Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#137 Vijfminutentekst: Dood hem

Een uurtje geleden was ik al begonnen aan mijn vijfminuten verhaaltje. Als onderwerp had ik iets over mijn eetgewoontes. Maar gelukkig heb ik nu wat anders bedacht. Niet een klok had ik, maar wel mijn horloge ingesteld. ik had al aardig wat punten bedacht, zoals de aardbeienjam en pindakaas, die ik elke ochtend op mijn boterham smeer. Behalve dan op donderdag en zondag. Want dan neem ik altijd jam en hagelslag. Waarom? Autisme? En zoutjes elke avond meestal chips. Nog één minuut zag ik op mijn horloge. En toen … een schreeuw van mijn vrouw in de tuin. Ik liet meteen het geschrijf voor wat het was en rende naar buiten. Ze wees naar de schuur. “Daar. Dood hem.” … Sorry, beste lezer, ik kan het spannende verhaal niet afmaken, want ik zie dat mijn tijd bijna op is. Ja hoor, daar gaat het colere piepje al. :p N.B. Ik heb een paar uur na plaatsing een flink aantal fouten gecorrigeerd, want door de haast waren er zo'n 15 stuks ingeslopen. En dat was echt geen gezicht, vond ik. Zelfs het nummer #173 heb ik fout ingetikt. Dus snel gewijzigd in #137. (Met dank aan Frank Noe voor de opmerking)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Jules, ik suggereer nog sambal bij de aardbeienjam en pindakaas en een dot wasabi op de hagelslag. Dit is pure freewriting. Ik vermoed dat je vrouw een naaktslak ziet hangen. Die zie ik hier ook hangen, alleen ik heb geen Jules.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever
Hallo Jules, jij loopt wat voor de muziek uit met het nummer 173. Geeft niets. Leuk stukje freewriting met een echte cliffhanger - of in jouw geval 'schuurhanger'.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Jules, ik moet lachen om het corrigeren van de fouten... zo herkenbaar. Echt een vrijgeschreven stukje, met toch nog aan het einde een vraagteken: welk dier moet er aan geloven? leuk om te lezen, groet Connie

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jules, een geweldig leuk verhaal! En dat is natuurlijk dankzij je vrouw die zorgt voor de onverwachte plot. Of is het dat onbekende beestje dat daar voor zorgde?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Milli. Ik ga jouw suggesties echt niet opvolgen. Bah,wat een wansmaak heb je. Ha, ha. Trouwens, Voor slakken is mijn vrouw niet bang; die hebben we te veel in de tuin, maar wat denk je van een spin of een muis? Dank je voor de leuke reactie. :o

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jules, een leuk stuk, maar een muis of een spin vind ik te gewoontjes. Maak er een ontsnapte cobra of ratelslang van de buren van. Of de buurman zelf als je een hekel aan hem hebt. Daar kan een heel verhaal achter zitten. Met freewriten komt dat vanzelf boven water. Succes ermee. Als de debuutroman uitgegeven wordt horen wij het wel. Krijgen we bij jou ook korting. Bij Marietje wel. Jules, een hele poos geleden, meen ik te weten, heb jij bij de redactie van Schrijven het idee geopperd om stukjes van SOL in dat tijdschrift te plaatsen. Heb jij daar ooit iets op gehoord? Is Alice daar mede een gevolg van?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuke invulling van de free writing opdracht. De wekker was inderdaad genoemd maar niet de voorwaarde om jezelf van alles en iedereen af te sluiten en dan krijg je dus leuke wendingen! :thumbsup: Laat je door @Dos geen korting afhandig maken. Bovendien heb jij jouw debuut al gehad toch? ;)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt DOS voor je leuke reactie. - Een slang (of stier, of ijsbeer?) was inderdaad interessanter geweest. Misschien een goed idee om een nieuw boek mee te beginnen. Ha, ha. - Mijn roman 'Het Palmeneiland' is vorig jaar inderdaad uitgegeven. Je weet natuurlijk wel dat de royalties van een auteur minimaal zijn. Bovendien mag ik, zo heb ik begrepen, volgens de boekenprijswet geen korting geven. Sorry dus. Maar als ik je ooit ergens tegenkom (misschien in de dierentuin?) zal ik je trakteren op een drankje (of zelfs wel 2). - Inderdaad heb ik indertijd een mail gestuurd naar de redactie van Schrijven Magazine, maar daar heb ik geen reactie op gehad. Mogelijk is Alice daar inderdaad een voortvloeisel van. Dat neem ik maar aan. - Goed van je, Dos, dat je dat allemaal nog weet. :nod:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Marietje, leuke reactie van je. Dank je wel. Nee, korting geef ik niet. Zaken zijn zaken, vind ik. Maar privé maakt het me niet uit. Dus voor jou geldt hetzelfde als voor Dos. Probleem is alleen dat ik noch bij Dos, noch bij jou enig idee heb hoe je er echt uitziet. Dus zal het er wel nooit van komen, vrees ik. :o

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat freewriting al niet kan doen...; wat een leuk verhaal Jules. Ik lach de laatste tijd wat af, heerlijk gewoon. Jouw verhaal bracht mij een lang geleden gebeurtenis in herinnering: mijn nichtje kwam eens hollend naar me toe: tant nienie, tant nienie, ajjemaai pinne! 'Oh', dacht ik, 'nu moet ik wel' en mijn angst voor spinnen onderdrukkend liep ik met haar de tuin in. Mijn geluk was groot. Ze had een tegel opzij geschoven en daar krioelde het van de pissebedden.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuke reactie, Riny. Bedankt. Ik probeer inderdaad vaak vrolijke stukjes te schrijven. Daarom ben ik blij je een beetje aan het lachen te hebben gebracht. Jouw herinnering aan de pinne is ook geinig. :nod:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, oh, oh. Waar ben ik mee bezig. Weer fout gedrukt. Mijn computer is ineens zo langzaam, dat ik denk dat het programma niet goed werkt en ik daardoor heel ongeduldig ben. :crybaby: