Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#139 hondengek/hondenhater

wekelijkse schrijfopdracht #139: hondengek/ hondenhater Hij loopt door het park om geen andere reden dan dat het een mooie dag is. Op een bankje met zicht op de fontein sluit hij zijn ogen. Het zachte klateren is toch het mooiste aan het ding. Loom van de lunch en tevreden in de zon, voelt hij flarden van dromen aan hem trekken, terwijl op de achtergrond het park blijft doorklinken. “Hier Max. Hierrr. Nee! Hierrr!” Hij glimlacht al voor hij zijn ogen weer open heeft en legt gedachtenloos zijn hand op de kop die langs zijn been strijkt, kroelt achter de oren. De kort daarop benauwd gehijgde duizendmaal excuses gaan verloren in de kwijldraden langs zijn pols, die hem niets kunnen schelen. Hij loopt door het park om geen andere reden dan dat het een mooie dag is. Op een bankje met zicht op de fontein sluit hij zijn ogen. Het zachte klateren is toch het mooiste aan het ding. Loom van de lunch en tevreden in de zon, voelt hij flarden van dromen aan hem trekken, terwijl op de achtergrond het park blijft doorklinken. “Hier Max. Hierrr. Nee! Hierrr!” Zijn kaak trekt strak en hij knijpt zijn ogen even iets dichter, maar kan daarmee niet voorkomen dat hij iets bij zijn been voelt, wat hij direct met zijn voet opzij duwt. De kort daarop benauwd gehijgde duizendmaal excuses gaan verloren in zijn woorden over het aanlijngebod en zijn mening over wat met overtreders daarvan gedaan zou moeten worden.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha schrijvenmaar! Gelukkig kom jij er ook nog achteran :) En laat ik je nu met dit zinsdeel: '... voelt hij flarden van dromen aan hem trekken, terwijl op de achtergrond het park blijft doorklinken' betrappen op een hoog dichtersgehalte! Je begrijpt natuurlijk wel dat ik jubel van vreugde. Ik ben met name gevoelig voor flarden, dat weet je, en een park dat doorklinkt, hoe mooi is dat? Mijn avond kan niet meer stuk. Los daarvan vind ik het contrast mooi uitgelicht, op zijn schrijvenmaars (waar dit scherm hardnekkig schrijvelaars van probeert te maken) zeg maar. En dat is natuurlijk een compliment. :thumbsup:

Rol

  • Anoniem
Hallo Schrijvenmaar, Mooie start van de beide stukjes, de omstandigheden zijn voor de beide mannen in ieder geval gelijk. Geen zon voor de hondengek en regen voor de hondenhater, wel zo eerlijk… Vervolgens weet je heel subtiel het verschil in beleving van de mannen neer te zetten. Mooi gedaan. “…maar kan daarmee niet voorkomen dat hij iets bij zijn been voelt…” Ik heb wat twijfels bij dit stukje. In tegenstelling tot bij de eerste tekst, waarbij er een kop langs zijn been strijkt, maak je het hier erg vaag. Het zou van mij ook hier wat explicieter mogen. Misschien wat doen met de kwijldraden die bij de hondenhater jammer genoeg juist ontbreken? “…maar kan daarmee niet voorkomen dat een bek vol kwijl tegen zijn handen duwt…” Ik heb je tekstjes met plezier gelezen. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
schrijvenmaar, zelfde decor, andere beleving. Goed neergezet. Ik twijfel alleen over 'het zachte klateren'. Klateren is helder en sprankelend, in mijn beleving niet zacht. Het park dat op de achtergrond doorklinkt vind ik een sterke vondst, met die paar woorden trek je de lezer mee.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
brrrrrrrr, kwijldraden die hem niets kunnen schelen. Dat lijkt mij zo onwaarschijnlijk, maar misschien komt dat omdat ik daar zelf van zou gruwelen. Leuk om de twee verschillende hondenontmoeters beschreven te zien.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties. Ik hobbel er inderdaad een beetje achteran, maar ik neem alle opmerkingenweer mee. (@Elyse: Dos' computer ging ook voor schrijvelaar, sindsdien noemt hij mij gewoon Lisette)