Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#137Freewriting

Ik kijk om mij heen. Ik had beter niet kunnen komen. Anette, streberig als altijd, is nu aan het woord. Ik luister niet. Zekere Thomas heeft daarnet alle kritieken van zijn klasgenoten weerlegd met dat irritante,betweterige toontje van hem. Iedereen krijgt de beurt om zijn verhaal voor te lezen en daarna wordt het door de groep besproken op een uiterst beschaafde wijze. Er is nooit iemand die het volkomen waardeloos vindt wat een ander in elkaar gewrocht heeft. Zelfs ik heb nooit de moed kunnen opbrengen om de waarheid te zeggen. Ik heb niks om voor te dragen, ik heb een gigantische kater. Het was zeer gezellig gisteren en dientengevolge is mijn huiswerk voor vandaag erbij ingeschoten. Gisteren heb ik geleefd. Dat zou ik vaker moeten doen. Het voelt veel prettiger dan dromen over een succesvolle carrière als schrijver.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Er is nooit iemand die het volkomen waardeloos vindt wat een ander in elkaar gewrocht heeft. Van je hart geen moordkuil maken, als je het respectvol zegt, kan de ontvanger van kritiek het vaak goed hebben hoor.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hallo Eminem, dromen over een succesvol schrijver worden en echt leven inclusief kater moet toch samen kunnen?! Levert in ieder geval inspiratie op toch, zo blijkt maar weer uit jouw verhaal ;)

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Eminem, dat ziet er in ieder geval "recht voor zijn raap" uit. Ik ben het met mw Marie eens en heb inmiddels veel geleerd op SOL. Prettige dag, Connie

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Eminem, Mooi, ik zie het voor me hoe dat in de klas eraan toe kan gaan. Tja en die kater, dat leven en die droom; ook dat gaat vaak zo. Prettig leesbaar! Met vriendelijke groet, Ton Badhemd

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Eminem, Helder fragment waarin de lezer met minimale stijlmiddelen hp leert kennen. Goed gedaan. Tipje over ruimte/decor. je opent met: 'Ik kijk om mij heen'. De lezer krijgt geen enkel handvat om mee te kijken. Je kunt met een enkel detail een decor aangeven. (bijv: Ik kijk het lokaal rond)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou dit stukje gewoon voorlezen als ik jou was! :nod: Realistisch geschreven want ik geloof het meteen. Niet urenlang jezelf buigen over een verhaaltje- Free Writing it is! ;) Goed gedaan :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie allemaal voor jullie reacties. Van duidelijke en onderbouwende kritiek steek ik tenminste wat op.