleen je fantasie vermoord, want ook je toetsen liggen er maar stilletjes bij ;) Leuk om lezen!

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een ander begrip, een ander woord. Gewijzigd tot het vreemd aanhoort. De toetsen liggen stil op mijn bureau. Ik heb mijn fantasie vermoord.
Hallo Leftovers, O jee! Wat een 'bloederig' einde! Gaat dit over het schrijven van een kwatrijn, of schrijven in het algemeen? Over herschrijven misschien? Tja het hoort er wel bij: eerst ongeremd schrijven, daarna aanpassen door schrappen, schuiven enzovoorts. Lees het kwatrijn eens hardop, dan merk je dat bij 'aanhoort' het accent op 'aan' ligt en niet op 'hoort', dus formeel rijmt het niet echt. In de context is het dan wel weer aardig dat het vreemd aanhoort... Groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Lees het kwatrijn eens hardop, dan merk je dat bij 'aanhoort' het accent op 'aan' ligt en niet op 'hoort', dus formeel rijmt het niet echt. In de context is het dan wel weer aardig dat het vreemd aanhoort...
Het is toevallig ook de zin die ik het meest gewijzigd had. Kon ik wel om lachen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed invoelbaar. Je hebt geschreven wat een ieder wel eens overkomt maar niet kan beschrijven. :thumbsup: