Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#136 Tropisch

Natuurlijk had Eline even getwijfeld toen haar moeder vroeg of ze niet een paar dagen later kon vertrekken, maar ze kon niet langer wachten. ‘Ik wil er nu al zijn’ zei ze tegen haar nieuwe vlam terwijl ze met hun paspoort klaarstonden bij de Thaise douane. De reis zou in totaal anderhalve dag duren en ze waren nu pas op de helft. Het enige dat ze nog hoefden te doen was overstappen op een ander vliegtuig en vervolgens een veerboot nemen. Omdat Eline thuis vergeten was zonnebrandcrème te kopen stond ze er op om deze nu op het vliegveld te kopen. Dit resulteerde in zwetende lichamen, de eerste scheldwoorden tussen het verse koppel en hun namen die echoden over de intercom omdat hun gate al bijna was gesloten. ‘Zou jij op zo een eiland kunnen wonen?’ ze wees naar een eiland waar ze voorbij tuften. Hij was in slaap gevallen. Slapen op de veerboot deed ze niet, ze was te nieuwsgierig of de zee bij haar idyllische eiland echt lichtblauw was en het witte strand bezaaid met palmen. Zoals het schema had beloofd zo ging de reis niet en door hoge golven was de reistijd verdubbeld. De zon was al onder toen het stel incheckten bij hun tropische hut. Hij was moe en ging slapen en zie zat op hun veranda en kon de zee wel horen maar niet zien. ’s Ochtends werd ze gewekt door zijn stem maar niet omdat hij sprak tegen haar. Hij was met zijn familie aan het bellen, vreemden voor haar. Aandachtig keek Eline naar buiten. ‘Heb jij ooit zo veel water uit de lucht zien komen?’ vroeg ze zachtjes terwijl ze naar de donkergrijze zee keek. Hij had alleen oor voor zijn familie, die hem een fijn kerstfeest wensten.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi groene kat, Ik ben benieuwd of dit stel lang bij elkaar blijft ;-). Fijn geschreven, je voelt waar het naar toe gaat en toch boeit het. Leuke twist op het eind wat betreft het thema.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi groene kat, Welkom op SOL. Je eerste bijdrage vind ik een leuke invulling van het thema water. De nieuwe vlam lijkt helaas voor Eline snel te doven. Je hebt een mooie verhaallijn neergezet, met meer teleurstellingen voor Eline. Het einde heb je in mooie beelden geschetst; ik zag het voor me. Wel een paar details; - in de 1 e zin 2x natuurlijk - de 2 e zin sluit niet logisch aan op de 1e - Dit resulteerde; zonder n - denk nog eens na over de volgorde in de zin ' Zoals het schema ... verdubbeld.' Met vriendelijke groet, Ton Badhemd

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi groene kat, Ik ben benieuwd of dit stel lang bij elkaar blijft ;-). Fijn geschreven, je voelt waar het naar toe gaat en toch boeit het. Leuke twist op het eind wat betreft het thema.
Hoi Nancy, dankjewel voor het lezen en het compliment. :)

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi groene kat, Welkom op SOL. Je eerste bijdrage vind ik een leuke invulling van het thema water. De nieuwe vlam lijkt helaas voor Eline snel te doven. Je hebt een mooie verhaallijn neergezet, met meer teleurstellingen voor Eline. Het einde heb je in mooie beelden geschetst; ik zag het voor me. Wel een paar details; - in de 1 e zin 2x natuurlijk - de 2 e zin sluit niet logisch aan op de 1e - Dit resulteerde; zonder n - denk nog eens na over de volgorde in de zin ' Zoals het schema ... verdubbeld.' Met vriendelijke groet, Ton Badhemd
Hoi Ton, heel erg bedankt voor je bericht en bedankt voor de details. Ik heb er wat mee gedaan. :)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Groene Kat. Onderhoudend geschreven. Wat mij opvalt is dat het meer een opzet is voor een langer verhaal dan dat het een kort verhaal is. Ik raad je aan je te verdiepen in 'show-don't-tell' en bij een kort verhaal een scène uit te werken, bijvoorbeeld de scène met het kopen van de zonnebrandcrème. Nu vat je dit samen, en kan ik het niet meebeleven. Snap je wat ik bedoel? Nu moet je niet denken dat samenvatten nooit mag, het gaat erom samenvatten en vertonen in een mix te brengen. Een goed voorbeeld is wat Jan P. Meijer schrijft, maar er zijn talloze manieren om het te doen.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Groene Kat. Onderhoudend geschreven. Wat mij opvalt is dat het meer een opzet is voor een langer verhaal dan dat het een kort verhaal is. Ik raad je aan je te verdiepen in 'show-don't-tell' en bij een kort verhaal een scène uit te werken, bijvoorbeeld de scène met het kopen van de zonnebrandcrème. Nu vat je dit samen, en kan ik het niet meebeleven. Snap je wat ik bedoel? Nu moet je niet denken dat samenvatten nooit mag, het gaat erom samenvatten en vertonen in een mix te brengen. Een goed voorbeeld is wat Jan P. Meijer schrijft, maar er zijn talloze manieren om het te doen.
Bedankt voor je advies, ik heb er gelijk informatie over opgezocht. Volgende keer gaat het hopelijk beter.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Groene Kat. Onderhoudend geschreven. Wat mij opvalt is dat het meer een opzet is voor een langer verhaal dan dat het een kort verhaal is. Ik raad je aan je te verdiepen in 'show-don't-tell' en bij een kort verhaal een scène uit te werken, bijvoorbeeld de scène met het kopen van de zonnebrandcrème. Nu vat je dit samen, en kan ik het niet meebeleven. Snap je wat ik bedoel? Nu moet je niet denken dat samenvatten nooit mag, het gaat erom samenvatten en vertonen in een mix te brengen. Een goed voorbeeld is wat Jan P. Meijer schrijft, maar er zijn talloze manieren om het te doen.
Bedankt voor je advies, ik heb er gelijk informatie over opgezocht. Volgende keer gaat het hopelijk beter.