Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Water #136

Water#136 Wrenge met haar prachtige kustlijn was een trekpleister voor toeristen uit alle windstreken en van alle pluimage. Niemand in de streek keek op van een ongewassen backpacker, een blonde kaaskop met sleurhut of een jonge met goud behangen dame vergezeld door een met nog meer goud behangen veel te oude suikeroom. Echt alles kwam voorbij en Daniël zou niet opvallen in de mengelmoes. Ieder jaar op 2 mei en precies om 14:41 uur zat Daniël op de hoogste klif van de kust, Master genaamd. Zijn veel te korte beentjes bungelden stoer in het luchtledige en met zijn veel te grote neus snoof hij de zilte lucht van het zeewater op. Zijn hele leven verlangde hij er naar om op te gaan in de zee. Te versmelten met de golven die razend tegen de klif beuken zonder deze pijn te doen. Niemand keek op of om naar de gekke verschijning die Daniel was. Hoewel hem dit liever was dan de vreselijke pesterijen in zijn jeugd vond hij het totaal onopgemerkt blijven soms weer het andere uiterste van ongemak. Die gedachte liet hij met de volgende golf mee de zee op gaan en richtte zijn aandacht op de meeuwen die her en der wat toeristen met hun uitwerpselen hadden gebombardeerd. Daniel de geluksvogel werd nooit geraakt en tranen van het lachen rolde over zijn wangen bij het zien van dit 'oorlogsspektakel'. Bruut werd Daniel uit zijn lachbui gehaald door de woorden van het meisje naast hem op de klif, " Kappen nou Nathan met dat gepest en geklier. Moet Billy soms eindigen als die jongen van de klif, Daniel Master? Wil je hem soms tot waanzin en zelfmoord drijven". Daniel wist ineens weer wie hij was en nu zijn boodschap nog leefde kon hij verder gaan met de dood en opnieuw opgaan in het water. Het was dit keer een kort seizoen voor Daniel Master uit Wrenge!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Nancy, Heb je verhaal met aandacht gelezen, was na iedere zin benieuwd naar het vervolg. De eerste alinea geeft een mooie schets van de situatie en maakt in de laatste zin nieuwsgierig naar HP. Dan wordt het mysterie alleen maar groter, als hij in de eerstvolgende zin ieder jaar op hetzelfde tijdstip naar die plek gaat. In de laatste alinea wordt het duidelijk, door de vermaning van het meisje. Denk ik, tenminste. Want heeft HP zich daar in zee gestort en komt hij daarna jaarlijks op dat moment terug naar die plek? De rol van de meeuwen verluchtigt het geheel (ik zie dat bombardement voor mij, haha) maar leidt dit niet te veel af? Maar misschien heeft dat juist de functie om Daniël uit zijn somberte te halen? Kleine opmerking; de vermaning van het meisje bestaat uit 3 zinnen, achter elkaar uitgesproken. Dan zou ik de aanhalingstekens slecht 1x aan het begin en 1x aan het eind gebruiken, niet bij iedere zin. Met vriendelijke groet, Ton Badhemd

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy Bastiaans, Ik denk dat die hoogste klif een gedenkplaats is voor Daniël, vanwege 'en nu zijn boodschap nog leefde kon hij verder gaan met de dood en opnieuw opgaan in het water.' Let idd op de " bij het spreken, zoals hierboven al vermeld.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Ton en Jan, bedankt voor jullie reacties. Inderdaad Ton wilde ik het met de meeuwen wat luchtig maken en een tegenstelling creëren om de lezer even in verwarring te brengen. Zoals Jan ook opmerkt het is inderdaad een gedenkplaats voor de HP die al lang dood is. Ik hoop dat dit genoeg duidelijk is? Zo niet hebben jullie tips? Bedankt zeker ook voor de tip wat betreft de leestekens. Heb ik moeite mee om die goed toe te passen. Fijn dat jullie me hierop attenderen. Nogmaals dank!